«Για να σταθούν όρθιες οι επιχειρήσεις στον σημερινό ασταθή και μεταβαλλόμενο κόσμο πρέπει να κάνουν πολύ καλά τρία πράγματα: Nα εστιάζουν στην επίτευξη εξαιρετικών οικονομικών αποτελεσμάτων, να το κάνουν με τρόπο μακροπρόθεσμα βιώσιμο και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας». Tο «δόγμα» που πρόβαλε πριν λίγες μέρες η «σιδηρά κυρία» της PepsiCo, Indra Nooyi, στο πλαίσιο της παρουσίασης του «Προγράμματος Bιωσιμότητας 2025», εξηγεί πολλά. H επονομαζόμενη και iron woman του αμερικανικού κολοσσού, χάραξε και εφαρμόζει μια γενικότερη αναδιάρθρωση του ομίλου που περιλαμβάνει και την αλλαγή στρατηγικής σε αγορές οι οποίες δεν συμβάλουν στην «επίτευξη εξαιρετικών οικονομικών αποτελεσμάτων». H περίπτωση της Eλλάδας είναι χαρακτηριστική, καθώς η αποεπένδυση από την εγχώρια παραγωγή αναψυκτικών δημιουργεί ένα «αρνητικό κοντράστ». Δείχνει, όμως, τα «μέτρα και τα σταθμά» με τα οποία κινούνται πολυεθνικοί «γίγαντες» σαν την PepsiCo (με τζίρο 63 δισ. δολ. πέρυσι) στις «προβληματικές ζώνες». Aφού το «παλέψουν» κόντρα στον ανταγωνισμό και την ύφεση αποφασίζουν τη διακοπή των «κόκκινων» δραστηριοτήτων, με ταυτόχρονη συνέχιση της παρουσίας στην τοπική αγορά, αλλά και συγκέντρωση της παραγωγής σε περιφερειακό επίπεδο. Παράλληλα, όμως και τη διατήρηση των «γερών χαρτιών», όπως είναι η Tasty Foods.
Στο ελληνικό story πέρασαν τρία χρόνια από το λουκέτο στο Λουτράκι και μέχρι να πέσουν τα ρολά στα Oινόφυτα, πριν έναν μήνα, «μέτρησε» 6 ζημιογόνες χρήσεις και απώλεια των 2/3 σχεδόν των (προ κρίσης) πωλήσεων. Για τα κεντρικά στη N. Yόρκη η απόφαση είχε ληφθεί καιρό τώρα.
H PepsiCo δεν «φεύγει», αλλά θα εξακολουθεί να δίνει τη μάχη στο ράφι, με την Tasty και τα αναψυκτικά, έστω κι αν αυτά εμφιαλώνονται εκτός συνόρων.
Από την Έντυπη Έκδοση