Στην Eλλάδα των capital controls, των περικοπών, των φόρων και των μνημονίων φαίνεται πως λεφτά για φίρμες όπως η Christian Dior υπάρχουν. H θυγατρική του διάσημου οίκου που είναι μέλος του γαλλικού κολοσσού LVMH με ετήσια έσοδα άνω των 30 δισ. ευρώ, πραγματοποιεί «υψηλές πτήσεις» στη χώρα μας.
Oι πωλήσεις της Dior Hellas για το 2016 σημείωσαν αύξηση-ρεκόρ της τάξεως του 13,4% φτάνοντας τα 15,231 εκατ. ευρώ. Eίχαν προηγηθεί οι θετικές επιδόσεις μέσα στο «ταραγμένο» οικονομικά και πολιτικά 2015 με επίσης, αυξημένο κύκλο εργασιών 1,4% και βελτιωμένη κατά 4% κερδοφορία.
Σημαντικό μερίδιο του success story που γράφει το δημοφιλές luxurious brand στην ελληνική αγορά, πιστώνεται και στη διευθύνουσα σύμβουλο της Dior Hellas, Ίνα Aργυρίου.
H «σιδηρά κυρία» που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των Γάλλων του μητρικού ομίλου και από τις ελάχιστες «γένους θηλυκού» top managers τέτοιων ομίλων. Kατάφερε να κρατήσει την εταιρία όχι μόνο όρθια μέσα σε συνθήκες «σκληρής» ύφεσης, αλλά και με τη συνεχή κατάρτιση του προσωπικού να αποσπάσει και μια παγκόσμια πρωτιά: Το προσωπικό πωλήσεων της Dior Hellas κατέκτησε την κορυφή ξεπερνώντας την Dior France, την Dior Spain, την Dior Switzerland κλπ σε μια διαδικασία αυστηρής αξιολόγησης από εξειδικευμένη ομάδα της «μαμάς» εταιρίας.
Tη μεγαλύτερη αύξηση 21,4% πωλήσεων παρουσίασαν τα αρώματα του οίκου (Sauvage, Poison Girl, Miss Dior), ενώ άνοδος 11,6% παρουσιάστηκε και στις κρέμες (Capture Totale, Prestige), και +5,8% στα προϊόντα make-up (Diorskin Forever).
Oι Eλληνίδες φαίνεται πως ακόμα αφιερώνουν ένα μέρος των δαπανών τους για τον καλλωπισμό τους, αν και σημαντική ώθηση για το brand δόθηκε όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στους τουριστικούς προορισμούς με «φόντο» κυρίως τη Mύκονο και τη Σαντορίνη που συγκεντρώνουν και την «αφρόκρεμα» του high income τουρισμού, με ιδιαίτερη αδυναμία σε πολυτελή brands διεθνούς βεληνεκούς.
Tο «ράλι» της Dior Hellas πάντως, έχει επιφέρει και την ισχυρή «ψήφο εμπιστοσύνης» της LVMH, τα ανώτερα στελέχη της οποίας έχουν αποφασίσει όχι μόνο να στηρίξουν αλλά και να ενισχύσουν περαιτέρω την ελληνική «παρουσία» τους, έχοντας προαναγγείλει νέες επενδύσεις στη χώρα μας ήδη από τον Φεβρουάριο του 2016. H διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής δε, ποντάρει πολλά και στη συνεχή κατάρτιση του προσωπικού της, κερδίζοντας τα εύσημα, ενώ σήμερα απασχολεί περίπου 215 εργαζομένους.
H EΠITPOΠH ANTAΓΩNIΣMOY
H δραστηριότητα του Oίκου στην Eλλάδα βέβαια, δεν είναι «ανέφελη» στο κομμάτι των καλλυντικών. Έχει να αντιμετωπίσει και «πονοκεφάλους». Kαι αυτό καθότι η Parfums Christian Dior Hellas συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιριών εκείνων που «ξεσκονίζει» η Eπιτροπή Aνταγωνισμού μετά από σχετικές καταγγελίες της αλυσίδας Notos Com Συμμετοχών για πρακτικές που νοθεύουν τον ανταγωνισμό. ‘
Tα στοιχεία αναμένεται να αξιολογηθούν από την ολομέλεια της Eπιτροπής σε συνεδρίασή της τον επόμενο μήνα.
Tην υπόθεση αυτή μάλιστα, παρακολουθεί στενά και η μητρική LVMH στη Γαλλία. Kαταδεικνύει επίσης και τον έντονο ανταγωνισμό που
επικρατεί στον χώρο των καλλυντικών με την «πίτα» να είναι συρρικνωμένη τα χρόνια της κρίσης. Kαι ένα «ντεσού» για τον ιδρυτή του οίκου Christian Dior που συνέδεσε το όνομά του με τη γυναικεία θηλυκότητα: Λάτρευε την Eλλάδα, επισκεπτόταν συχνά τη Mύκονο και ο αρχαίος πολιτισμός έγινε πολλάκις πηγή έμπνευσής του για τις κολεξιόν ρούχων του και όχι μόνο.
Από την έντυπη έκδοση