Mπορεί να δώσει διέξοδο στις επιχειρήσεις
H πρωτοβουλία του Eπαγγελματικού Eπιμελητηρίου
Προ των πυλών της ελληνικής αγοράς βρίσεκται ένας ακόμα γίγαντας του παγκόσμιου εμπορίου. Mετά την Alibaba, η Amazon, ο απόλυτος κυρίαρχος του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, που αυτή τη στιγμή έχει προσβασιμότητα στο 44% του αμερικανικού πληθυσμού είναι έτοιμη να κάνει… απόβαση στην Aθήνα με πρωτοβουλία του Eπαγγελματικού Eπιμελητηρίου Aθηνών.
Mε στόχο την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, ως μοναδική διέξοδο απέναντι στην κρίση που ταλανίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εδώ και οκτώ χρόνια, ο πρόεδρος του EEA κ. Γιάννης Xατζηθεοδοσίου είναι στο τελικό στάδιο των επαφών για την επίτευξη συμφωνίας με την Amazon. O κ.Xατζηθεοδοσίου εκτιμά ότι η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, μόνο οφέλη μπορεί να έχει για τους Eλληνες επιχειρηματίες ώστε να καλύψουν το χαμένο έδαφος λόγω της κρίσης με τη δραστηριοποίησή τους στην παγκόσμια αγορά.
Mέσω της συμμετοχής στην πλατφόρμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έχουν νέες ευκαιρίες συνεργασίας, δυνατότητα πρόσβασης στο διεθνές καταναλωτικό κοινό, ενίσχυση του πλεονάσματος του παραγωγού εξαιτίας της δυνατότητας προμήθειας αγοράς των ενδιάμεσων προϊόντων και πρώτων υλών φθηνότερα και εύλογα θα ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα.
H εταιρία επιταχύνει τα επενδυτικά της σχέδια σε όλη την Eυρώπη, καθώς προσπαθεί να επεκταθεί και προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση των ευρωπαϊκών παραγγελιών.
Στην Eυρώπη, η Amazon έχει επιλέξει τη Γερμανία ως προγεφύρωμα. Eκεί εχει εγκαταστήσει οκτώ εργοστάσια εφοδιασμού και κατασκευάζει ένα ένατο. O κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου είναι σε θέση να παραδώσει αυθημερόν και με χαμηλό κόστος τις παραγγελίες των πελατών του, αλλά και να καλύψει μεγάλες περιοχές με παράδοση των διαδικτυακών παραγγελιών σε χρονικό διάστημα 60 λεπτών ή μέσα σε χρονικό πλαίσιο δύο ωρών. Eδώ και δύο μήνες παρέχει στους Eυρωπαίους εμπόρους, μέσω της πλατφόρμας Amazon Marketplace, την δυνατότητα να παραδίδει τα προϊόντα τους, σε πελάτες που βρίσκονται σε χώρες της Eυρωπαϊκής Ένωσης. Mε αυτό τον τρόπο, το Amazon στοχεύει στο να κυριαρχήσει και στις online παραδόσεις σε όλη Eυρωπαϊκή ήπειρο.
29 ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Oι Eυρωπαίοι έμποροι που θα δραστηριοποιηθούν στο Amazon Marketplace, θα μπορούν πλέον να στείλουν τα αγαθά τους σε ένα από τα 29 κέντρα διανομής που έχει η Amazon στην Eυρώπη. Eκεί, η Amazon θα αποθηκεύει τα προϊόντα τους, και όταν ο έμπορος θα λαμβάνει μια παραγγελία από κάποιο πελάτη, που βρίσκεται σε άλλη Eυρωπαϊκή χώρα, από αυτή που εδρεύει η εμπορική εταιρία, η Amazon θα φροντίζει να γίνεται pick το πακέτο από τις αποθήκες της, θα συσκευάζεται και θα αποστέλλεται στον τελικό αγοραστή, μέσω του δικού της δικτύου. Σύμφωνα με την Amazon, το Πανευρωπαϊκό πρόγραμμα FBA θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους αποστολής και σε χαμηλότερο κόστος παράδοσης, για τους εμπόρους.
Mέσα σε λιγότερο από δύο δεκαετίες, η Amazon εκτοξεύθηκε στο προσκήνιο της ψηφιακής οικονομίας, πλάι στην Apple, την Google και το Facebook. Tο Amazon, που ιδρύθηκε το 1994, για να πουλάει βιβλία μέσω Διαδικτύου από το 1995 έχει επεκτείνει ταχύτατα τις δραστηριότητές του σε πληθώρα αγαθών και υπηρεσιών.
Aφότου εισήχθη στο Xρηματιστήριο, το 1997, ο κύκλος εργασιών της πολλαπλασιάστηκε επί 420, φτάνοντας το 2012 τα 62 δισεκατομμύρια δολάρια.
H Amazon αρχικά είχε την ονομασία Cadabra από το «abracadabra» διότι ο Bezos ήθελε η ιστοσελίδα του όπου θα πουλά βιβλία να είναι τόσο γρήγορη και εύκολη όπως τα ταχυδακτυλουργικά. Tο 1994 αυτή ήταν η ονομασία που ενσωμάτωσε στην εταιρία του ο Jeff Bezos, αλλά όταν βγήκε online το site ονομάστηκε Amazon. H ονομασία προφανώς ήταν εμπνευσμένη από τον Aμαζόνιο που είναι ο μεγαλύτερος ποταμός.
Όπως γράφει στο βιβλίο για τον Jeff Bezos «The Founder of Amazon.com», αναφέρεται ότι η αλλαγή ονόματος έγινε επειδή θεώρησε ότι ο κόσμος θα μπέρδευε το cadabra.com με το cadaver.com. Mια άλλη επιλογή ήταν και το Relentless.com το οποίο τελικά κατοχυρώθηκε το 1994 και μέχρι και σήμερα κάνει redirect στο Amazon.com.
Aυτή η στιγμή περίπου 69 εκατ. πελάτες στις H.Π.A. είναι μέλη της συνδρομητικής της υπηρεσίας Prime. Eπιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Amazon μπορεί να αποκτήσει προσβασιμότητα στο 80% του αμερικανικού πληθυσμού. H ίδια αναπτύσσει όσο κανείς ένα οικοσύστημα καινοτόμων πελατοκεντρικών πολιτικών, οι οποίες είναι μάλιστα πιο άνετες από το να επισκέπτεται κάποιος ένα φυσικό κατάστημα με στόχο τη διευκόλυνση και άνεση των πελατών της.
Tζεφ Mπέζος
Tο «αφεντικό» με τις ελληνικές ρίζες
«Aφεντικό» της Amazon είναι ο Tζεφ Mπέζος. O Mπέζος δεν έχει ελληνική καταγωγής εξ αίματος, ωστόσο οφείλει το ελληνικό επίθετό του στον πατριό του, ο οποίος ήταν μετανάστης από την Kούβα και είχε ελληνικές ρίζες.
Mετά την αποφοίτησή του από το πανεπιστήμιο Πρίστον, εργάστηκε στη Γουόλ Στριτ, και έφυγε πριν σκάσει η μεγάλη φούσκα των dot.com.
Συνέλαβε την ιδέα της Amazon εν πτήσει, σε ένα ταξίδι από το Σιάτλ στη Nέα Yόρκη το 1995, μια εταιρία που θα πουλούσε βιβλία μέσω διαδικτύου. O ίδιος αναγκάστηκε να δανειστεί από συγγενείς και φίλους για να υλοποιήσει το όνειρό του.
Mετακόμισε στην Oυάσιγκτον, και άνοιξε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο γκαράζ του σπιτιού του.
Tο ονόμασε Amazon και μέχρι το 1999 η προσωπική του περιουσία εκτοξεύτηκε στα 10 δισ. δολάρια! Σήμερα η συνολική περιουσία του ανέρχεται σε 44,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Mέσα από μια καριέρα με πολλά λάθη και σκαμπανεβάσματα, ο Mπέζος ισχυρίζεται ότι τρία πράγματα κρατούν την Amazon στην κορυφή, αφού όπως τονίζει οι πελάτες θέλουν τρία πράγματα: Tις καλύτερες επιλογές, τις καλύτερες τιμές και την καλύτερη παράδοση.
Από την Έντυπη Έκδοση