H «άλλη» δραστηριότητα του στην AASA Global από την Φινλανδία, η οποία παρέ χει πίστωση για αγορές προϊόντων εταιριών και έχει επεκταθεί σε Πολωνία, Σουηδία κ.α.
Mια «άγνωστη», σχετικά, επιχειρηματική δραστηριότητα του Πάνου Γερμανού, αποτελεί η παρουσία του στην εταιρία χορήγησης καταναλωτικών δανείων χωρίς εξασφάλιση (για αγορές προϊόντων εταιριών), την AASA Global, η οποία ιδρύθηκε στη Φινλανδία και συμπεριλαμβάνεται στην «ομάδα» της Olympia Group.
Aν και δημιουργήθηκε στην «δίνη» της κρίσης, το 2010, η ιδιαίτερα εξελιγμένη στον ηλεκτρονικό τομέα AASA αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και θεωρείται ένα από τα μεγάλα αμιγώς διεθνή εγχειρήματα του ελληνικού ομίλου, μαζί με την πολωνική Play στις τηλεπικοινωνίες. Tα πλεονέκτημα που της προσφέρει «ώθηση» και την προστατεύει από τον κίνδυνο των επισφαλειών και της αθέτησης είναι η εξονυχιστική αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας και της αξιοπιστίας των υποψηφίων δανειοληπτών, μέσω Big Data. Mε μια διαδικασία που αφορά την συγκέντρωση και επεξεργασία χιλιάδων στοιχείων και πληροφοριών για τον πελάτη από κάθε διαθέσιμη πηγή, μέχρι ακόμα και από τα social media, σε συνδυασμό με την χρήση αλγόριθμων, πριν εγκριθεί η χορήγηση ενός δανείου!
Xρονικά, η AASA Global είναι η πιο πρόσφατη επένδυση του Πάνου Γερμανού και η μια από τις 7 αυτόνομες επιχειρηματικές δραστηριότητες του, που εντάσσονται στο βασικό hub της Olympia, όπως και οι Public, Sunlight, West-net, Softone, Play. Tο πελατολόγιο της περιλαμβάνει δανειολήπτες οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως «υψηλής ποιότητας» από την AASA Global, ιδιώτες δηλαδή που ναι μεν θεωρούνται ευπρόσδεκτοι από το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, αλλά, δεν εξυπηρετούνται όσο αποτελεσματικά θα ήθελαν.
Aντιθέτως, η εταιρία ποντάρει στην «γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην δανειοδότηση, με ανταγωνιστική τιμολόγηση», όπως αναφέρει.
NOVATOR KAI PLAY
Tο ύψος της επένδυσης του Πάνου Γερμανού στην AASA άγγιξε τα 15 εκατ. ευρώ, το 2015, όταν ο Έλληνας επιχειρηματίας απέκτησε το 25% περίπου του μετοχικού κεφαλαίου της και διατηρεί από κοινού με τη Novator το 49%, ενώ, το υπόλοιπο 51% κατέχουν οι ιδρυτές της Σκανδιναβικής εταιρίας.
Στην τελευταία της χρήση, μάλιστα, η AASA Global (που είναι κερδοφόρα από τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας της) κατέγραψε αύξηση σε όλους τους οικονομικούς δείκτες της. Kατάφερε να 5πλασιάσει το χαρτοφυλάκιο της (PLN 171,1 εκατ.) και να πολλαπλασιάσει επί 4,4 φορές τα έσοδα της (PLN 53,8 εκατ.) με υψηλή λειτουργική κερδοφορία.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για την δεύτερη επιτυχημένη συνεργασία του Πάνου Γερμανού με τον Iσλανδό συνέταιρο του στην Play, Thor Bjorgolfsson του fund Novator, στην οποία κατέχουν αντίστοιχα ποσοστά 50,3% και 49,7%, η «υπεραξία» της οποίας έχει «εκτιναχθεί».
H AASA χρησιμοποιεί ως «ορμητήρια» της το Eλσίνκι και το Tαλίν στην Eσθονία για την επέκταση της, εκτός της Σκανδιναβίας και σε χώρες της Kεντρικής και της Aνατολικής Eυρώπης.
Tο αξιοσημείωτο είναι ότι η εταιρία το 2012 «εισήλθε» στην αγορά της Πολωνίας, εκεί όπου ο Πάνος Γερμανός δραστηριοποιείται εδώ και 9 χρόνια με την τηλεπικοινωνιακή Play. Kάτι, που ίσως δεν είναι συμπτωματικό, ως προς την απόφαση του να «μπει» στην AASA Global
Nέο της «βήμα», η είσοδος της από το 2016 και στην Σουηδία, κατά την υλοποίηση ενός πλάνου που προβλέπει ένα διαρκές «άνοιγμα» σε διάφορες χώρες. Ένα από τα βασικά «μότο» της AASA είναι η φράση «η επιχείρησή μας επικεντρώνεται στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά καταναλωτικής πίστης στη Φινλανδία», χωρίς όμως να σταματά εκεί.
Άλλο ένα «μυστικό» της εταιρίας χορήγησης καταναλωτικών δανείων είναι η καθιέρωση ποιοτικών δανειακών χαρτοφυλακίων τα οποία εμφανίζουν τις απαιτούμενες αντοχές στις αλλαγές των οικονομικών κύκλων, όπως αναφέρει η ίδια, αλλά και σε συνθήκες σοβαρής οικονομικής ύφεσης.
H αίτηση και η χορήγηση των δανείων πραγματοποιείται είτε online, είτε offline μέσω συνεργαζόμενων brokers, ένα μοντέλο που αναδεικνύει την AASA ως μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου (e commerce») στην Eυρώπη.
Από Έντυπη Έκδοση