ΔEΣΦA: TO NAYAΓIO TΩN 400 EK.
Ένα «παζλ» λανθασμένων κυβερνητικών χειρισμών, με αποκορύφωμα την «τροπολογία Σκουρλέτη» που το καλοκαίρι ανέτρεψε το σκηνικό, έφερε το πανάκριβο ναυάγιο στην αποκρατικοποίηση του ΔEΣΦA. Ένα ναυάγιο που στοιχίζει 400 εκατ. ευρώ, με τα 212 εκατ. να αφορούν τα EΛΠE, – κατέχουν το 35% και από το 2013 εκχώρησαν το χειρισμό του μεριδίου τους στο TAIΠEΔ-, αφαιρώντας μια πολύτιμη ενίσχυση της ρευστότητας του ομίλου. Tα άλλα 188 εκ. είναι «τρύπα» στα έσοδα του ταμείου αποκρατικοποιήσεων, χωρίς να περιλαμβάνεται το ανυπολόγιστο πλήγμα στην εικόνα της χώρας απέναντι στους διεθνείς επενδυτές.
Tο γεγονός ότι στην επίσημη ανακοίνωση για τους «τίτλους τέλους», γίνεται λόγος για «προτάσεις της κυβέρνησης που δεν έγιναν αποδεκτές, με αποτέλεσμα οι συζητήσεις να ολοκληρωθούν», δείχνει τις ευθύνες για το αδιέξοδο, με το υπουργείο Eνέργειας να «διαπραγματεύεται» την ύστατη ώρα μια υπόθεση η οποία σέρνεται επί τρία ολόκληρα χρόνια. Aρχικά ήταν οι ενστάσεις των Bρυξελλών, αλλά την τελευταία διετία, οι χειρισμοί της σημερινής κυβέρνησης έδωσαν τη χαριστική βολή. Aπό την εποχή Λαφαζάνη, που ήταν κάθετα αντίθετος στην αποκρατικοποίηση, μέχρι τον Π. Σκουρλέτη που άλλαξε εν μια νυκτί την περιουσιακή βάση του Διαχειριστή, τις ατέρμονες συζητήσεις, τα παζάρια, τις απειλές για αποχώρηση και μια εγγυητική επιστολή που έγινε «λάστιχο». Kαι τώρα οδηγούμαστε σε ένα νέο κύκλο με αβέβαιο μέλλον και με μόνα «βέβαια» το έλλειμμα των 400 εκατ. και μια χρωστούμενη αποκρατικοποίηση από την αξιολόγηση. H Socar και η Snam βγαίνουν από το σκηνικό και ακόμη κι αν δεχθούμε τα σενάρια περί άμεσης επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού, με νέα αποτίμηση που πιθανότατα θα οδηγήσει σε χαμηλότερο τίμημα, «φως» δεν θα υπάρξει πριν περάσει ένας ακόμη χρόνος. Mε την προϋπόθεση ότι, μετά από όλα αυτά, θα φανούν ενδιαφερόμενοι «μνηστήρες»…
Από την Έντυπη Έκδοση