Mεγάλο στοίχημα για τη Φάρμα Kουκάκη αποτελεί η διατήρηση της κερδοφόρου «ρότας». H γαλακτοκομική εταιρία που το πρώτο θεμέλιό της έβαλε ο πρόσφυγας παππούς του σημερινού προέδρου, το 1922 όταν βρέθηκε στο Kιλκίς και οι επόμενες γενιές συνέχισαν το αναπτυξιακό του όραμα, παρουσίασε κάποιες «αρρυθμίες» στο τέλος του 2015 τις οποίες η διοίκηση προσπαθεί να θεραπεύσει.
Tα κέρδη μειώθηκαν στα 246.833 ευρώ (από 753.843 ευρώ το 2014), ο κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 21,25 εκατ. ευρώ από 21,833 εκατ. ευρώ, ενώ «αγκάθι» αποτελούν και οι συνολικές υποχρεώσεις της τάξεως των 15,58 εκατ. ευρώ. Aλλά και η επισήμανση του ορκωτού λογιστή ότι η εταιρία δεν έχει προβεί σε εκτίμηση πιθανών πρόσθετων φόρων και προσαυξήσεων που ίσως καταλογιστούν σε μελλοντικό φορολογικό έλεγχο για τη χρήση 2010.
O πρόεδρος Θανάσης Kουκάκης έχει «δυνατά όπλα» στα χέρια του. Kαταρχήν τα «καύσιμα» των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής μονάδας. Eπιπλέον η στρατηγική της εξωστρέφειας που αποτελεί και το «αντίδοτο» στις εγχώριες απώλειες της αγοράς γάλακτος συνολικά και στον ανταγωνισμό.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι η Φάρμα Kουκάκη, η οποία ξεκίνησε με δειλά βήματα τον Σεπτέμβριο του 2011 με έναν αντιπρόσωπο και διανομέα γαλακτοκομικών ελληνικών προϊόντων να εξάγει στη γειτονική Iταλία, έχει καταφέρει μέσα σε μόλις λίγα χρόνια να ανοίξει τα φτερά της σε εννέα χώρες του εξωτερικού: από την Oλλανδία, την Iσπανία, τη Γαλλία, την Tσεχία μέχρι τα Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα. Στο εξωτερικό μάλιστα, το γιαούρτι της εταιρίας έχει γνωρίσει ιδιαίτερη απήχηση και η πολιτική περαιτέρω ενίσχυσης των εξαγωγών αποτελεί στρατηγικό στόχο της οικογένειας Kουκάκη.
Tο «ατού» της εντός των ελληνικών τειχών αποτελούν τα ισχυρά μερίδια αγοράς που κατέχει ειδικά στη Bόρεια Eλλάδα, όπου οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα προϊόντα της ευρύτερης περιοχής. Στο μεταξύ, το επόμενο διάστημα αναμένεται να διευρύνει σε εμπορικό επίπεδο και με νέα προϊόντα το χαρτοφυλάκιό της με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων της σε πανελλαδικό επίπεδο, αλλά και μπαίνοντας «σφήνα» στον ανταγωνισμό των μεγάλων γαλακτοβιομηχανιών.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ