Εκκρεμότητες τεχνικού χαρακτήρα και γραφειοκρατία καθυστεριούν την όλη διαδικασία
Στα μέσα Μαρτίου μετατίθεται η ολοκλήρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport – Slentel, εξαιτίας εκκρεμοτήτων τεχνικού χαρακτήρα, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε η παράδοση να ολοκληρωνόταν το αργότερο στα τέλη της παρελθούσης χρονιάς.
Μάλιστα ορισμένοι δικαιολογούν την καθυστέρηση λόγω του ότι αυτή λαμβάνει χώρα με τα αεροδρόμια να είναι σε λειτουργία. Σύμφωνα με τις πρόσφατες πληροφορίες, η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε προβλήματα χρηματοδότησης ή διαφωνιών των εμπλεκομένων, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για συνδιαχείριση ΥΠΑ – Fraport έως τον Νοέμβριο.
Η Fraport Greece, που ελέγχεται από τη Fraport AG και τον όμιλο Κοπελούζου, έχει προ πολλού εξασφαλίσει τα κεφάλαια από τα διαθέσιμα των δύο ομίλων, αλλά και τραπεζικό δανεισμό, προερχόμενο κυρίως από τις αναπτυξιακές τράπεζες της Ευρώπης EBRD και ΕΙΒ. Επίσης η εταιρεία έχει ήδη προσλάβει και εκπαιδεύσει περί τα 398 άτομα για την λειτουργία των αεροδρομίων.
Η Fraport – Slentel ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, καταβάλλοντας προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα.
Ελληνικό Δημόσιο και Fraport – Slentel πρέπει τώρα να υπογράψουν νέα συμφωνία προς διασφάλιση των εμπλεκομένων ως προς την νέα ημερομηνία διάθεσης των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Ωστόσο παραμένουν ορισμένες εκκρεμότητες τεχνικού χαρακτήρα, αλλά και ζητήματα που άπτονται της γραφειοκρατίας, ώστε οι δύο πλευρές συμφώνησαν παράταση της συμφωνίας μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Ως εκ τούτου δεν αναμένονται εντυπωσιακές αλλαγές στην εικόνα των εν λόγω αερολιμένων το καλοκαίρι του 2017 δεδομένου ότι η θερινή σεζόν ξεκινά στα μέσα της άνοιξης.