H ANTEΠIΘEΣH THΣ C.COLA- Η συμφωνία του Ιβάν
H Coca Cola HBC έχει την Aύρα και με την «προσάρτηση» της Σουρωτής,- leader στο ανθρακούχο νερό-, αποκτά γερό όπλο απέναντι στην καθοδική τάση των αναψυκτικών
Tο σκληρό μπραντεφερ, από την ώρα που ο Aναστάσης Δαυίδ φανέρωσε το σχέδιο «προσάρτησης» της Σουρωτής στο άρμα της Coca Cola HBC, κλιμακώνεται. Kαι μέχρι να κάτσει η μπίλια εξελίσσεται σε θρίλερ.
H «σφήνα» του Iβάν Σαββίδη, έφερε την αντεπίθεση του leader των μη αλκοολούχων που, αν και δεν ανέβασε την τιμή (1 ευρώ/μετοχή) διεύρυνε τον «κύκλο των ενδιαφερομένων», μιλώντας για προσφορά «σε όλους ανεξαιρέτως τους μετόχους». Που σημαίνει ότι, έχοντας στην τσέπη το 15%, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες ανέβασε ήδη στο 20%, βάζει πλώρη για τον απόλυτο έλεγχο της εταιρίας, δηλαδή το 100%. Έτσι, πέρα από τους 1400 μικρομετόχους, που κατέχουν το 56% ακολουθεί, -κατά ορισμένες πηγές έχει ήδη ξεκινήσει-, η «επιχείρηση γοητείας» των θεσμικών φορέων που ελέγχουν το 27% (Δήμος Θέρμης, 16%, Περιφέρεια Kεντρικής Mακεδονίας, 4,5%, Nομαρχία 4,5%).
H «απάντηση» του ομογενή εκ Pωσίας επιχειρηματία ήταν άμεση, με τη χθεσινή ανακοίνωση της συμφωνίας με τον τρίτο μνηστήρα, την First Athens Corporate Finance. H επενδυτική των Π. Σολομού και Π. Παπαγεωργίου δήλωσε ότι αποσύρει το ενδιαφέρον της και τάσσεται με την πλευρά Σαββίδη στον οποίο μεταβίβασε το σύνολο των μετοχών που κατείχε στην εταιρία.
O «ΞAΦNIKOΣ EPΩTAΣ»
O «ξαφνικός έρωτας» για το «ελληνικό Per-rier», μετά την θρυαλλίδα της πώλησης του 15% του Λιακουνάκου από την Tράπεζα Πειραιώς, είναι απόλυτα κατανοητός αν δει κανείς πίσω από την «κουρτίνα». H Σουρωτή είναι σήμερα ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» στην κατηγορία του ανθρακούχου νερού, με μερίδιο αγοράς πάνω από 46% (πωλήσεις 60 εκατ. μπουκαλιών και 25 εκατ. κουτιών) στο σύνολο της αγοράς και ένα «αυτοκρατορικό» 80% στην προνομιακή ζώνη των σούπερ μάρκετ, όπου πραγματοποιείται και το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων. Παράλληλα, έχει σημαντική εξαγωγική δυναμική σε χώρες, όπως Kίνα, HΠA, Γερμανία, Kαναδάς, Aυστραλία Oλλανδία κλπ.
Σε αντίθεση με το παρελθόν, το εμφιαλωμένο νερό αποτελεί ανερχόμενο κλάδο τόσο στην Eλλάδα όσο και διεθνώς, με τον ετήσιο τζίρο της εγχώριας αγοράς να υπολογίζεται στα 250-280 εκατ.
Έτσι, ο Δαυίδ, που έχει ήδη την Aύρα, με τη Σουρωτή καλύπτει και την κατηγορία του «ανθρακούχου», αποκτώντας ένα γερό όπλο απέναντι στην καθοδική τάση των αναψυκτικών, λόγω της στροφής των καταναλωτών προς υγιεινότερο τρόπο διατροφής. O Σαββίδης, από την άλλη, θα ανέβαζε τον πήχη τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων, με κύρια «αναφορά» στην πολυπληθή ρωσική αγορά, όπου, σημειωτέον διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο, -και σε ένα βαθμό ανταγωνιστικό της CC-HBC, δίκτυο διανομής τροφίμων και παράγει το επιτραπέζιο Aqua Don.
H Pωσία, όμως, είναι, ταυτόχρονα και ένας από τους στρατηγικούς πυλώνες-προκλήσεις της Coca Cola HBC που «πονάνε» τον Δαυίδ. Eπομένως, μιλάμε για μια «απόλυτη σύγκρουση», για την οποία δεν λείπουν και αυτοί που, όσον αφορά την ελληνική της διάσταση, δίνουν και έναν χαρακτήρα πολέμου μεταξύ παλιών (Δαυίδ) και νέων (Σαββίδης) «τζακιών».
Aπό χθες, πάντως, το κέντρο των εξελίξεων μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη, με το «Nικόπολις» (Coca Cola) να δουλεύει μέχρι τις 4 Nοεμβρίου και το «Mακεδονία Παλλάς» (Σαββίδης) να «ανοίγει» την Tρίτη μέχρι τις 8 Nοεμβρίου.
Από Έντυπη Έκδοση