Στη γενικότερη ύφεση της οικονομίας αλλά και στην αισθητή μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποδίδει η PEPSICO-ΗΒΗ ΕΠΕ, τη μείωση κατά 13,9% των πωλήσεών της για το 2015.
Σχετικά με τις πωλήσεις κατά το έτος 2015 ανήλθαν στο ποσό των Ευρώ 50.071.387,5 σε αντίθεση με το 2014 που το αντίστοιχο ποσό ήταν Ευρώ 58.173.953,15. Το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων για το 2015 ήταν ζημία Ευρώ 9.853.529,62 και το 2014 ήταν ζημία Ευρώ 9.782.852,44.
Ο συνολικός δανεισμός της Εταιρείας ανήλθε στις 31 Δεκεμβρίου 2015 σε Ευρώ 15,7 εκατ. έναντι Ευρώ 8,8 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Στην αύξηση του δανεισμού συνέβαλε κατά κύριο λόγο η επιβολή των capital controls από την 29η Ιουνίου 2015.
Με τους περιορισμούς που επήλθαν στις μετακινήσεις κεφαλαίων, η Εταιρεία δε μπορούσε να μεταφέρει στο εξωτερικό διαθέσιμα εγχώρια κεφάλαια προς μείωση του υπολοίπου δανεισμού της με τη τράπεζα Citibank Λονδίνου.
Επίσης προκειμένου να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των εργασιών της επέλεξε να εξοφλεί προμηθευτές εξωτερικού που κρίθηκαν «κρίσιμοι» χρησιμοποιώντας κεφάλαια απευθείας από τη γραμμή δανειοδότησης (του εξωτερικού), μέχρι να εξομαλυνθεί η τοπική διαδικασία πληρωμών των Ελληνικών Τραπεζών περίπου στο τελευταίο τρίμηνο τους έτους.
Το υπάρχον ανείσπρακτο υπόλοιπο από τον όμιλο Μαρινόπουλο προς την Εταιρεία στις 30.6.16 ανέρχεται στο ποσό των Ευρώ 3.6 εκατ..
Η Εταιρία έχει προβεί σε επιπλέον απομείωση των εμπορικών απαιτήσεων της κατά το ποσό των Ευρώ 1.800.000 αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο και τις συνέπειες των προαναφερθέντων. Η συνολική απομείωση των εμπορικών απαιτήσεων της Εταιρείας για τη χρήση 2015 ανέρχεται σε Ευρώ 11.421.895,29 εκατ..
Η Εταιρεία αντιμετωπίζοντας ένα εξωτερικό περιβάλλον με σημαντικές προκλήσεις και προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές υλοποίησε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2013 ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τη μείωση του κόστους και την σταδιακή εξάλειψη των ζημιών. Για το λόγο αυτό σχεδίασε ένα ιδιαίτερα ελκυστικό οικονομικό πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με κοινωνικά κριτήρια θέλοντας να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση στο επόμενο στάδιο της καριέρας και της ζωής των εργαζομένων που επέλεξαν να συμμετάσχουν.
Σε συνέχεια αυτού του προγράμματος και σταθμίζοντας τα λειτουργικά κόστη των εγκαταστάσεων των κεντρικών γραφείων και αποθηκών στο Κορωπί, η Εταιρεία πήρε την απόφαση για τη λειτουργία ενός νέου τρόπου διακίνησης (3PL) και αποθήκευσης των προϊόντων της και από τον Μάρτιο του 2014 οι αποθήκες και τα γραφεία στο Κορωπί έπαψαν να λειτουργούν ενώ η διανομή των παραγόμενων προϊόντων και εμπορευμάτων γίνεται αποκλειστικά από το εργοστάσιο των Οινοφύτων και από εταιρείες Logistics με τις οποίες η Εταιρεία ξεκίνησε να συνεργάζεται.
Στους εργαζόμενους που παρέμειναν, η Εταιρεία έδωσε τη δυνατότητα να παρέχουν τις υπηρεσίες τους είτε στα Οινόφυτα είτε στα νέα γραφεία τα οποία εκμισθώθηκαν στην Ν.Ερυθραία. Στόχος των παραπάνω ενεργειών παραμένει να είναι η αξιοποίηση της δύναμης των προϊόντων της Pepsico-HΒΗ μέσα από μία στρατηγική που προσφέρει αξία στους καταναλωτές και κερδοφόρο ανάπτυξη στους συνεργάτες.
Οι προοπτικές της Εταιρείας όσον αφορά τη μελλοντική της πορεία, με δεδομένη την διαρκή οικονομική ύφεση του μακρο οικονομικού περιβάλλοντος, επικεντρώνονται στην ενδυνάμωση της θέσης της στην αγορά αλλά κυρίως στην βελτίωση των ασθενών οικονομικών της αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, για το 2016, η Εταιρεία σχεδιάζει:
α) Την ανάπτυξη υφισταμένων προϊόντων καθώς και την προώθηση νέων στην αγορά μέσω της υλοποίησης ενός
ολοκληρωμένου προγράμματος marketing. Τα προγράμματα αυτά εστιάζουν να καλύψουν την ανάγκη του
καταναλωτή για ποιοτικά προϊόντα στη σωστή και προσιτή τιμή.
β) Την πραγματοποίηση συνεργειών και δράσεων στην κατεύθυνση μείωσης των λειτουργικών της εξόδων με
στόχο την βελτίωση των οικονομικών δεικτών, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις οικονομίες κλίμακος.
γ) Τη συνέχιση υλοποίησης της στρατηγικής προσέγγισης της αγοράς με την δημιουργία νέων ισχυρών και
σταθερών συνεργασιών καθώς και τη βελτίωση της παραγωγικότητας της πρώτης γραμμής των πωλήσεων.
δ) Την ανάληψη δράσεων στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κινούμενη σε 3 βασικούς άξονες: Υγιής
επιχειρηματική ανάπτυξη, Έμφαση στο περιβάλλον και Ανταπόδοση στην κοινωνία.