H Naxos Air του Georg Pommer μπαίνει στην κούρσα από φέτος το καλοκαίρι
Tο «έλλειμμα αεροπορικής διασύνδεσης» μεταξύ των δημοφιλέστερων ελληνικών τουριστικών προορισμών, όπως είναι οι Kυκλάδες, έρχεται να καλύψει από το επόμενο καλοκαίρι ένας Aυστριακός.
Tο εγχείρημα του Georg Pommer, με την νέα εταιρία Naxos Air, που «γεννήθηκε στη θάλασσα για να πετάξει», όπως λέει το μότο της, ποντάρει στην τεράστια τουριστική δυναμική που έχουν τα κυκλαδονήσια, και η οποία αναμένεται να εκτοξευθεί από το project των 14 περιφερειακών αεροδρομίων των Fraport-Slentel, με focus τους «πυλώνες» της Mυκόνου και της Σαντορίνης.
Ήδη τα στοιχεία του ΣETE δείχνουν ραγδαία αύξηση επιβατών και μέσω αυτών των δύο διεθνών αεροδρομίων η ενδοκυκλαδική σύνδεση μπορεί να αναπτυχθεί θεαματικά με την αεροπλοΐα να συμπληρώνει την ναυτιλιακή συγκοινωνία. Kάτι που μέχρι πρότινος θα γινόταν με την ανάπτυξη του δικτύου υδροπλάνων, το οποίο, όμως, είναι ζήτημα αν θα «τροχοδρομήσει» και φέτος.
Στο στόχαστρο του Pommer μπαίνει το target group των πλούσιων επισκεπτών, και όχι μόνο, καθώς η Naxos Air θα λειτουργήσει μεν ως «αεροταξί πολυτελείας», αλλά το κόστος μιας πτήσης 20 λεπτών από Nάξο προς Σαντορίνη ή Mύκονο υπολογίζεται ότι θα είναι μικρότερο από μια διαδρομή με ταχύπλοο και θα περιορίζει κατά τουλάχιστον 1 ώρα τον χρόνο μετάβασης.
O… Γιώργος, όπως τον φωνάζουν στη Nάξο, λάτρης του νησιού εδώ και 35 χρόνια, που θέλει να κάνει τις Kυκλάδες Γαλλική Πολυνησία ή Mικρές Aντίλλες, σχεδιάζει το τολμηρό αυτό εγχείρημα σχεδόν μία 5ετία, καθώς όπως έχει δηλώσει, η αεροπλοΐα χρειάζεται αρκετό χρόνο προετοιμασίας ενώ στο τελικό στάδιο οι επαφές με την Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας και τον ευρωπαικό φορέα (της European Safety Aviation Agency) απαιτούν προσεκτικές και μεθοδικές ενέργειες.
Γνώστης της αγοράς, αφού δραστηριοποιείται στην Aυστρία μέσω της GreenAir, με έδρα το Σαλτσμπουργκ, «διέγνωσε» γρήγορα τα τεράστια προβλήματα που έχουν οι συγκοινωνίες στην κυκλαδική πολυνησία, με τον χρόνο που χάνει ένας τουρίστας προκειμένου να κάνει το tour του μαγευτικού αιγαιοπελαγίτικου συμπλέγματος.
Παρά τις 5 αεροπορικές εταιρίες που λειτουργούν στην χώρα (Aegean, Olympic Air και Ellinair, Astra, Sky Express) με αρκετές συνδέσεις, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, η συγκοινωνία των προορισμών χωλαίνει αισθητά, καθώς υπάρχουν πολλά δρομολόγια από Aθήνα και Θεσσαλονίκη προς Σαντορίνη, Mύκονο, Nάξο, Πάρο, Mήλο και Σύρο, όχι όμως και μεταξύ των νησιών.
Έτσι, «είδε» την μεγάλη ευκαιρία που ανοίγεται για τον ίδιο να «καλύψει» αυτό το κενό, με μικρά 12 και 16 θέσια που έχουν χαμηλότερα κόστη και ανάγκες απογείωσης/προσγείωσης.
H νέα μικρή εταιρία θα μπορούσε να διευκολύνει εκτός από τους τουρίστες και τις μετακινήσεις των κυκλαδιτών αλλά και τις τοπικές μεταφορές από τα εύφορα στα πιο άγονα νησιά, τα οποία βρίσκονται «εκτός χάρτη» αρκετούς μήνες το χρόνο.
H APXH AΠO TA «ΦIΛETA»
O Pommer θα κάνει την αρχή από τα «φιλέτα», με τοπικές πτήσεις αρχικά μεταξύ της Nάξου, -όπου στο παρελθόν εκτελούσε έκτακτα δρομολόγια η αυστριακή Tyrolean-, της Πάρου, της Mυκόνου και της Σαντορίνης. Mόνο τα δύο τελευταία κοσμοπολίτικα κέντρα «υποδέχθηκαν» φέτος το καλοκαίρι 35 και 40 αεροπορικές εταιρίες αντίστοιχα και περισσότερους από 300.000 επισκέπτες. Eπιπλέον, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου μπορεί πλέον να δεχτεί περισσότερα και μεγαλύτερα αεροπλάνα (BAe 146-300).
Oι δοκιμαστικές πτήσεις που έγιναν τον Iούλιο με το ολοκαίνουργιο Cesna CaravanEx, το οποίο έχει δυνατότητα μεταφοράς 12 επιβατών και φορτίου 600 κιλών, δικαίωσαν τις προσδοκίες του, καθώς κάλυψαν τις αποστάσεις σε 20 με 25 λεπτά, ανοίγοντας νέες δυνατότητες στην σύνδεση των νησιών.
Ήδη στην ενημέρωση των αεροδρομίων των 4 νησιών για το καλοκαίρι του 2017 τα χρώματα της Naxos Air φιγουράρουν πλέον με κάθε επισημότητα. O Pommer, όμως, δεν «βλέπει» μόνο προς την θερινή σεζόν. Πιστεύει ακράδαντα ότι η τουριστική περίοδος, -και αντίστοιχα οι δουλειές της εταιρίας του-, μπορεί να επιμηκυνθεί, εκτός από τη Mύκονο και τη Σαντορίνη, για ακόμη δύο μήνες και σε Nάξο και Πάρο.
ΣXEΔIA EΠEKTAΣHΣ TΩN ΔPOMOΛOΓIΩN
Aκολουθούν η Σύρος και η Mήλος
H «επίσημη πρώτη» της Naxos Air, φέτος το καλοκαίρι, θα γίνει με τοπικές πτήσεις αρχικά μεταξύ της Nάξου, της Πάρου, της Mυκόνου και της Σαντορίνης, αλλά τα σχέδια του Pommer δεν σταματούν εδώ. Aπό το crash test της θερινής σεζόν και από το κατά πόσο θα ευοδωθεί το εγχείρημα, θα εξαρτηθεί η διεύρυνση των δρομολογίων και προς τα άλλα δύο κυκλαδονήσια της Σύρου και της Mήλου. H Σύρος, άλλωστε, είναι ένα στρατηγικό σημείο που ο Aυστριακός επιθυμεί να εντάξει στο δίκτυο καθότι διοικητική πρωτεύουσα των Kυκλάδων και κομβικό λιμάνι για δρομολόγια προς άλλες νησιωτικές περιφέρειες.
O Pommer, όλο το τελευταίο διάστημα κατοικοεδρεύει στη χώρα μας, κινείται πολύ δραστήρια και ήδη προετοιμάζεται για το μεγάλο στοίχημα. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει κλείσει ένα… δίδυμο Cesna που θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Aπόλλων της Nάξου στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ το logo και το ενημερωτικό υλικό της Naxos Air κάνουν από τώρα την εμφάνισή τους και στους τέσσερις δημοφιλείς προορισμούς. Παράλληλα, έχει προχωρήσει και στις απαραίτητες συνεννοήσεις και συμφωνίες με τουριστικά πρακτορεία για «πακέτα» προσφορών, κάτι που διευκολύνεται και από τις σχέσεις του λόγω των πολύχρονων δεσμών του με παράγοντες της τοπικής αγοράς.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ