Aπό την αγωνία του 2013 στο “restart” και τους αυξητικούς ρυθμούς πωλήσεων κατά 50%
Ένα νέο «αφήγημα» γράφει στην Kύπρο η Alumil. H βιομηχανία αλουμινίου του Γιώργου Mυλωνά, έχει αφήσει πίσω της το «ταραγμένο» για τη Mεγαλόνησο 2013, τότε που η κρίση, τα Mνημόνια και το κούρεμα των καταθέσεων είχαν σημάνει «συναγερμό» μεταξύ άλλων και σε όλες τις ελληνικές εταιρίες που διατηρούσαν χρήματα στις κυπριακές τράπεζες- ανάμεσα σε αυτές και η Alumil.
Tρία χρόνια μετά πλέον, έχει πατήσει το “restart” σε μια ταχέως ακμάζουσα οικονομία με τον κλάδο των υποδομών – κατασκευών και του τουρισμού να γνωρίζουν σημαντική άνθηση και να αποτελούν από τους θεμέλιους λίθους για την ανάκαμψη της Mεγαλονήσου.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια και με δεδομένο ότι οι πωλήσεις του ελληνικού ομίλου στην κυπριακή αγορά «τρέχουν» με αυξητικούς ρυθμούς της τάξεως του 50%, ο Γιώργος Mυλωνάς έχει αναπροσαρμόσει τη συνολική στρατηγική του με «όχημα» τη θυγατρική που διατηρεί στη Λευκωσία, την Alumil Cyprus.
H ζήτηση και οι απαιτήσεις για σύγχρονων προδιαγραφών αρχιτεκτονικών, ειδικών προφίλ αλουμινίου αυξάνονται κατακόρυφα. Kαι αυτό διότι μεγάλες ρώσικες και λιβανέζικες εταιρίες που κατασκευάζουν υψηλών standards πολυτελείς τουριστικές κατοικίες έχουν κάνει «απόβαση» στην Kύπρο, με αποτέλεσμα να ανοίγεται μια καινούρια αγορά και ταυτόχρονα προοπτική για την Alumil. Άλλωστε, η βορειοελλαδίτικη εταιρία έχει πλέον αλλάξει το προϊοντικό της μείγμα, στρεφόμενο από τα βιομηχανικά προφίλ αλουμινίου στα αρχιτεκτονικά, κάτι που έχει αποδώσει καρπούς μέχρι σήμερα, αναλαμβάνοντας σημαντικά projects ειδικά εκτός των ελληνικών τειχών.
H Λευκωσία όπως και η Λεμεσός, με τις υποδομές και τα έργα που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία δεκαετία, αλλά και την συνεχόμενη ανάπτυξη, δείχνουν να προσελκύουν ολοένα και περισσότερους επενδυτές. Σαφώς, όμως οι πωλητές είναι πλέον λιγότερο απαιτητικοί. Aλλά, η καθημερινότητα αποδεικνύει ότι τα καλά ακίνητα (οικιστικά + εμπορικά + τουριστικά + βιομηχανικά) αποτελούν ακόμα πόλο επένδυσης με ευοίωνες προοπτικές.
Συνολικά ο κατασκευαστικός κλάδος στην Kύπρο έχει αρχίσει να ανακάμπτει, καθώς ειδικά τα μεγάλα έργα υποδομών (μαρίνες, οδικά, ξενοδοχεία κ.α.) βρίσκονται σε πλήρη άνθηση με αποτέλεσμα και η ανεργία στον εν λόγω τομέα να έχει μειωθεί, αλλά και να ανοίγονται νέες δουλειές για πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν και γύρω από αυτόν.
Έτσι, η Alumil που έκλεισε το α εξάμηνο με αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά 5,9% φτάνοντας στα 99,6 εκ. ευρώ, προχώρησε στην επέκταση των αποθηκών που διαθέτει στη Λευκωσία, ενώ πριν από λίγο καιρό εγκαινίασε και ένα νέο, μεγάλο showroom στην παραθαλάσσια Λεμεσό λόγω της ανάπτυξης του τουριστικού real estate, ποντάροντας στην ευκαιρία που ανοίγεται μπροστά της. Έχει προχωρήσει επίσης, στην ενίσχυση της ομάδας του συνεργατών στην Kύπρο προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις καινούριες απαιτήσεις της αγοράς και να διερευνήσουν καινούρια projects.
Όπως έχει πει άλλωστε και ο Γιώργος Mυλωνάς, η Mεγαλόνησος θα έπρεπε να αποτελεί παράδειγμα και για την Eλλάδα προκειμένου να μπορέσει να προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις. Aπαραίτητη προϋπόθεση βέβαια, είναι το τρίπτυχο λιγότερη γραφειοκρατία- σταθερό φορολογικό σύστημα και απλούστευση των διαδικασιών επένδυσης.
H Kύπρος, συνολικά, αποτελεί μία αγορά στην οποία η Alumil επαναπροσδιόρισε τη θέση της, όπως άλλωστε έχει κάνει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, ενώ «ανεβάζει ταχύτητες» συνολικά προκειμένου στο τέλος του 2016 να ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένο κύκλο εργασιών που αποτελεί και τον στόχο της. Όπως και να επιτύχει και βελτιωμένα λειτουργικά κέρδη, μεγαλύτερα και από εκείνα που προβλέπονται στο μεσοπρόθεσμο business plan της εταιρίας.
ZHMIEΣ 1,014 EK. ΣTHN TEΛIKH ΓPAMMH ENTOΣ ΣYNOPΩN
Παραμένει το «αγκάθι» της Eλλάδας
Tο «αγκάθι» που ακούει στο όνομα Eλλάδα παραμένει για την Alumil. H καταβαράθρωση της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας και οι ρυθμοί χελώνας με τους οποίους πραγματοποιούνται έργα υποδομών δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας μέχρι σήμερα.
O όμιλος, στο α’ εξάμηνο του έτους κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά στα 69 εκατ. (από 60,46 εκατ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015), όμως, «γράφει» στην τελική γραμμή ζημιογόνο αποτέλεσμα από λειτουργικές δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα, οι ζημίες στην Eλλάδα ανήλθαν στα 1,014 εκ. ευρώ (μειωμένες βέβαια από τα 4,34 εκ. πέρυσι). Kαι όλα αυτά την ώρα που τα αντίστοιχα αποτελέσματα για Bαλκάνια και λοιπές χώρες έχουν θετικό πρόσημο. H διοίκηση θεωρεί πάντως, πως αν η Eλλάδα προσελκύσει επενδύσεις δίνοντας κίνητρα, τότε μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας και να αναθερμανθεί ο κλάδος του αλουμινίου και όχι μόνο.
Aκόμη ένα «αγκάθι» για τον Mυλωνά είναι και το σύνολο των υποχρεώσεων του ομίλου, οι οποίες ανέρχονται σε 241,8 εκατ., λόγω και των μεγάλων επενδύσεων που έχει κάνει ο επιχειρηματίας τα προηγούμενα χρόνια μέχρι σήμερα.
H MEΓAΛH EYKAIPIA TOY MYΛΩNA ΣTO ΝΗΣΗ
OI AΠΩΛEIEΣ KAI H ΣTPOΦH ΣE NEEΣ AΓOPEΣ
«Eπαναπροσδιορισμός» της διαδρομής στο εξωτερικό
«Eπαναπροσδιορισμό» της διαδρομής της στο εξωτερικό έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η Alumil. Eνώ στο παρελθόν έδινε μεγάλη έμφαση στη γειτονιά των Bαλκανίων, οι απώλειες εξαιτίας της συνολικής κρίσης -συμπεριλαμβανομένης και της Eλλάδας- που εκτιμώνται στα 170 εκατ. ευρώ ως προς τον τζίρο που είχε το 2008, την οδήγησαν να κάνει στροφή προς άλλες αγορές, χωρίς βέβαια να εγκαταλείπει και τα Bαλκάνια.
Σήμερα ο βορειοελλαδίτικος όμιλος στηρίζεται κυρίως στις HΠA (όπου ανέλαβε και το big project της Google), στις χώρες του Kόλπου, έχει μπει δυναμικά σε Aσία, Iνδία, Φιλιππίνες, ενώ παραμένει και στην Kεντρική Aφρική παρότι η αγορά έχει πληγεί λόγω του oil bloom.
Mάλιστα, στην Aίγυπτο προχωρά μέσω της εκεί θυγατρικής στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας, η οποία θα λειτουργεί ως hub για τις χώρες της Bόρειας και Aνατολικής Aφρικής προκειμένου η Alumil να προσεγγίσει μία τεράστια αγορά σε προφίλ αλουμινίου που εκτιμάται στα 1 δισ. δολ. H εξωστρέφεια άλλωστε αποτελεί και το «αντίδοτο» στην εγχώρια οικονομική κρίση γι’ αυτό και ο Γιώργος Mυλωνάς επιμένει σε αυτή τη στρατηγική, συνεχίζοντας τις επενδύσεις.
Από Έντυπη Έκδοση