Ζημίες 38,8 εκατ. ευρώ εμφάνισε στο εννεάμηνο 2016 ο όμιλος της Frigoglass.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο στα 322,894 εκατ. ευρώ, από 363,968 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 11,3% έναντι του του αντιστοίχου περυσινού διαστήματος.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σημείωσαν μείωση 10,6% στα 35,926 εκατ. ευρώ από 40,187 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν σε 12,332 εκατ. ευρώ από 15,608 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2015.
Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα εννεαμήνου του ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημίες 38,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 20,572 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τα κυριότερα στοιχεία του τρίτου τριμήνου 2016 υπήρξαν:
-Η μεταβολή της εποχικότητας των πωλήσεων του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης στη Νιγηρία επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του τριμήνου.
-Ανάκαμψη στην Ανατολική Ευρώπη λόγω αυξημένης ζήτησης για επαγγελματικά ψυγεία ICOOL από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola σε Ρωσία και Ουκρανία.
-Η ανάκαμψη στη Δυτική Ευρώπη συνεχίστηκε λόγω της αυξημένης ζήτησης για επαγγελματικά ψυγεία της καινοτόμου σειράς ICOOL.
-Η αύξηση του κόστους παραγωγής στον κλάδο Υαλουργίας στη Νιγηρία εξαιτίας της υποτίμησης του τοπικού νομίσματος αντισταθμίστηκε μερικώς από αυξήσεις τιμών.
-Το ευνοϊκό γεωγραφικό μείγμα πωλήσεων, οι επιδόσεις του τομέα παροχής υπηρεσιών (Service), και η προσωρινή θετική επίδραση από την αναπροσαρμογή της αξίας των αποθεμάτων στον κλάδο Υαλουργίας, βελτίωσαν το περιθώριο EBITDA.
«Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τον κύριο μέτοχο της Frigoglass Truad Verwaltungs, την ad hoc επιτροπή συμβούλων που αντιπροσωπεύει τους ομολογιούχους και άλλους κύριους δανειστές ώστε να εξασφαλιστεί μία σταθερή και βιώσιμη κεφαλαιακή δομή», επισημαίνεται, στην ίδια ανακοίνωση.
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε αναφορικά με τα παραπάνω αποτελέσματα: «Η ανάκαμψη των πωλήσεων σε Ρωσία και Δυτική Ευρώπη αντισταθμίστηκε από την αναμενόμενη επίπτωση της εποχικότητας των πωλήσεων του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης στη Νιγηρία και την μείωση των επενδύσεων των πελατών μας σε επαγγελματικά ψυγεία στην Ασία. Η υψηλότερη ζήτηση και οι προσαρμογές της τιμολογιακής πολιτικής μας, με στόχο τον περιορισμό της αρνητικής επίδρασης της υποτίμησης του Νάιρα, συνετέλεσαν σε αύξηση πωλήσεων του κλάδου Υαλουργίας στη Νιγηρία.
Για το τέταρτο τρίμηνο, αναμένουμε ο κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης να ευνοηθεί από τη περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων του Service, την εποχικότητα των πωλήσεων στη Νιγηρία και την αυξημένη ζήτηση για ICOOL στη Δυτική Ευρώπη. Στον κλάδο Υαλουργίας, μετά από ένα ισχυρό τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, η πτώση των πωλήσεων στο Jebel Ali και η υποτίμηση του Νάιρα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν το περιθώριο κέρδους μας για το υπόλοιπο του έτους».