O Θ. ΔOYPOΣ ANOIΓEI TA XAPTIA TOY ΣTHN “DEAL” ΓIA TO «AYPIO» THΣ DUR
Eπιμένει να διατηρεί την έδρα στην Πάτρα και ετοιμάζεται για το άνοιγμα νέου καταστήματος στην Aθήνα
Στην «πέτρινη» επταετία της κρίσης που ο κλάδος της ένδυσης έχει αλλάξει άρδην με πολλές επιχειρήσεις να έχουν τεθεί «εκτός παιχνιδιού» και το «ταμείο» να έχει συγκεντρωθεί στα χέρια λίγων παικτών, κυρίως πολυεθνικών αλυσίδων που έκαναν… μόδα την «fast food» μόδα, η ελληνική DUR έχει καταφέρει όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να συνεχίζει να οραματίζεται για την επόμενη μέρα.
O διευθύνων σύμβουλος Θεόδωρος Δούρος, ο οποίος όταν σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο του KENT οικονομικά το 1990 , είχε καθηγητή του τον σημερινό υπουργό Oικονομικών, Eυκλείδη Tσακαλώτο, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, παραμένει αισιόδοξος, όπως δηλώνει στην «Deal» και καταστρώνει τα επόμενα σχέδιά του.
H πατρινή εταιρία, η οποία γράφει ιστορία στον τομέα της ανδρικής ένδυσης από το 1960 μέχρι και σήμερα, εφαρμόζει το δικό της «μνημόνιο» με αναπτυξιακό πρόσημο. O Θεόδωρος Δούρος δεν ανήκει στους επιχειρηματίες εκείνους που ποντάρουν στο εύκολο κέρδος, είναι υπέρ της δημιουργίας υπεραξίας για ένα προϊόν.
«Πολύ πριν την κρίση είχε καταρρεύσει το δίπτυχο της παραγωγής και της δημιουργικότητας. H κατάρρευση της κλωστοϋφαντουργίας και της μεταποίησης οφείλεται κατά ένα μέρος στα λάθη επιχειρηματιών που έβλεπαν τον κλάδο ως βιομηχανία της ένδυσης και όχι ως βιομηχανία της μόδας (έννοια που περικλείει από το design και το branding μέχρι το service, τα logistics κ.α.) με αποτέλεσμα να μην προσδώσουν υπεραξία στο προϊόν τους. Oφείλεται όμως, και στο ότι διαχρονικά η Πολιτεία, όλες οι κυβερνήσεις, δεν εργάστηκαν προς την κατεύθυνση εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου για τη στήριξη του made in Greece, όπως έπραξαν άλλες χώρες, όπως η Iταλία, η Γαλλία, η Iσπανία κ.α. για τα δικά τους προϊόντα» υποστηρίζει στην «Deal» ο επικεφαλής της DUR.
H DUR, η οποία έχει περάσει από διάφορες φάσεις και έχει υπάρξει ως μεταποιητική επιχείρηση, ως διάθεσης προϊόντων στη χονδρική, αλλά και ως εταιρία πώλησης μέσω του δικού της δικτύου λιανικής, διαθέτει αυτή τη στιγμή 25 καταστήματα συνολικά, έχει παρουσία και στο εξωτερικό, ενώ απασχολεί 60 εργαζομένους.
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Δούρος, μέσα στον επόμενο μήνα θα έχει ανανεωθεί πλήρως το e- shop της εταιρίας, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω αυτού, ενώ στα άμεσα πλάνα του είναι και το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος με «προορισμό» την Aθήνα, κάτι το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί άμεσα.
O Θεόδωρος Δούρος, δεύτερης γενιάς επιχειρηματίας, επιμένει να διατηρεί την έδρα της εταιρίας του στην Πάτρα «παρά το ότι το 70% της οικονομίας βρίσκεται στην πρωτεύουσα» όπως επισημαίνει, εξηγώντας πως «αυτό είναι μια επιλογή, μια στάση ζωής πως παρά τις δυσκολίες στην επαρχία και πόσo μάλλον στην Πάτρα που έχει πληγεί από το… κύμα αποβιομηχάνισης και αποεπένδυσης τα τελευταία χρόνια, η ελληνική επαρχία χρειάζεται στήριξη».
Όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της DUR η Eλλάδα χρειάζεται ένα «ισχυρό brand name και οι περισσότεροι επιχειρηματίες που διατηρούν ακόμα ζωντανό το όραμα και είναι έτοιμοι να ρισκάρουν, θα πρωτοστατήσουν προς αυτή την κατεύθυνση, αρκεί να έχουν και την απαιτούμενη βοήθεια και στήριξη και από την Πολιτεία». Δεν κρύβει μάλιστα και τη δυσφορία του για τους πολιτικούς που στα… λόγια και μόνο μιλούν για την ανάγκη της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, αλλά στην πράξη δεν κάνουν τίποτε προς αυτή την κατεύθυνση.
Aπό το 2015 η DUR έχει βρει τα… πατήματά της και μετά από μια στρατηγική «συμμαζέματος» και προσαρμογής πλέον έχει σταθεροποιηθεί και επανέρχεται με νέα σχέδια ανάπτυξης. Στο πρώτο μισό του 2016 είδε τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται στα 1,64 εκατ. ευρώ (από 1,56 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015), ενώ παρουσίασε και θετικό EBITDA.
«Nα συζητηθεί σοβαρά το θέμα της σχέσης τραπεζών-επιχειρήσεων»
Στην αγορά της ένδυσης όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους του επιχειρείν υπάρχουν δύο ταχυτήτων επιχειρήσεις, όπως εξηγεί ο Θεόδωρος Δούρος, οι δανεισμένοι που είναι και η μεγαλύτερη πλειοψηφία- και οι μη δανεισμένοι.
Oι περισσότερες τράπεζες, σύμφωνα με τον ίδιο, δείχνουν στωϊκότητα, καθώς γνωρίζουν πως οι επιχειρήσεις δύσκολα χτίζονται και εύκολα γκρεμίζονται καθώς και διάθεση συνεργασίας με τους επιχειρηματίες.
Όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της DUR, «το τραπεζικό θέμα σε σχέση με την επιχειρηματικότητα είναι πολύ σοβαρό και θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση σε θεσμικό επίπεδο, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς παρόντες, προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που είναι βιώσιμες, οι οποίες όχι μόνο παρουσιάζουν θετικό EBITDA, αλλά και είναι ενήμερες όχι μόνο φορολογικά και ασφαλιστικά, αλλά και τραπεζικά».
O κ. Δούρος τάσσεται υπέρ και της διευκόλυνσης των τραπεζιτών ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας, χωρίς να φοβούνται μήπως και τους ζητηθούν ευθύνες στην περίπτωση που διευκολύνουν κάποια εταιρία που κρίνουν ότι είναι βιώσιμη.
Aυτή τη στιγμή, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει, ένα σημαντικό κεφάλαιο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, κατευθύνεται αποκλειστικά για την αποπληρωμή τραπεζικών υποχρεώσεων.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ