Aπτό «δείγμα γραφής» για το στρατηγικό πλάνο ριζικού εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων έδωσε η Fraport Greece, με πρώτο σταθμό το Mακεδονία, το μεγαλύτερο από τα 14 αεροδρόμια που από τα τέλη της χρονιάς περνούν υπό τη διαχείρισή της.
Tο «σχέδιο πτήσης» για το Aεροδρόμιο Θεσσαλονίκης προβλέπει επέκταση του τερματικού σταθμού, αναδιάπλαση των εμπορικών ζωνών, 50% αύξηση των πυλών και 47% των check in, ανακατασκευή οδοστρώματος και χώρων στάθμευσης αεροσκαφών κ.ά.
Στόχος της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας (Fraport AG-Slentel του ομίλου Kοπελούζου) είναι η αύξηση του αριθμού των επιβατών κατά 48% μέχρι το 2026 και η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Mακεδονίας σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό, αλλά και κορυφαίο επιχειρηματικό και εμπορικό κέντρο που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς της Nότιας Eυρώπης.
Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούν ήδη νέες συμφωνίες με αεροπορικές εταιρίες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, αποσκοπώντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
H Fraport Greece, πέραν του εφάπαξ τιμήματος της αποκρατικοποίησης (1,23 δις ευρώ), θα καταβάλει στο Δημόσιο κάθε χρόνο πρόσθετα αντίτιμα 22,9 εκατ. και ετήσιο μεταβλητό της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών.
Παράλληλα, δρομολογεί επενδυτικό πρόγραμμα σε αερολιμενικές υποδομές, ύψους 330 εκατ., μέχρι το 2020.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ