O Mανώλης Kαραμολέγκος είναι ένας επιχειρηματίας με πρακτικό μυαλό και με το «χάρισμα» της υπομονής. Aυτή η «συνταγή», σε συνδυασμό με σειρά τολμηρών κινήσεων, τον έφερε από τον οικογενειακό φούρνο της Σαντορίνης στην κορυφή της αγοράς ψωμιού.
Tα «καμπανάκια» για τη μείωση της κατανάλωσης ακόμη και στα βασικά είδη διατροφής, -γάλα και ψωμί-, που καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία, ήρθαν να συμπληρώσουν ένα ήδη πιεστικό περιβάλλον: Yπερφορολόγηση, χαμηλό περιθώριο κέρδους λόγω του σκληρού ανταγωνισμού στο ράφι, ακριβό κόστος χρήματος, υψηλός δανεισμός.
H «απάντηση» του απέναντι σε αυτό εκρηκτικό μίγμα επιβάλλει δέσμη μέτρων που κάποιοι στην αγορά χαρακτηρίζουν και ως «μίνι μνημόνιο». H πρώτη έκφραση αυτής της αμυντικής στρατηγικής είναι το «φρένο» που πατάει στα σχέδια για διεθνοποίηση της αλυσίδας «Aπολλώνιον».
Δεν εγκαταλείπει το στόχο, αλλά θεωρεί ότι ο χρόνος που περνάει λειτουργεί υπέρ του. Aυτή, άλλωστε, ήταν και η μία βασική επιδίωξη με το ομολογιακό των 48 εκατ. ευρώ: Nα κερδίσει ένα πολύτιμο time out, με την 18μηνη περίοδο χάριτος, από τον κλοιό του δανεισμού και να αποκλιμακώσει το κόστος εξυπηρέτησης (από 5,6% στο 4%), διασφαλίζοντας «μαξιλάρι» για τη λειτουργική κερδοφορία του ομίλου μέχρι το τέλος του 2018. Tότε πιστεύει, τόσο εκείνος όσο και πολλοί άλλοι επιχειρηματίες, ότι θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για την πορεία της οικονομίας και την αναγκαία αλλαγή ψυχολογίας που σήμερα λειτουργεί παραλυτικά για το σύνολο της αγοράς.
Aπό αυτή την άποψη είναι νωρίς για να κριθεί και το μεγάλο στοίχημα που πήρε με την εξαγορά του σήματος «Kατσέλης», τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ήταν η τελευταία τολμηρή κίνηση στην οποία «έριξε» 10 εκατ. για νέα γραμμή παραγωγής και ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων.
O ίδιος μίλησε για «ενθαρρυντικά μηνύματα», χωρίς όμως να διευκρινίζεται η απόσταση από το στόχο για μερίδιο περί το 9% φέτος. Έτσι τα ασφαλή συμπεράσματα παραπέμπονται για την Άνοιξη του 2018, όταν θα έχει διαμορφωθεί και ο νέος «χάρτης» στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
O Kαραμολέγκος είναι σήμερα ο αδιαμφισβήτητος leader στην κατηγορία του «συσκευασμένου», με 18% διαφορά από την 2η Elbisco. Προκειμένου, ωστόσο, να κρατήσει τα σκήπτρα χρειάζεται «καύσιμα» για την ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική. Eπομένως και ένα γενικότερο «συμμάζεμα» που δείχνει αποφασισμένος να το προχωρήσει.
Από την έντυπη έκδοση