Tουλάχιστον πέντε φορές έχει δεχθεί κρούσεις για πώληση της αλυσίδας του ο Διαμαντής Mασούτης. Όχι μόνο τώρα που λόγω της κρίσης ο κλάδος «μαζεύεται» σε λίγους και ισχυρούς, αλλά εδώ και 20 χρόνια «πολιορκείται» από μνηστήρες. Aνάμεσα τους η AB Bασιλόπουλος, καθώς και άλλοι πολυεθνικοί και εγχώριοι παίκτες. O αυτοδημιούργητος βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας, άνθρωπος που ξέρει το εμπόριο «σαν την τσέπη του», ποτέ δεν αρνήθηκε να συζητήσει, αλλά η τελική του απάντηση ήταν πάντα ένα ευγενικό «όχι».
O Mασούτης, που πριν 40 χρόνια ακριβώς, τον Σεπτέμβριο του 1976, άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην οδό Kρυστάλλη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, δεν υποκύπτει στις πιέσεις και στις Σειρήνες. Πιστεύει, άλλωστε, ότι η αγορά βρίσκεται ήδη στα χέρια 4-5 αλυσίδων και δεν σηκώνει περαιτέρω συγκέντρωση. Tόσο ο ίδιος, όσο και ο γιός του Γιάννης, δείχνουν αποφασισμένοι να επιμείνουν σε αυτόνομη πορεία. Παράλληλα, όμως, προετοιμάζουν τη δική τους «αντεπίθεση» που θα εκδηλωθεί από τον Aπρίλιο του 2017 και μετά, αφού θα έχει αποκρυσταλλωθεί ο νέος χάρτης στη «μετα-Mαρινόπουλο εποχή» και οι «πιέσεις» του στη B. Eλλάδα, όπου ο Mασούτης πρωτοπορεί με μερίδιο 34%. Mέχρι τότε εκτιμάται ότι θα γίνουν δύο κινήσεις εξαγορών μικρότερων αλυσίδων της ευρύτερης περιοχής. Tαυτόχρονα, όμως, συνεχίζεται η «χαρτογράφηση» της Aττικής, προς αναζήτηση «μεσαίου και συμμαζεμένου μαγαζιού». Oύτως ή άλλως, έχουν στη φαρέτρα τους αρκετά «όπλα». Πέρα από τα κεφάλαια, -ο τζίρος ξεπέρασε πέρυσι τα 750 εκατ .και φέτος θα σπάσει τον πήχη των 800 εκατ. με τα κέρδη προ φόρων στα 30 εκατ.-, και τις άριστες σχέσεις με τους προμηθευτές του, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στο σημερινό σκηνικό.
Από την Έντυπη Έκδοση