Mε ένα «τρίποντο» ως εφαλτήριο η Motor Oil άρχισε να δίνει τη μάχη της φετινής χρονιάς από σαφώς καλύτερη θέση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Tο ρεκόρ του 2016 τόσο σε επίπεδο παραγωγής, με 13,1 εκατ. μετρικούς τόνους, όσο και σε επίπεδο εξαγωγών που προσεγγίζουν πλέον το 78% (με το 14% να κατευθύνεται στη Saudi Aramco), αλλά και το ράλι στο ταμπλό για τη μετοχή δημιουργούν εύλογες προσδοκίες στο επιτελείο των Aγίων Θεοδώρων. H εικόνα αυτή ενισχύεται από τις θετικές τάσεις του πρώτου τριμήνου, όπου συνεχίζονται οι εκπτώσεις στο αργό, διευρύνοντας την «παλέτα» επιλογών και τα «όπλα» του ομίλου.
Xαρακτηριστικά είναι τα διθυραμβικά σχόλια διεθνών οίκων και αναλυτών, αλλά και η σπάνια «ψήφος εμπιστοσύνης» από την Goldman Sachs που αξιολογώντας τα ισχυρά αποτελέσματα και τη μερισματική ανάπτυξη, κατατάσσει τη μετοχή της MOH ως την κορυφαία ευρωπαϊκή επιλογή του κλάδου, θέτοντας τιμή στόχο τα 16,78 ευρώ.
H μετοχή του ομίλου καταγράφει θεματικές αποδόσεις (με +17% από την αρχή της χρονιάς) φτάνοντας στα επίπεδα της εποχής 2008, δηλαδή προ κρίσης, όταν ο Γενικός Δείκτης βρισκόταν στα «ύψη» των 4.200 μονάδων.
Πέρα, από την ενίσχυση της εξωστρέφειας που «θωρακίζει» τη MOH από τις εσωτερικές αναταράξεις, ως ιδιαίτερα σημαντική αξιολογείται η τάση αναστροφής στην εγχώρια αγορά, καθώς τα 2,7 εκατ. τόνοι που διέθεσε εντός συνόρων, -και σχεδόν αποκλειστικά μέσω του δικτύου των θυγατρικών της Avin και Coral-, αποτελούν το ρεκόρ της τελευταίας πενταετίας. Tην ίδια στιγμή, όμως, αξιοσημείωτη είναι και η διαφοροποίηση της δραστηριότητάς της στο εσωτερικό, με την αύξηση των πωλήσεων LPG (Coral Gas) που αντιστάθμισε τις απώλειες του ντίζελ κίνησης και θέρμανσης.
Mε υψηλή ρευστότητα, ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές, EBITDA στα 603,5 εκατ.ευρώ (έναντι 492 εκατ. το 2015 και πρόβλεψης για 525 εκατ.), αλλά και μείωση του δανεισμού σε ιστορικά χαμηλά, η Motor Oil συνέχισε να δίνει ένα από τα μεγαλύτερα μερίσματα (0,9 ευρώ/μετοχή), κατευθύνοντας σε αυτό το σκοπό 77,6 εκατ.
Από την έντυπη έκδοση