Αύξηση κατά 15,5% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας «Παπουτσάνης ΑΒΕΕ», το 2016, καθώς ανήλθε στα 18 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ, το 2015. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η σημαντική αυτή ανάπτυξη προήλθε τόσο από την αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ -που αντιπροσωπεύει ποσοστό 35,9% του συνολικού κύκλου εργασιών- έναντι 5,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης (35,4%).
Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, περίπου το 27,2% αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η κατηγορία αυτή παρουσίασε αύξηση κατά 27,6%, σε σχέση με το 2015, λόγω της αύξησης διανομής και επαναλανσαρίσματος κάποιων επώνυμων προϊόντων της εταιρείας. Το 38,4% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά και αναπτύχθηκε κατά 48,6%, σε σχέση με το 2015.
Η ανάπτυξη αυτή προήλθε τόσο από την εγχώρια αγορά, λόγω καλής τουριστικής περιόδου, όσο και από τη διεθνή αγορά, στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία, κυρίως, μέσω της συνεργασίας της με εταιρεία που κατέχει κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά.
Το υπόλοιπο 34,4% αφορά παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις. Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε μείωση κατά 12,8%, σε σχέση με το έτος 2015, προερχόμενη, κυρίως, από την εγχώρια αγορά. Ένας από τους βασικούς λόγους είναι η διακοπή τροφοδοσίας αλυσίδας λιανικής με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, λόγω χρηματοοικονομικών προβλημάτων της τελευταίας».
Το μικτό κέρδος, κατά τη χρήση 2016, ανήλθε στα 5 εκατ. ευρώ έναντι 4 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2015, εμφανίζοντας αύξηση κατά 23,4%.
Σύμφωνα με την εταιρία, η βελτίωση οφείλεται στη σημαντική αύξηση παραγωγικότητας και στη συνεχιζόμενη προσπάθεια ελέγχου και περιορισμού του παραγωγικού κόστους.
«Τα αποτελέσματα της χρήσης 2016 επιβαρύνθηκαν με μη επαναλαμβανόμενο ποσό περίπου 350 χιλ. ευρώ, εκ του οποίου 150 χιλ. ευρώ αφορά πρόβλεψη για μη είσπραξη μέρος του υπολοίπου από τη “Μαρινόπουλος ΑΕ” και με ποσό περίπου 200 χιλ. ευρώ, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του φορολογικού ελέγχου της χρήσης 2008. Με βάση τα ανωτέρω, τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 119,7 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 54,6 χιλ. ευρώ, το 2015, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε ζημίες περίπου 50 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 415 χιλ. ευρώ, το 2015.
Στόχος της διοίκησης της εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Στον τομέα των επώνυμων προϊόντων (Olivia, Καραβάκι, Natura, Aromatics, κλπ), η εταιρία σχεδιάζει την ενδυνάμωση των brands, μέσω επαναλανσαρίσματος προϊόντων, εισαγωγής νέων κωδικών και τοποθέτησής τους σε νέα σημεία πώλησης.
Στον τομέα των ξενοδοχειακών, αναμένεται αύξηση των εξαγωγών, λόγω διεύρυνσης υφιστάμενων συνεργασιών, ενώ στην εγχώρια αγορά τα πρώτα μηνύματα για τη φετινή τουριστική χρονιά είναι θετικά. Τέλος, στον τομέα των παραγωγών για τρίτους, παραμένει ο στόχος διεύρυνσης των υφιστάμενων και επίτευξης νέων συνεργασιών, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η αγορά διάφορων τύπων ειδικής σαπωνόμαζας στο εξωτερικό, κατηγορία στην οποία η εταιρεία ενισχύει συνεχώς τα μερίδιά της» τονίζεται στην ανακοίνωση.