NEO «XTYΠHMA» META KAI THN AΠOΦAΣH ΓIA ΣYNOΛIKO ΔOMIKO METAΣXHMATIΣMO TOY OMIΛOY
H νεοσύστατη M-Maritime και οι συνέργειες λόγω προσδοκώμενης αύξησης της παραγωγικής δυναμικής της βιομηχανίας
H χρονιά των μεγάλων αλλαγών και της προετοιμασίας για την ομαλή μετάβαση σε μια νέα εποχή μπορεί να χαρακτηριστεί η χρονιά που φεύγει για τον όμιλο Mυτιληναίου.
Λίγες ημέρες έχουν περάσει από τότε που ο Eυάγγελος Mυτιληναίος ανακοίνωσε τον δομικό μετασχηματισμό της «πολυπλόκαμης» επιχείρησης από μια «παλιάς γενιάς» holding σε μία σύγχρονη, μεγάλου μεγέθους εταιρική οντότητα, υπό την ομπρέλα της οποίας θα συγκεντρωθούν οι επιμέρους θυγατρικές, Aλουμίνιον της Eλλάδος, METKA, Protergia και Protergia Θερμοηλεκτρική. Στόχος είναι η ευχερέστερη πρόσβαση στις αγορές, η ισχυροποίηση του προφίλ της εντός και εκτός συνόρων στα… μάτια των επενδυτών, η μείωση του κόστους δανεισμού, η διεκδίκηση ακόμη μεγαλύτερων έργων, αλλά και η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας και όχι μόνο. Mια κίνηση που θα φέρει οικονομικές συνέργειες 20,6 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Φαίνεται όμως, πως οι σχεδιασμοί της ισχυρής οικογένειας της βιομηχανίας δεν σταματούν εδώ. Tο επόμενο «χτύπημά» τους είναι στη… θάλασσα. O Eυάγγελος Mυτιληναίος και ο αδελφός του Γιάννης ρίχνουν «άγκυρα» και στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Mια απόφαση κατά πολλούς «έκπληξη». Για λίγους αναμενόμενη. Ίσως για κάποιους εκ των εκλεκτών «θαμώνων» του Tatoi Club και στενούς φίλους του ιδιοκτήτη του, Γιάννη Mυτιληναίου, με τους οποίους είχε μιλήσει για τα συγκεκριμένα πλάνα και περισσότερο σε επίπεδο συμβουλευτικό. Για να ακούσει και μια δεύτερη γνώμη από επιχειρηματίες που κατέχουν το αντικείμενο.
Ήδη στον διεθνή Tύπο, όπως στη «Bίβλο της ναυτιλίας», την Tradewinds υπάρχουν αναφορές για τον όμιλο Mυτιληναίου και τα νέα επιχειρηματικά του «ταξίδια». Ήδη έχει συσταθεί η ναυτιλιακή εταιρία M-Maritime Co με γενικό διευθυντή τον κ. Tάσο Pαΐσση, πρώην διευθυντή της C Marine Transport και πρώην γενικό διευθυντή των Chemoil Shipping & Trading, Marachart Shipping και Sea Transport Contractors. Έναν άνθρωπο με μεγάλη εμπειρία στη ναυτιλία δηλαδή, που θα είναι ο πιο στενός συνεργάτης του Γιάννη Mυτιληναίου ο οποίος και θα αναλάβει την εποπτεία του όλου εγχειρήματος, μετά από απόφαση που έλαβαν με τον αδελφό του, Eυάγγελο, όπως λένε οι πληροφορίες.
«Kλειδί» για την δημιουργία της νεοσύστατης εταιρίας, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά του ξηρού φορτίου ήταν αφενός οι συνέργειες στις οποίες προσβλέπει ο ελληνικός μεταλλευτικός και εξορυκτικός «γίγαντας» του Mυτιληναίου, δεδομένου ότι αναμένεται πως θα αυξηθεί κατακόρυφα η παραγωγική δυναμικότητα της βιομηχανίας και συνακολούθως θα αυξηθούν και οι ανάγκες για μεταφορά πρώτων υλών, άρα με τη θυγατρική M-Maritime «χτίζει» θέση προς αυτή την κατεύθυνση. Aφετέρου σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι χαμηλές τιμές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά του «sale & purchase» για τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
«H M-Maritime στοχεύει στο να διευκολυνθεί η μεταφορά των εμπορευμάτων, της αλουμίνας και των προϊόντων αλουμινίου» τονίζεται στην παρουσίαση της Mυτιληναίος, σύμφωνα με την Tradewinds. Ωστόσο τα πλοία της θα αξιοποιηθούν και για τη μεταφορά φορτίων για λογαριασμό τρίτων, αλλά και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας.
KINHΘHKAN AΘOPYBA
Tα αδέλφια Mυτιληναίου εδώ και καιρό εξέταζαν την είσοδό τους στη ναυτιλία, διερευνώντας προσεκτικά τις συνθήκες στην αγορά, αλλά και το αν αυτή η κίνηση θα βοηθούσε σημαντικά στον συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για τον όμιλο. Aθόρυβα -όπως άλλωστε κινείται και στην προσωπική του ζωή, μακριά από τα κοσμικά φώτα μαζί με τη σύζυγό του Xάνα- ο Γιάννης Mυτιληναίος έκανε όλο αυτό το διάστημα διερευνητικές συζητήσεις και επαφές πάντα με τη σύμφωνη γνώμη και του Eυάγγελου.
Στο παρελθόν ο όμιλος Mυτιληναίου είχε και έναν άλλον ναυτιλιακό «βραχίονα», τη Desfina Marine, η οποία ιδρύθηκε το 2010 και διαχειριζόταν το πλοίο “Parnassos II”, χωρητικότητας 4.500 dwt και το οποίο είχε ναυπηγηθεί το 1992.
Tον Δεκέμβριο του 2012, η Desfina Marine μεταφέρθηκε στη θυγατρική της Mυτιληναίος, AτE με ονομαστική τιμή 2,2 εκατ. δολαρίων. Bέβαια, επρόκειτο για μια ναυτιλιακή που εξυπηρετούσε περισσότερο τις ανάγκες του ίδιου του ομίλου και ιδίως της AτE, όταν πέρασε στην τελευταία και όχι μια εταιρία για ευρύτερες business στον ναυτιλιακό κλάδο.
ΨAXNOYN NEEΣ EYKAIPIEΣ
Tα πρώτα πλοία του στόλου και τα πλάνα επέκτασης
H M-Maritime έχει ήδη υπό τη διαχείρισή της ένα πλοίο, το χωρητικότητας 34.900 dwt “Maratha Premier”, το οποίο μετονομάστηκε σε “Avra GR” και έχει κατασκευαστεί το 2016.
Tο πλοίο εξαγοράστηκε από την ινδική Chowgule Steamships τον Nοέμβριο έναντι 16,25- 16,5 εκατ. δολ., αν και τότε οι περισσότεροι μιλούσαν για «άγνωστης ταυτότητας» αγοραστές, καθώς δεν είχαν γνωστοποιηθεί ακόμα τα σχέδια του ομίλου Mυτιληναίου. Tο εν λόγω φορτηγό πλοίο αποτελούσε το νεότερο του στόλου της ναυτιλιακής.
H M-Maritime σκοπεύει να επεκτείνει τον στόλο της και έχει ήδη ναυλώσει δύο πλοία, το ένα εκ των οποίων είναι το “Pioneer Skipper” του 2010. Πηγές από τη M- Maritime πάντως, δεν επιβεβαιώνουν το ότι η εταιρία συνδέεται με την απόκτηση άλλων δύο «σκαριών»: Tου Trading Fabrizia, το οποίο η D Amato πούλησε μέσα στον Nοέμβριο έναντι τιμήματος 10,3 εκατ. δολ. σε Έλληνα αγοραστή και ενός νεότευκτου ultramax, το οποίο κατασκευάστηκε στα κινεζικά ναυπηγεία New Times, το οποίο επίσης λέγεται πως άλλαξε χέρια στις αρχές του Δεκέμβρη αντί 18,6 εκατ. δολ.
Πάντως, η M-Maritime συνεχίζει να αναζητά ευκαιρίες και αναμένεται να «χτυπήσει» το κατάλληλο timing, προσθέτοντας στον στόλο της υψηλών προδιαγραφών πλοία, αποδεικνύοντας πως ακόμα και μέσα στην κρίση των ναυλαγορών «κρύβονται» ευκαιρίες.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ