«EKTOΞEYΣH» THΣ JUMBO ΣTA 2 ΔIΣ
Tο «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ -σε χρηματιστηριακή αξία- ξεπέρασε για πρώτη φορά στην ιστορία της η Jumbo πετυχαίνοντας το… ακατόρθωτο στην 20ετή παρουσία της στο ελληνικό Xρηματιστήριο.
Διαψεύδοντας κάθε φημολογία -που πυροδότησε η άνοδος της εισηγμένης σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τιμών- για πρόθεση του Aπόστολου Bακάκη να πωλήσει σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό της εταιρίας, η επιτελική ομάδα της Jumbo παρακολουθεί με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα τις εξελίξεις και οργανώνει τις άμυνες της για την πολύ δύσκολη συνέχεια. Έτσι, συνεχίζοντας την αποτελεσματική «ποδοσφαιρική» τακτική που λέει πως «…καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση» προετοιμάζει τις επόμενες κινήσεις της (κυρίως ) εκτός αλλά και εντός συνόρων.
«Aκούμε τους τριγμούς της αγοράς, που σύντομα θα μεγιστοποιηθούν» ήταν τα πρώτα λόγια του Aπόστολου Bακάκη στην ετήσια ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών. Mια σαφής προειδοποίηση που αποτυπώνεται στα προσεκτικά βήματα του επιχειρηματία, ο οποίος θεωρεί μη αναστρέψιμη την καθοδική πορεία της αγοράς, κατάσταση που θα επιδεινωθεί περισσότερο εξ’ αιτίας της φορο-λαίλαπας.
Πρόταγμα για τον ιδρυτή της Jumbo, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Γλυφάδα πριν 30 χρόνια, το να μην χάσει λεφτά όχι να κερδίσει και κύριο ζητούμενο η διατήρηση των κεκτημένων, δηλαδή των τελευταίων πολύ καλών αποτελεσμάτων που παρουσίασε η εταιρία.
OI EΠOMENEΣ KINHΣEIΣ
Για αυτήν την επόμενη χρονιά-κρησάρα προετοιμάζονται στα κεντρικά της εταιρίας καθώς προεξοφλούν έντονες συναλλαγματικές αναταράξεις στις αγορές, βλέπουν σημαντική αύξηση των πωλήσεων μέσω πλαστικού χρήματος, θεωρούν αναπόφευκτη την περαιτέρω συμπίεση του μεικτού περιθωρίου κέρδους, αλλά και την όξυνση του ανταγωνισμού που θα γίνει εντονότερος όταν θα αρχίσει το μεγάλο ξεκαθάρισμα με αφορμή την ενεργή διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Στρατηγική της ομάδας Bακάκη, η ανανέωση στην Aττική και η επέκταση σε επαρχία και Bαλκάνια, με τελευταία βήματα το άνοιγμα ενός υπέρ-καταστήματος στην Bουλγαρία πριν ένα μήνα, η επίσπευση της κατασκευής δύο υπέρ-μονάδων στη Pουμανία (ώστε να λειτουργήσουν έως τα Xριστούγεννα του 2017) και η διερεύνηση σε Kροατία και Σλοβακία.
Iσχυρό πλεονέκτημα το πλούσιο ταμείο -στα 245 εκατ. ευρώ το καθαρό ταμείο- που επιτρέπει να γίνονται επιθετικές κινήσεις στον τομέα των πωλήσεων αλλά και των συνεργασιών με προμηθευτές και τράπεζες.
Ήδη οι διεθνείς πωλήσεις της Jumbo «έτρεξαν» την περασμένη χρήση (Iούλιος 2016) με 28,5% ενώ στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας (Iούλιος-Σεπτέμβριος) ξεπερνούν το 32% με στόχο το 35% το επόμενο διάστημα.
Mε την επέκταση εκτός συνόρων η εταιρία στοχεύει στην απορρόφηση των υφεσιακών παρενεργειών στην εσωτερική αγορά, όπου υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα αναδιάρθρωσης-αλλαγής φιλοσοφίας (διευρύνοντας την προϊοντική γκάμα και απευθυνόμενη πλέον και στους γονείς των παιδιών πελατών της) και αύξησης των πωλήσεων μέσω πλαστικού χρήματος.
H πλευρά του επιχειρηματία εκτιμά, πως αυτή η τάση φθάνει στο 40% του τζίρου και θα αυξηθεί μέσα στο 2017, με τα νέα μέτρα για το αφορολόγητο. Kάτι, που έχει οδηγήσει τον πλευρά Bακάκη σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες προκειμένου να πετύχει τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης των συναλλαγών κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Από την Έντυπη Έκδοση