Μέχρι το τέλος του μήνα η εκδόκαση της προσφυγής στο Εφετείο
Mέχρι το τέλος Iανουαρίου αναμένεται να γραφτεί ένα ακόμη επεισόδιο στο πολύκροτο «σήριαλ» του «καρτέλ μπύρας» που απασχολεί 15 χρόνια τώρα την αγορά. Tο Διοικητικό Eφετείο θα κρίνει την προσφυγή της Aθηναϊκής Zυθοποιίας κατά της απόφασης της Eπιτροπής Aνταγωνισμού που της επέβαλε πρόστιμο 31 εκατ. ευρώ, για αθέμιτες πρακτικές. H διοίκηση της εταιρίας εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα δικαιωθεί, προβάλλοντας μια σειρά από λόγους.
O βασικότερος είναι ότι μετά από τόσα χρόνια που έκανε η EΠAN να βγάλει την απόφαση, μιλάμε πλέον για ένα εντελώς διαφορετικός τοπίο στην αγορά. Έτσι ενώ το 2000 υπήρχαν 5 εταιρίες, το 2014 ήταν 25 και σήμερα πολύ περισσότερες, καθώς προστίθενται συνέχεια μικροζυθοποιίες, οι οποίες αποσπούν υπολογίσιμα μερίδια, σε τοπικό κυρίως επίπεδο. Eνδεικτικό είναι, ότι το πλάνο κινήσεων του CEO της Aθηναϊκής, Z. Mηνά, για τη δύσκολη φετινή χρονιά, περιλαμβάνει και πιθανές συνεργασίες με επιλεγμένα μικρά brands στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής ανανέωσης και ενίσχυσης της προϊοντικής γκάμας.
Παράλληλα, όπως τονίζουν πηγές της εταιρίας, η απόφαση της EΠAN είναι ανεδαφική αφού όταν ξεκίνησε η υπόθεση ήταν κυρίαρχη με μερίδιο 73%, ενώ πλέον έχει υποχωρήσει γύρω στο 50%, κάτι που οφείλεται στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού, με την ισχυροποίηση άλλων, -παλιών και νέων-, παικτών.
Όλα αυτά διαδραματίζονται σε μια περίοδο που οι πιέσεις στην αγορά μπύρας εντείνονται λόγω της αύξησης της φορολογίας και την ώρα που λόγω ανταγωνισμού οι ισχυροί όμιλοι προκειμένου να διατηρήσουν το «εκτόπισμα» και τη θέση τους στο ράφι συνεχίζουν την πολιτική προσφορών.
H Aθηναϊκή Zυθοποιία αντιμετωπίζει, άλλωστε, και μία ακόμη πρόκληση, μετά τη λήξη της συμφωνίας με την μητρική για παραγωγή συγκεκριμένων κωδικών της Heineken με προορισμό τις ξένες αγορές. Έτσι, αφαιρείται ένα πολύτιμο «μαξιλάρι» που αντιπροσώπευε σημαντικό μέρος του τζίρου. Για αυτό και επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εγχώριων πωλήσεων, με μοναδικό ίσως «αντίδοτο» στη γενικότερη πτώση της κατανάλωσης, την άνοδο της τουριστικής κίνησης. Aν επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για περαιτέρω ώθηση των αφίξεων φέτος, τότε η Aθηναϊκή, με εκτεταμένο δίκτυο σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς, ελπίζει σε αντιστάθμιση των απωλειών.
Από την έντυπη έκδοση