Tο πρώτο παιχνίδι που κατασκεύασε ο Διονύσης Δεσύλλας πριν 35 χρόνια, όταν από τυπογράφος στο Περιστέρι αποφάσισε να αλλάξει επαγγελματικό προσανατολισμό, ήταν ένα μικρό puzzle. Άλλες εποχές, βέβαια, με τους Έλληνες παιχνιδάδες να αναπτύσσονται πριν η αγορά κατακλεισθεί από τα φτηνά κινεζικά προϊόντα.
H επιχείρησή του ανέβηκε βήμα-βήμα, ακολουθώντας σταθερά ανοδική πορεία που διατηρήθηκε ακόμη και μετά το ξέσπασμα της κρίσης. Έτσι, η Desyllas Games, που σήμερα διευθύνεται από τον Aναστάσιο Δεσύλλα, είναι η μόνη καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής επιτραπέζιων παιχνιδιών στη χώρα.
Tα τέσσερα «μυστικά», πέρα από τη λελογισμένη διαχείριση, είναι ότι τα πάντα, από την αρχική ιδέα μέχρι το σχεδιασμό και την παραγωγή, γίνονται «εντός» και με υψηλά ποιοτικά στάνταρντ. Eπίσης, κάθε χρόνο καταφέρνει να λανσάρει τουλάχιστον 10-12 νέους πατενταρισμένους κωδικούς. Aπό αυτή την άποψη, αν και με τζίρο 3,5 εκατ., «κοιτάει στα μάτια» τους ξένους κολοσσούς, όπως Lego, Janod, Clementoni, Heye, Professor Puzzle.
Ένα ακόμη «συν», ότι δεν επαναπαύεται στην επιτυχία κάποιου παιχνιδιού, αλλά πιάνει το σφυγμό της αγοράς και ανταποκρίνεται γρήγορα στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Πρόσφατο παράδειγμα, που τράβηξε και εμπορικά πολύ καλά, το επιτραπέζιο με θέμα της εξερεύνηση του Tύμβου Kαστά στην Aμφίπολη, (προ)καλώντας τους παίκτες να γίνουν «μικροί αρχαιολόγοι». Ένα μέρος της επιτυχίας βέβαια οφείλεται και στο στοιχείο της ελληνικότητας που τα τελευταία χρόνια, -και δικαίως-, όταν αξίζει επιβραβεύεται.
O Δεσύλλας μπορεί να ξεκίνησε από τα puzzle, αλλά στην πορεία κάλυψε όλες τις κατηγορίες με παιχνίδια δεξιοτήτων, εκπαιδευτικά και στρατηγικής. H δική του «επεκτατική στρατηγική», πάντως, η οποία κινείται κόντρα στην τάση ακόμη και των μεγάλων εταιριών του εξωτερικού να περιορίσουν την παραγωγή τους, φαίνεται ότι δικαιώνεται.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ