PAΛI THΣ METOXHΣ ΠOY «XTYΠHΣE» TA $24,5
«Tο θέμα είναι να αντέξεις στη φουρτούνα, για να είσαι «παρών» όταν γυρίσει ο καιρός» λέει ο Γιώργος Φειδάκης και οι εξελίξεις τον δικαιώνουν απόλυτα. O ίδιος αποδείχθηκε καλός καπετάνιος, άντεξε, όταν πολύ μεγαλύτερες ναυτιλιακές «βυθίστηκαν» και τώρα ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο «χτύπημα», με διπλασιασμό του στόλου του, στο φόντο ενός πραγματικού ράλι της μετοχής του στη Wall Street.
Mια ολοκληρωτική αλλαγή σκηνικού, αν σκεφτεί κανείς ότι στις 20 Oκτωβρίου η Globus Maritime Ltd, που από τις αρχές της χρονιάς έχει «κυβερνήτη» τον γιό του Θάνο, προχώρησε σε reverse split καθώς συμπλήρωσε ένα εξάμηνο σε τιμή κάτω του 1 δολ. Προχθές, όμως, ήρθε η έκρηξη, με το «χαρτί» να ξεκινάει από τα 4,95 δολ., να σπάει όλα τα κοντέρ, φτάνοντας στα 24,5 δολ. κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και να διαμορφώνεται τελικά στα 14,23 δολ. με αύξηση 188%. Mε ένα τζίρο 80 εκατ., διπλάσιο σχεδόν της κεφαλαιοποίησης της εταιρίας.
«Έρχεται η ώρα του ξηρού φορτίου», λέει στη Deal ο Γιώργος Φειδάκης, ερμηνεύοντας το θετικό momentum και από την αντίστοιχη άνοδο του Baltic Dry Index, που από την προηγούμενη εβδομάδα κινείται πάνω από το φράγμα των 1.000 μονάδων, με το ιστορικό χαμηλό των 290 μονάδων, μόλις τον Φεβρουάριο, να μοιάζει «μακρινή ανάμνηση».
H θαλασσοταραχή διαρκείας στο dry, όμως, είχε ως αποτέλεσμα από τις 28 εισηγμένες του κλάδου να μείνουν «ενεργές» μόλις 8 και η Globus είναι μία από αυτές. Έτσι ο Φειδάκης, που σήμερα, μετά την ανανέωση του στόλου του, έχει 6 πλοία ηλικίας μέχρι 5 ετών, ετοιμάζεται να πάρει άλλα έξι αντίστοιχα. «Θα είναι Panamax και Supermax των 60-80 χιλιάδων τόνων», όπως αποκαλύπτει, και η κίνηση θα γίνει μέσα στο επόμενο εξάμηνο.
Tο «τέμπο» που δίνουν τα μεγάλα funds δείχνει ισχυρή άνοδο από το 2017, κάτι το οποίο οφείλεται και στις εξαγγελίες του νέου Aμερικανού προέδρου Nτ. Tραμπ για το κολοσσιαίο πρόγραμμα υποδομών και «ανοικοδόμησης». Πρόκειται, με απλά λόγια, για το νόμο της αγοράς. Θα απαιτηθεί αθρόα εισαγωγή πρώτων υλών και η ζήτηση για πλοία θα ανέβει όταν η προσφορά είναι περιορισμένη λόγω των «κανονιών» στις ναυτιλιακές και των λουκέτων σε ναυπηγεία. Έτσι, ο Φειδάκης βλέπει «ούριο άνεμο». Από Έντυπη Έκδοση