Οι τρεις άξονες της στρατηγικής για τη Σιδενόρ και η επέκταση στη Δυτ. Ευρώπη
«Αναθάρρησε» ο Νίκος Στασινόπουλος με τα βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα της Σιδενόρ το 2010 και έχει ήδη εκπονήσει το νέο του business plan για το τρέχον έτος.
Ένας από τους στόχους του είναι το άνοιγμά του σε καινούριες αγορές του εξωτερικού, καθώς η εξωστρέφεια αποτελεί το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον όμιλό του. Πόσω μάλλον, από την περίοδο που ξέσπασε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, πλήττοντας σε μεγάλο βαθμό την οικοδομική δραστηριότητα και την αγορά των μετάλλων.
Οι πληροφορίες θέλουν τον επιχειρηματία να στρέφει το… βλέμμα του σε νέες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, ενώ έμφαση αναμένεται να δώσει και στη γερμανική λόγω της αυξημένης ζήτησης μετάλλων, αφού ο κατασκευαστικός τομέας γνωρίζει μεγάλη άνθηση. Άλλωστε, η διεθνής δραστηριότητα της εισηγμένης εταιρείας, όπου αντιπροσωπεύει πια το 70% του συνολικού κύκλου εργασιών, πραγματοποιείται εκτός Ελλάδος.
Δεν είναι τυχαίο πως αξιοποιώντας τον εξωστρεφή προσανατολισμό της, η Σιδενόρ πέτυχε το 2010 να αυξήσει τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της στα 993 εκατ. ευρώ έναντι 938 εκατ. ευρώ το 2009, καταγράφοντας αύξηση 6%, ενώ και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων ενισχύθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ από 22,3 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.
Μια αύξηση της τάξεως του 124,7%. Σημαντικό ρόλο σε αυτά έπαιξε και η στρατηγική που ακολούθησε η διοίκηση της Σιδενόρ. Μια στρατηγική, η οποία στηρίχθηκε στην ανταγωνιστική κοστολογική βάση των εργοστασίων του ομίλου, τη συνεχή βελτίωση του λειτουργικού κόστους με τις λειτουργικές δαπάνες να καταγράφουν μείωση, τη διατήρηση του κεφαλαίου κίνησης σε χαμηλά επίπεδα, καθώς και την αξιοποίηση των επενδύσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στα Βαλκάνια σε συνδυασμό με το ισχυρό δίκτυο διανομής. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνετέλεσαν στο να αντισταθμιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης εντός των ελληνικών συνόρων και να βελτιωθούν αισθητά τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου.
Κι άλλα «όπλα»
Ένα ακόμη ισχυρό «όπλο» στα χέρια του Νίκου Στασινόπουλου είναι και το γεγονός πως την περίοδο από το 1998 έως και το 2010 έχουν πραγματοποιηθεί μια σειρά σημαντικών επενδύσεων, οι οποίες και πλησίασαν τα 700 εκατ. ευρώ και οι οποίες διασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα των παρεχόμενων προϊόντων, αλλά και αποδίδουν καρπούς πλέον, οι οποίοι αποτυπώνονται και στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου. Στόχος του άλλωστε είναι επίσης, η διατήρηση και η αύξηση των μεριδίων στις αγορές, όπου ήδη δραστηριοποιείται, η επέκταση σε νέα προϊόντα και η διατήρηση των υψηλών ποσοστών παραγωγικότητας των μονάδων της Σιδενόρ για το 2011. Σημαντική φέτος αναμένεται να είναι και η συνεισφορά της Σωληνουργεία Κορίνθου εντός του έτους, λόγω της διαφαινόμενης αναθέρμανσης των επενδυτικών προγραμμάτων των ενεργειακών εταιρειών, της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια και της ανάκαμψης των τιμών του πετρελαίου διεθνώς.
Το στοίχημα του Νίκου Στασινόπουλου είναι μεγάλο, αλλά φιλοδοξεί, όπως αποκάλυψε και στην παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, να το πετύχει και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.