Η διατήρηση των υψηλών ποσοστών παραγωγικότητας των μονάδων και η αύξηση των μεριδίων στις αγορές αποτελούν κάποιους από τους κύριους άξονες της στρατηγικής του ομίλου Σιδενόρ ΑΕ, για το 2011.
Αυτό προέκυψε από την ετήσια παρουσίαση του Ομίλου, στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (Ε.Θ.Ε.).
Στους μελλοντικούς στόχους του ομίλου συμπεριλαμβάνονται η αναζήτηση νέων αγορών, καθώς και η επέκταση σε νέα προϊόντα.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η διοίκηση της εταιρείας επεσήμανε ότι οι σημαντικές επενδύσεις, που την περίοδο 1998-2010 πλησίασαν τα 700 εκατ. ευρώ, διασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα των παρεχόμενων προϊόντων. Στην παρουσίαση της εταιρείας στην Ε.Θ.Ε. αναλύθηκαν και τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, οι σημαντικότερες εξελίξεις της χρήσης 2010, η παραγωγική δραστηριότητα και η δομή των εταιρειών, καθώς και οι προοπτικές για τον όμιλο.
Όπως αναφέρθηκε, η ανταγωνιστική κοστολογική βάση των εργοστασίων του ομίλου, η συνεχής βελτίωση του λειτουργικού κόστους με τις λειτουργικές δαπάνες να καταγράφουν μείωση, η διατήρηση του κεφαλαίου κίνησης σε χαμηλά επίπεδα, καθώς και η αξιοποίηση των επενδύσεων, που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στα Βαλκάνια, σε συνδυασμό με το ισχυρό δίκτυο διανομής, αντιστάθμισαν για τον όμιλο τις δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης στην ελληνική αγορά και οδήγησαν στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων έναντι του 2009. Σημαντική, επίσης, είναι η διεθνής δραστηριότητά του, όπου πλέον το 70% του συνολικού κύκλου εργασιών πραγματοποιείται σε χώρες εκτός Ελλάδας.
Σημαντική αναμένεται η συνεισφορά της Σωληνουργεία Κορίνθου, εντός του 2011, λόγω της διαφαινόμενης αναθέρμανσης των επενδυτικών προγραμμάτων των ενεργειακών εταιρειών, της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια και της ανάκαμψης των τιμών του πετρελαίου.
Κατά τη χρήση 2010, ο όμιλος, παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση της εγχώριας οικονομίας και την υποτονική δραστηριότητα του κατασκευαστικού τομέα, αύξησε τους συνολικούς όγκους πωλήσεών του, κυρίως, λόγω της διαφοροποίησής του σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας (π.χ. ειδικοί χάλυβες, πλατέα προϊόντα), που απευθύνονται στις αγορές της Δ. Ευρώπης και κυρίως, στη γερμανική αγορά και της γεωγραφικής του διείσδυσης σε νέες αγορές.
Το 2010, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 993 εκατ. ευρώ έναντι 938 εκατ. ευρώ το 2009, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,0%. Σημαντικά βελτιωμένα εμφανίζονται τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων της χρήσης 2010, τα οποία διαμορφώθηκαν σε ζημίες 29,9 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 58,8 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ενισχύθηκαν σημαντικά και ανήλθαν στα 50 εκατ. ευρώ έναντι 22,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 124,7%.
Τέλος, βελτίωση παρουσίασαν και τα καθαρά ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, τα οποία διαμορφώθηκαν σε ζημίες, ύψους 23 εκατ. ευρώ (ή ζημίες 0,239 ευρώ ανά μετοχή) έναντι ζημιών 71,3 εκατ. ευρώ (ή ζημίες 0,742 ευρώ ανά μετοχή).