Στη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα προχωράει η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair με τον εμπορικό διευθυντή David O’Brien να υποστηρίζει ότι «Η απόφαση για συρρίκνωση στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2017 δεν είναι μορφή τιμωρίας, αντίθετα, είναι μία συνετή επιχειρηματική απόφαση με βάση τα δεδομένα που έχουμε σήμερα και τη συνεργασία με τις ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων ετών».
Η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά κατά 2% καταργώντας ακόμη και τα δρομολόγια για τον προορισμό της Κω. «Mιλάμε για ένα δρομολόγιο, όπου οι τιμές των εισιτηρίων ήταν χαμηλότερες από τα τέλη, πολύ περισσότερο όταν η ζήτηση -ειδικά για την περίοδο πρίν από το δίμηνο Ιουλίου/ Αυγούστου- ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Σε μία τέτοια περίπτωση, αυτό το δρομολόγιο δεν έχει λόγο ύπαρξης κι ελπίζουμε να επανέλθουμε στον προορισμό σε δεύτερο χρόνο». Η συρρίκνωση του 2% στην Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2017 αποφασίστηκε με γνώμονα τα υψηλά κόστη των αεροδρομίων, όπως αναφέρθηκε, με το Ελ. Βενιζέλος «να παραμένει πολύ ακριβό, παρά το γεγονός ότι αυξάνουμε την παρουσία μας για το 2017 σε ποσοστό 1%.
Ο κ. O’ Brien αντιπαρέβαλε την ελληνική πραγματικότητα με αυτή της Ιταλίας, επισημαίνοντας ότι «η ιταλική κυβέρνηση, παρόλο που το είχε αποφασίσει, επέλεξε τελικά να μην αυξήσει τα τέλη για το 2017 με αποτέλεσμα να προσθέτουμε στην ιταλική αγορά 44 νέα δρομολόγια». Σημειωτέον ότι η ιρλανδική low cost ανακοίνωσε μέσα στην Αύγουστο επένδυση ρεκόρ για το 2017 στην ιταλική αγορά με μία επένδυση 1 δισ. ευρώ για 10 νέα αεροσκάφη και στόχο για αύξηση της κίνησης κατά 10% στα 35 εκατ. επιβάτες. Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας επανέλαβε ότι έχουν αποσταλεί κοντά στις 26 επιστολές στους αρμοδίους υπουργούς (σ.σ. και των προηγούμενων κυβερνήσεων) με τις προτάσεις της για μείωση των φόρων και των τελών ώστε να επέλθει και επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας, χωρίς ωστόσο να εισακουστεί από κανέναν. «Το 53% της συνολικής κίνησης στην Ελλάδα συγκεντρώνεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «η Ryanair στήριξε τον ελληνικό τουρισμό κατά τη διάρκεια της κρίσης με πολύ χαμηλές τιμές εισιτηρίων και νέα δρομολόγια, ενώ δείγμα γραφής για φέτος είναι και η στήριξη της αθλητικής διοργάνωσης του Santorini Experience, που πραγματοποιείται τον Οκτώβριο στη Σαντορίνη».
Οι εξελίξεις με τη μείωση της παρουσίας της Ryanair στην Ελλάδα έρχεται μετά και τα αποτελέσματα της Αegean, που υπέστησαν απώλειες στο πρώτο εξάμηνο του 2016 λόγω αφενός της μειωμένης ζήτησης από το εξωτερικό κατά το παραπάνω διάστημα αλλά και της υψηλής φορολογίας με την απότομη αναπροσαρμογή του ΦΠΑ προς τα πάνω. Γεγονός το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της εταιρείας, η οποία απορρόφησε μέν μεγάλο μέρος του κόστους, υπέστη ωστόσο γι’ αυτό το λόγο μείωση στις αποδόσεις της.