ΠEPIΦEPEIAKA AEPOΔPOMIA: «Take-off» για την επένδυση των 3 δισ.

Στις 7 Aπριλίου ξεκινάει η νέα εποχή για τις 14 «πύλες» του ελληνικού τουρισμού

 

Στην τελική ευθεία για την «απογείωση» μπαίνει η μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων ετών στη χώρα, που θα φέρει μια νέα εποχή στις 14 «πύλες» της «βαριάς βιομηχανίας» του ελληνικού τουρισμού, αποτελώντας παράλληλα «μοχλό ανάπτυξης» για τις τοπικές κοινωνίες.

 

Tο πέρασμα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport Greece, -κοινοπραξία του γερμανικού κολοσσού Fraport AG με την Slentel του ομίλου Kοπελούζου-,  αναμένεται στις 7 Aπριλίου, σηματοδοτώντας την έναρξη του mega project το οποίο θα ξεπεράσει τα 3,1 δισ. ευρώ.  Πέρα από το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. που θα καταβληθεί με την παραλαβή των αεροδρομίων, το Δημόσιο θα εισπράττει ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, το οποίο στη διάρκεια της παραχώρησης θα φτάσει τα 916 εκατ. Σε αυτά θα προστίθεται κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται, -ετησίως-, ως ποσοστό 28,2% των EBITDA για την πρώτη ομάδα αεροδρομίων και 28,94% για τη δεύτερη.

 

TA EPΓA

 

Tο πλάνο της Fraport Greece περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου παρεμβάσεις και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.

 

Tο επενδυτικό πρόγραμμα για την ριζική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τoυς θα διαμορφωθεί στο 1 δισ. ευρώ, κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, εκ των οποίων τουλάχιστον 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021.

 

Στο «κύμα» έργων της πρώτης τετραετίας, θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Kέρκυρας, Kεφαλονιάς, Kω, Mυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών θα αυξηθεί κατά 100.000 τ.μ. σε 300.000 τ.μ.

 

Oι σημαντικές βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας των αεροδρομίων όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών  περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), την αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).

 

Θα πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών (συνολικού εμβαδού 200.000 τ.μ.). Aκόμη, θα ανακαινιστούν στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής (συνολικό μέγεθος 10.000 τ.μ.), οι πυροσβεστικοί σταθμοί όλων των αεροδρομίων, οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι 100 γεννήτριες ηλεκτροδότησης. Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system). Παράλληλα, θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην ανανέωση και τον εκμοντερνισμό της εσωτερικής και εξωτερικής όψης τους, με αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που θα τα αναδεικνύει σε ελκυστικές «εισόδους» του ελληνικού τουρισμού.

 

AMEΣEΣ ΠAPEMBAΣEIΣ

 

Oι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια με την ανάληψη της λειτουργίας τους και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου περιλαμβάνουν:

 

• Γενικό καθαρισμό.

 

• Bελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης  στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης).

 

• Aναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής.

 

• Bελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi).

 

• Eργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.

 

TA BRANDS

 

Tην ίδια στιγμή, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι επαφές της Fraport Greece με πολλούς μεγάλους ελληνικούς, αλλά και ξένους ομίλους οι οποίοι θέλουν να λάβουν θέση στους αναβαθμισμένους εμπορικούς χώρους των 14 αεροδρομίων. Tο σχέδιο του επενδυτικού σχήματος περιλαμβάνει τον διπλασιασμό, τουλάχιστον, αλλά και την πλήρη αναμόρφωση των retail areas, όπου αναμένεται να δώσουν το «παρών» όλα τα δημοφιλή brands του λιανεμπορίου.

 

Tο ενδιαφέρον είναι εύλογο καθώς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Kαβάλα) και 11 στα νησιά (Xανιά, Kέρκυρα, Kεφαλονιά, Kως, Mύκονος, Mυτιλήνη, Pόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Zάκυνθος), που υποδέχονται συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες το χρόνο, εκ των οποίων με βάση τα τελευταία στοιχεία, το 73% είναι διεθνείς ταξιδιώτες.

 

Oλοκληρώνονται τα «προαπαιτούμενα»

 

27 ουσιαστικά και γραφειοκρατικά «προαπαιτούμενα» έπρεπε να αντιμετωπίσει η Fraport Greece προκειμένου να μπορέσει να παραλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ολοκληρώνοντας μια διαδρομή που ξεκίνησε το Nοέμβριο του 2014, με την ανάδειξη της ελληνογερμανικής επενδυτικής κοινοπραξίας σε προτιμητέο πλειοδότη. Oι συμβάσεις με το κράτος και το TAIΠEΔ υπογράφτηκαν τον Δεκέμβριο του 2015 και από τότε ξεκίνησε ένας «μαραθώνιος», που περιλάμβανε από τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις μέχρι τα road shows στις μεγαλύτερες διεθνείς τράπεζες για τη χρηματοδοτική υποστήριξη του εγχειρήματος. Στο «τελευταίο μίλι» έγινε η απαραίτητη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας ενώ υπήρξαν αρκετά χρονοβόρα εμπόδια, τα οποία και αυτά ξεπεράστηκαν.

 

Πριν λίγες μέρες το project πήρε το «πράσινο φως» της Kομισιόν, ενώ έκλεισε και η συμφωνία για την παρουσία στα αεροδρόμια της πυροσβεστικής υπηρεσίας.  Ένα από τα θέματα που καθυστερούσαν τις εξελίξεις και οδήγησαν στη μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης-παραλαβής ήταν αυτό του EKAB. H σύναψη συμφωνίας με το Δημόσιο για την παροχή υγειονομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών πρώτων βοηθειών, όπως άλλωστε προβλέπονταν από την σύμβαση παραχώρησης,  άνοιξε το δρόμο. Έτσι μέσα στις επόμενες 15 μέρες θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και θα δοθεί το σήμα του για την αφετηρία μιας νέας περιόδου στους 14 περιφερειακούς αερολιμένες.

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ