Περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της αναμένει το 2017 η Λουξ – Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ.
Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο ειδικής παρουσίασης της εταιρείας σε δημοσιογράφους, διευρύνοντας συνεχώς τα μερίδια αγοράς της, σε ένα χώρο υψηλού ανταγωνισμού, η Λουξ έχει καθιερώσει την ηγετική της θέση ως το ελληνικό αναψυκτικό προτίμησης των καταναλωτών. Σημειώνοντας σταθερή αύξηση στις πωλήσεις και τις αγορές διάθεσης των προϊόντων της, συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και νέα πρωτοπόρα προϊόντα καινοτομίας, με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, η Λουξ κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην στήριξη της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λουξ, Γιάννης Μαρλαφέκας, η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό η αγορά του εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. «Αν γίνει μια κίνηση από την εταιρεία μας, πρέπει να γίνει σωστά και μεθοδικά και με στόχο να καλύψει κενά που ενδεχομένως θα υπάρχουν στην αγορά. Συνεχίζουμε να βλέπουμε την αγορά του εμφιαλωμένου νερού, αλλά δεν έχουμε κάτι επίσημο να ανακοινώσουμε» ανέφερε ο κ. Μαρλαφέκας.
Ερωτηθείς για την απόφαση της Pepsico-HBH να σταματήσει τη λειτουργία του εργοστασίου της στα Οινόφυτα, ο κ. Μαρλαφέκας τόνισε ότι «εάν ισχύουν οι φήμες ότι η παραγωγική διαδικασία της εταιρείας μεταφέρεται στη Ρουμανία, η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να δημιουργήσει ευνοϊκότερο κλίμα από την πλευρά του καταναλωτή. Οι εταιρείες οι οποίες συνεχίζουν να παλεύουν στην ελληνική αγορά και δίνουν δουλειά σε ελληνικά χέρια θα υποστηριχτούν ακόμα περισσότερο από τον Έλληνα καταναλωτή». Αναφορικά με τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Pepsico-HBH στα Οινόφυτα, όπως ανέφερε ο κ. Μαρλαφέκας, δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της διοίκησης η έναρξη συζητήσεων για την απόκτηση των συγκεκριμένων μονάδων.
Αναφορικά με τη συμφωνία των εταιρειών Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος, ο κ. Μαρλαφέκας επεσήμανε ότι από τον περασμένο Απρίλιο, οπότε και παρουσιάστηκε το νέο σχήμα, εκτιμούσε ότι θα κατέληγε σε μια λογική κουρέματος. «Η στάση μας ήταν από την αρχή αρνητική προς τη κατεύθυνση αυτή. Εξάλλου εμείς, μέχρι την τελευταία προσπάθεια που έγινε είχαμε προβεί σε παρέμβαση, ώστε να δηλώσουμε αφενός την αντίθεσή μας επίσημα, αφετέρου να λάβουμε μια νομική απόφαση πάνω στα πραγματικά στοιχεία της οφειλής (σ.σ. περί τις 400.000 ευρώ) και όχι αυτά που επικαλείται η κάθε πλευρά. Η στάση μας συνεχίζει να είναι αρνητική. Αφού δεν υπάρχει επεξήγηση των οικονομικών στοιχείων και για ποιο λόγο χάθηκε ένα τεράστιο κομμάτι του τζίρου, δεν νομίζω ότι πρέπει να συναινέσουμε σε μια τέτοια προσέγγιση. Εμείς κινηθήκαμε νομικά, αφενός για να δηλώσουμε επίσημα την άρνησή μας επί του γενικότερου σχεδίου, αλλά και για να διασφαλίσουμε τα χρήματα που θεωρούμε ότι μας οφείλουν και όχι αυτά που κατέγραψαν στις εκθέσεις τους».
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε ήδη επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία γραμμής παραγωγής καινοτόμων ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών ισχυροποιώντας τη θέση της στην αγορά με τη νέα καινοτόμα σειρά λουξ plus ‘n light με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (στις γεύσεις: πορτοκαλάδα, λεμονάδα και cola) και εισάγοντας μια ουσιαστική ανατροπή στην αγορά των light προϊόντων. Στόχος της διοίκησης είναι η συγκεκριμένη σειρά προϊόντων να επεκταθεί και σε άλλες γεύσεις καθώς επίσης να δοθεί περαιτέρω βαρύτητα στις εξαγωγές των συγκεκριμένων προϊόντων.
Το 2015, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν 30 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 5,0% ευρώ σε σχέση με το 2014 (28,6 εκατ. ευρώ), με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται το 2015 σε 3,3 εκατ. ευρώ από 3,1 εκατ. ευρώ το 2014. Η χρήση του 2016 εκτιμάται ότι θα κλείσει με αύξηση 5% στον τζίρο και κερδοφορία στα ίδια υψηλά επίπεδα με πέρυσι.
Σε μερίδια αγοράς, η εταιρεία σήμερα κατέχει μερίδιο σε όγκο (lt) 9,4% και σε αξία (ευρώ) 10,2% στο σύνολο των αναψυκτικών, καθώς και αντίστοιχα μερίδια 27,2% και 30,5% στην κατηγορία αναψυκτικά με γεύση (IRI, στοιχεία Αύγουστος 2016). Όπως εκτίμησε ο κ. Μαρλαφέκας τα μερίδια αγοράς της εταιρείας αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω το 2017, ως αποτέλεσμα των συμφωνιών που έχει ήδη κλείσει η εταιρεία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος και LIDL, με στόχο από 1/1/2017 τα προϊόντα της να βρίσκονται στα ράφια των συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ.
Οι διεθνείς αγορές έχουν υποδεχθεί θερμά τη Λουξ, η οποία αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, ταξιδεύοντας τις ελληνικές γεύσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα τα προϊόντα λουξ απολαμβάνουν καταναλωτές σε 22 χώρες, σε ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά, Αυστραλία, Κορέα, Ελβετία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία, Αυστρία, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ντουμπάι, Κατάρ και, πιο πρόσφατα, Ρωσία και Νότια Αφρική. Ως επόμενο βήμα, η εταιρεία στρέφει το βλέμμα στην ενίσχυση της δραστηριότητάς της στη Βόρεια Ευρώπη, με έμφαση στις Σκανδιναβικές χώρες, και τη Μέση Ανατολή.