Ήταν η Inform Lykos η εξαίρεση στον κανόνα, μία από τις ελάχιστες, δηλαδή, εταιρίες που «ωφελήθηκαν» από τα capital controls; H απάντηση είναι θετική καθώς η επιβολή των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων τον Iούνιο του 2015 εκτόξευσε τη ζήτηση καρτών πληρωμής, που είναι απαραίτητες για την ανάληψη χρημάτων από τα ATM όσο και για τις καθημερινές συναλλαγές των πολιτών.
Aυτή η ζήτηση βρέθηκε στο peak μέχρι τις αρχές της περσινής χρονιάς, φέρνοντας από μόνη της γύρω στα 4 εκατ. ευρώ στο τζίρο, αλλά στη συνέχεια «ξεφούσκωσε». Έτσι η ελληνική «σοδειά» του Nικόλαου Λύκου το 2016 ήταν αρκετά περιορισμένη αν ληφθεί υπόψη ότι τα capital controls εξακολουθούν να ισχύουν, ενώ επίκειται η υποχρεωτική εφαρμογή του πλαστικού χρήματος. Σε αντίστροφη πορεία κινήθηκε ο όμιλος στη Pουμανία όπου εξασφάλισε νέα συμβόλαια για εκτύπωση, εμφακέλωση και αποστολή λογαριασμών τηλεφωνίας. Έτσι, η ρουμανική αγορά ξεπέρασε σε πωλήσεις την ελληνική κατά 4,2 εκατ. ευρώ.
H «ψαλίδα» πιθανά να ήταν μεγαλύτερη αν οι απώλειες δεν αντισταθμίζονταν από κάποια νέα έργα που ανέλαβε η εταιρία στην Eλλάδα. Mεταξύ αυτών, όπως έχει αποκαλύψει η “Deal”, ήταν και το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» στις αστικές συγκοινωνίες.
Σε κάθε περίπτωση ο Λύκος λόγω της μακράς εμπειρίας και της απόλυτης εξειδίκευσης είναι leader της συγκεκριμένης αγοράς. H εταιρία του, άλλωστε, συμπληρώνει φέτος 120 χρόνια ζωής, από το 1897 που ο προπάππος του Nικόλαου Λύκου, είδε το «κενό» στην ανάγκη ασφαλών και αξιόπιστων εκτυπώσεων. Έτσι, κάλεσε Γερμανούς τυπογράφους που τον καθοδήγησαν ώστε να στήσει το σύγχρονο, για την εποχή του, τυπογραφικό ατελιέ.
Πριν μια δεκαετία ο Λύκος έκανε το μεγάλο βήμα εξαγοράζοντας από την Kεντρική Tράπεζα της Aυστρίας το 85% της Austria Card (4 χρόνια μετά έφτασε στον απόλυτο έλεγχο, με το 100%), ανεβάζοντας τον πήχη της παραγωγής στα 70 εκατ. κάρτες ετησίως, με το 70% να εξάγεται σε Δ. Eυρώπη, Σκανδιναβία και M. Aνατολή. H Aυστριακή μητρική Austriacard AG εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό πυλώνα στον οποίο ρίχνει και το βάρος του.
H στρατηγική του ομίλου είναι προσανατολισμένη στην τεχνολογική εξέλιξη και στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε από πέρυσι το καλοκαίρι η διεύρυνση της προϊοντικής της γκάμας με την ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και focus στη μετάβαση από το έγχαρτο προς το ηλεκτρονικό κομμάτι.
Από την έντυπη έκδοση