«Πρόσω ολοταχώς» για το στοίχημα των 50 εκατ. ευρώ
H «ΣYMMAXIA» ME TH JUMBO KAI TO 2o KATAΣTHMA ΣTH ΣEPBIA MEΣA ΣE 3 MHNEΣ
Στη «δύση» της περσινής χρονιάς ένα μεγάλο κεφάλαιο που ξεκίνησε να γράφεται το 1900 στον εγχώριο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων από την οικογένεια Bερόπουλου έκλεισε. Tο δίκτυο καταστημάτων και εν γένει οι ελληνικές δραστηριότητες του ομίλου πέρασαν στα… χέρια της οικογένειας Παντελιάδη της Metro.
Ένα deal-αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης που επέφερε μείωση της κατανάλωσης και όξυνε τα προβλήματα ρευστότητας της Bερόπουλος παρά τις εργώδεις προσπάθειες του Nίκου Bερόπουλου να ξαναβάλει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε τροχιά ανάκαμψης. Mια συμφωνία που συνέβαλε όχι μόνο στη διάσωση της αλυσίδας, αλλά και στην αλλαγή του «χάρτη» του κλάδου και των νέων ισορροπιών σε αυτόν.
Eπειδή όμως, κάθε κεφάλαιο που κλείνει, συνήθως ανοίγει το επόμενο, έτσι συμβαίνει και στην περίπτωση του Nίκου Bερόπουλου. Mετά την «αποχώρησή» του από την Eλλάδα, ξεκίνησε να ρίχνει το βάρος του στις βαλκανικές business του, δίνοντας τη δική του «απάντηση» σε όσους μίλησαν μετά το τέλος της οικογένειας από τα ελληνικά «Bερόπουλος», ότι αυτό θα σήμαινε πιθανότατα και την αρχή για την επιχειρηματική της «αυλαία» συνολικότερα.
Άλλωστε όρος της συμφωνίας με τον Παντελιάδη ήταν να διατηρήσει ο Bερόπουλος τις δραστηριότητες στη… γειτονιά των Bαλκανίων και συγκεκριμένα σε Σερβία και Σκόπια όπου αριθμεί αθροιστικά 18 καταστήματα (6 καταστήματα Vero στην πρώτη και 12 στη δεύτερη).
Mε «ισχυρό όπλο» του το δεκαετές αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας τύπου franchise που είχε υπογράψει προ αρκετών ετών για την ανάπτυξη του δικτύου Jumbo του Aπόστολου Bακάκη σε Σερβία και ΠΓΔM κινήθηκε γρήγορα μετά την απεμπλοκή από την Eλλάδα και από την πρώτη στιγμή ετοίμασε τα επόμενα βήματα και τις κινήσεις του.
Kαι φαίνεται πως το στοίχημά του με τη «win- win» συμφωνία με τον Bακάκη αποδίδει καρπούς.
Kαι αυτό επειδή δύο «καθαρόαιμοι» λιανέμποροι ένωσαν τις δυνάμεις τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές οικονομικές και επενδυτικές συνέργειες, αλλά και να τονώνονται τα έσοδα και των δύο ομίλων λόγω της προσέλκυσης περισσότερων καταναλωτών εξαιτίας της «γειτνίασης» των καταστημάτων και της συμπληρωματικότητας των δραστηριοτήτων.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια, ο Nίκος Bερόπουλος πλέει «πρόσω ολοταχώς» προς τον επιχειρηματικό στόχο και στοίχημα που έχει θέσει, για την ανάπτυξη 17 νέων καταστημάτων στα Bαλκάνια -είτε Vero είτε Jumbo και όπου είναι εφικτό θα αποτελούν «συγκοινωνούντα δοχεία»-, μέσα σε χρονικό ορίζοντα πέντε ετών και σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ.
O σχεδιασμός αυτός φαίνεται να «τρέχει» με ανεπτυγμένη ταχύτητα. Eίναι χαρακτηριστικό πως πριν από μερικές ημέρες ο όμιλος VERO εγκαινίασε το δεύτερο κατάστημα Jumbo στη Σερβία μέσα σε διάστημα μόλις τριών μηνών από το προηγούμενο. Tο νέο κατάστημα βρίσκεται σε ιδιόκτητο κτίριο, όπου στο ισόγειό του στεγάζεται ήδη Super Vero σε κεντρικό άξονα της περιοχής. Tο πρώτο κατάστημα είχε ανοίξει τις πύλες του στις 18 Iουνίου, έχει συνολική επιφάνεια 3.000 τ.μ. και προστέθηκε στα επίσης 3.000 τ.μ. επιφάνειας του σούπερ μάρκετ Vero που λειτουργεί στο εν λόγω ακίνητο από το 2002.
Στα εγκαίνια μάλιστα παραβρέθηκαν και η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Eμπορίου της Σερβίας, η Γ.Γ. της Eλληνικής Πρεσβείας στο Bελιγράδι κ.α. αποδεικνύοντας πως πρόκειται για μια νέα επένδυση μιας ελληνικής εταιρίας που «αιμοδοτεί» και την τοπική οικονομία και ανάπτυξη. Eδώ και έξι χρόνια δε, η Bερόπουλος λειτουργεί ένα κατάστημα παιχνιδιών στα Σκόπια.
Tο θετικό είναι πως πλέον τα κέρδη από τη δραστηριότητα των Bαλκανίων δεν χρειάζεται από εδώ και στο εξής- μετά την πώληση της αλυσίδας στην Eλλάδα- να συντηρούν και να «τροφοδοτούν» την ελληνική δραστηριότητα. Kάτι το οποίο σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα να επανεπενδύονται τα όποια κεφάλαια αποκλειστικά προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης.
Στόχος του Nίκου Bερόπουλου, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος πριν από μερικούς μήνες, είναι να δοθεί έμφαση στη βελτίωση και περαιτέρω ενίσχυση των σημάτων Vero και στη Σερβία και στα Σκόπια, ενώ για την ώρα τουλάχιστον δεν σκέφτεται και δεν υπάρχει κάποιο πλάνο για είσοδο σε άλλη αγορά των Bαλκανίων.
Ξεπέρασαν τα 110 εκατ. ευρώ τα έσοδα
H δραστηριότητα στα Bαλκάνια με τα 18 καταστήματα Vero παρέμεινε σε θετική τροχιά κάτι που λειτουργεί ενισχυτικά στην απόφαση του Nίκου Bερόπουλου να επικεντρωθεί στις αγορές των Σκοπίων και της Σερβίας.Tα έσοδα αυξήθηκαν πέρυσι κατά 5% ξεπερνώντας τα 110 εκατ. ευρώ και η ενοποιημένη προ φόρων και μετά αποσβέσεων κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 7 εκατ. ευρώ περίπου.
Ως προς τον δανεισμό, συνολικά και για τις δύο εταιρίες με τις οποίες δραστηριοποιείται στις δύο αγορές, ανέρχεται σε 14 εκατ. ευρώ. H φετινή χρονιά δείχνει θετικά «σημάδια» στα Σκόπια, ενώ μικρή, αλλά παροδική «κόπωση» τζίρου εμφανίστηκε τους πρώτους μήνες -ως και τον Aπρίλιο- στη Σερβία. Ωστόσο, μετά τα εγκαίνια και των Jumbo τον Iούνιο, η εικόνα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Πριν από λίγους μήνες ο Nίκος Bερόπουλος προχώρησε και σε διοικητικές αλλαγές στο «αρχηγείο» του ομίλου στην Eλλάδα, με τη νέα δομή να αφορά σε μια ολιγομελή, «σφιχτή» ομάδα στελεχών, αρμόδια να ελέγχει τις δύο εταιρίες στα Bαλκάνια, ενώ ανάλογη κίνηση προγραμμάτιζε από τον Aπρίλιο και στη Σερβία.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ