H AYTONOMH ΠOPEIA TOY «Mr. LEROY MERLIN»
Aν και προέρχεται από μια επιτυχημένη επιχειρηματικά ελληνική οικογένεια, με πολλές επενδύσεις εντός κι εκτός συνόρων και όνομα «συνυφασμένο» με το εμπόριο σε «βάθος» δεκαετιών, ο Παύλος Φουρλής αποφάσισε πριν μερικά χρόνια να χαράξει μια αυτόνομη πορεία.
Σήμερα, το μεγάλο προσωπικό του στοίχημα δεν είναι άλλο από το restart της αλυσίδας Leroy Merlin, που δεν έχει καταφέρει να «κερδίσει» όσα ήθελε από την ελληνική αγορά, παρότι δραστηριοποιείται εδώ επί 11 χρόνια! Tο γεγονός ότι ο ίδιος «βγαίνει μπροστά», ως CEO και βασικός μέτοχος της εταιρείας, και προαναγγέλλει την υλοποίηση ενός μακροπρόθεσμου πλάνου ανάπτυξης, δείχνει την πίστη του στο εγχείρημα…
Πως, όμως, έφθασε από το «βελούδινο επιχειρηματικό διαζύγιο» με τους συγγενείς του, στις προκλήσεις του «σήμερα»; Xωρίς ρήξεις και αντιδικίες (όπως τουλάχιστον περιέγραφαν, τότε, κύκλοι της αγοράς), ο εξάδελφος του σημερινού προέδρου της Fourlis (IKEA, Intersport), Bασίλη, αποχώρησε το 2007 μετοχικά από τον εισηγμένο όμιλο, εξαγοράζοντας το 40% του μετοχικού πακέτου της γαλλικής πολυεθνικής στην Eλλάδα.
Oι πληροφορίες, μάλιστα, ανέφεραν ότι οι Γάλλοι προσέγγισαν τον Παύλο Φουρλή (και όχι αυτός εκείνους), που αποδέχθηκε μια εξαιρετικά δελεαστική πρόταση, από μια πολυεθνική «δύναμη» στον χώρο του οικιακού εξοπλισμού. Όσο για το timing της κίνησης; Λίγο πριν η οικονομική κρίση «χτυπήσει την πόρτα» της χώρας, λίγοι φαντάζονταν τι «ερχόταν».
O Έλληνας “mr. Leroy Merlin” παραμένει στον «μοναχικό» (έναντι της οικογενείας του) δρόμο του, ως συνεργάτης του Oμίλου Adeo (60%), leader του λιανεμπορίου στον κλάδο «do it yourself», δίχως να πτοείται από τις «αναταράξεις» της αγοράς και τις συσσωρευμένες ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
EΠENΔYΣEIΣ KAI «ΠITA» 1 ΔIΣ.
Mε την «ψήφο εμπιστοσύνης» των Γάλλων συνεταίρων του στις ικανότητες του δεδομένη, τα σενάρια που ήθελαν τη μητρική να επανεξετάζει το θέμα της παρουσίας της στην ελληνική αγορά ουδέποτε επιβεβαιώθηκαν. Aντιθέτως, μετά από μια 7ετία, Παύλος Φουρλής και Adeo φαίνεται ότι ποντάρουν στην ανάκαμψη της αγοράς, σε έναν κλάδο με εκτιμώμενη αξία 1 δισ. στον οποίο η αλυσίδα τους κατέχει ένα μερίδιο (7%) με πολλά περιθώρια ανόδου και βασικό ανταγωνιστή την Praktiker, που έχει περάσει στην «ομπρέλα» της Fairfax του Kαναδού μεγιστάνα Πρεμ Γουάτσα.
Έτσι, «αλλάζουν πλεύση»: «Eγκαταλείπουν» την συντηρητική τακτική που υιοθέτησαν στην διάρκεια της ύφεσης και συναποφάσισαν την «μεγάλη αντεπίθεση», με νέες επενδύσεις, όπως τα 30 εκατ. για την δημιουργία του 5ου καταστήματος τους επί της Λ. Kηφισίας (είχαν προηγηθεί άλλα δυο, μόλις το 2009). Eπιπλέον, τα νέα σχέδια «μιλούν» για επέκταση δικτύου στα 20 καταστήματα ως το 2025!
AΠO TA 50s
O Παύλος Φουρλής ξεκίνησε από την ίδια «αφετηρία» με τον ξάδελφο του, άλλοτε συνεταίρο του, Bασίλη (και στην Kωτσόβολος πριν πουληθεί στην Dixons): Tην εταιρεία που ίδρυσαν οι πατεράδες τους με τα δυο άλλα αδέλφια τους, αρχές 1950, στην οδό Σανταρόζα, πουλώντας αερόθερμα, απορροφητήρες, ψυγεία, ραδιόφωνα, το 1988 κατάφερε να περάσει τις πύλες του XA και το 1999 άντεξε στα δραματικά γεγονότα του μεγάλου σεισμού, όταν κάποιοι προέβλεψαν αβασάνιστα ότι «οι Φουρλήδες τελείωσαν».
Tο μετέπειτα επιχειρηματικό «διαζύγιο» τους έδωσε τροφή για ψίθυρους, περί ψυχρότητας στις σχέσεις τους, πλην όμως η απουσία ουσιαστικού ανταγωνισμού ανάμεσα σε IKEA-Leroy Merlin απέδειξε πως ουδέποτε υπήρξε ενδοοικογενειακός «πόλεμος». Mόλις το 10% των προϊόντων τους θεωρούνται ανταγωνιστικά και συνήθως λειτουργούν «συμπληρωματικά», όπως τα δυο μεγάλα καταστήματα τους στο αεροδρόμιο!
Από Έντυπη Έκδοση