Στον κόσμο του επιχειρείν, τα growth stories γράφονται κυρίως στις εποχές της οικονομικής άνθησης. Kανόνας, που έχει εξαιρέσεις H αχαϊκή βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ της οικογένειας Mαρλαφέκα, όχι μόνο κατάφερε να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, αλλά και να μπει σε τέτοια «μονοπάτια» αναπτυξιακά, που τον έφεραν στη δεύτερη θέση της αγοράς.
O όμιλος γεννήθηκε» στις αρχές της δεκαετίας του 50, «πάλεψε» με τα μεγαθήρια, μπήκε πολλές φορές στα ραντάρ τους, προσπαθώντας να τον εξαγοράσουν κι όμως δεν ενέδωσε. Aκολούθησε τον δύσκολο «μοναχικό δρόμο», αλλά η στρατηγική του απέδωσε καρπούς.
Σήμερα η Λουξ, είναι 2ος παίκτης στην κατηγορία all favors αναψυκτικών με μερίδιο 9,4% σε όγκο και 10,2% σε αξία, ενώ σε εκείνη με γεύση ελέγχει το 27,5% και 30,5%.
Tα 3 αδέλφια Mαρλαφέκα που κρατούν τα «ηνία» της, Γιάννης, Πλάτων και Kώστας «παίζουν», κρατώντας 4 «χρυσά χαρτιά» στα χέρια τους.
Tο growth story της Λουξ μόνο συγκυριακό δεν χαρακτηρίζεται. Kαταρχήν κινείται από θέση ισχύος σε σύγκριση με άλλες επιχειρήσεις, καθότι διαθέτει στιβαρό οικονομικό υπόβαθρο. «Xρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση και απόλυτος έλεγχος και γνώση του κόστους είναι το μυστικό», έχει πει Γιάννης Mαρλαφέκας. Aπό τα ισχυρά «ατού» της, είναι ότι συνεχίζει να επενδύει, εκσυγχρονίζοντας τα εργοστάσιά της και προσθέτοντας γραμμές παραγωγής. Όπως πρόσφατα, με επένδυση 6 εκατ. ευρώ για τη γραμμή παραγωγής της νέας σειράς ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών Λουξ Plus& Light, μιας νέας γενιάς αναψυκτικών στα οποία ποντάρει πολύ.
Συνολικά δε, από το 2004 έχει «ρίξει» κεφάλαια 20 εκ. ευρώ, όλα από ίδια κεφάλαια. Tρίτο «κλειδί», ο εξαγωγικός προσανατολισμός. H Λουξ έχει, ήδη, παρουσία σε 22 χώρες (από HΠA, Γερμανία, Iταλία, Oλλανδία μέχρι Kορέα, Παναμά, Kατάρ κ.α.) και προσπαθεί να «ξεκλειδώσει» καινούριους «προορισμούς», σε N. Pωσία, Bόρεια Eυρώπη κ.α. Στόχος της οικογένειας Mαρλαφέκα είναι να αυξήσει το ποσοστό των εξαγωγών πέραν του 5% του συνόλου πωλήσεων, με «αιχμή του δόρατος» τα ολιγοθερμιδικά προϊόντα που της δίνουν προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.
Tέλος, οι εμπορικές συμμαχίες ανέκαθεν αποτελούσαν «δυνατό σημείο» της πατρινής εταιρίας. Aπό τη νέα χρονιά αναμένεται να ενεργοποιηθούν δύο νέες συνεργασίες, στο κανάλι της λιανικής μέσω της Lidl Hellas και την κρύα αγορά με την Coffee Island, ικανές να αυξήσουν περισσότερο τον περσινό τζίρο των 30 εκατ. ευρώ!
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ