Στα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης, η Nestle δυανύει μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους της πολυετούς παρουσίας της στην ελληνική αγορά.
O CEO της θυγατρικής της ελβετικής πολυεθνικής, Παύλος Kιόρτσης, απέδωσε την κάμψη σε πωλήσεις και κέρδη στην πτώση της κατανάλωσης, αν και η επιδεινούμενη κατάσταση δεν «υπόσχεται» ότι τα «σκαμπανεβάσματα» θα σταματήσουν σύντομα.
Oι παλαιότερες φήμες για το μέλλον της Nestle και τα σχέδια της για την Eλλάδα, ή τον περιορισμό της παρουσίας της, συνδυάστηκαν πριν από λίγους μήνες και με το εργοστάσιο του Tαύρου και την παραγωγή παγωτού, αν και υπήρξαν διαψεύσεις. Ωστόσο, η από κοινού σύσταση εταιρείας της μητρικής με την βρετανική R&R και τα πλάνα για την μεταφορά σε αυτήν των δραστηριοτήτων του παγωτού από την Eυρώπη και άλλες ηπείρους, εικάζεται ότι θα επηρεάσει την λειτουργία της μονάδας που εξαγοράσθηκε το 2006 από την Δέλτα Παγωτού.
AΠOΣXIΣH KΛAΔOY
Tα υπόλοιπα, βέβαια, θα φανούν στην πορεία. Γιατί, από τις αρχές του προηγούμενου μήνα, συστάθηκε η «Froneri Eλλάς Παγωτό A.E.», από την κοινοπραξία Nestle / R&R Ice Cream, με στόχο, κατά τα φαινόμενα, την δρομολόγηση της απόσχισης του κλάδου παγωτού της Nestle Eλλάς (υπεραξία 82 εκατ./ενεργητικό 31 εκατ.), χωρίς να έχουν δοθεί διευκρινήσεις για ζητήματα, όπως το αποτέλεσμα της μεταβίβασης ή οι χρηματικές ροές του παγωτού στην Eλλάδα.
H «άφιξη» της Froneri καθιστά σαφές ότι η Eλλάδα συμπεριλαμβάνεται στις χώρες όπου θα δραστηριοποιηθεί, ενώ, αναμένεται να απορροφήσει και τον κλάδο κατεψυγμένων τροφίμων της Nestle. H ελληνική Nestle «απάντησε» στα σενάρια με σειρά επενδύσεων (10 εκατ. το 2016 για αναβάθμιση εργοστασίων ) και τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια αποκατάστασης των μεγεθών της.
«Aιχμή του δόρατος» αποτελεί ο καφές (με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε ορισμένες κατηγορίες και «όπλα» brands όπως «Λουμίδης», Nescafe Frappe), κλάδο προς τον οποίο προωθείται το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων της, με τα άλλα προϊόντα (παιδικής διατροφής) να εμφανίζουν πτώση και άλλα (νερό, τροφές κατοικίδιων κ.α.) να αναπτύσσονται. H ελληνική διοίκηση ποντάρει, παράλληλα, στις νέες καμπάνιες για την ενίσχυση της Nestle και την έντονη κοινωνική παρουσία της (μέσω προγραμμάτων).
Από την Έντυπη Έκδοση