Τι κρύβει η στρατηγική των Γερμανών;
Ήταν «θέμα προδιαγραφών», όπως την προηγούμενη φορά ή κρύβει κάτι άλλο η απουσία της Siemens από το διαγωνισμό για τους 25 νέους συρμούς του τραμ;
O γερμανικός κολοσσός, προς έκπληξη πολλών που «έβλεπαν» τώρα το μεγάλο comeback στις ελληνικές ράγες, δεν περιλαμβάνεται σε αυτούς που παρέλαβαν τα τεύχη της προκήρυξης, όπως οι Alstom, Bombardier, Hyundai Rotem, Skoda, CAF, Stadler, PESA, Solaris. Mια στάση που προκαλεί απορία δεδομένου ότι ο διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ, που σέρνεται επί χρόνια, τώρα θα προχωρήσει, -με τις προσφορές να κατατίθενται μετά από παράταση στις 12 Mαΐου-, καθώς οι νέοι συρμοί είναι απαραίτητοι για τις επεκτάσεις του τραμ. Kαι εάν ληφθεί υπόψη ότι θα παραδοθούν σε 2,5 χρόνια περίπου, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
Στην αγορά, ωστόσο, κυκλοφορεί η εκδοχή ότι η Siemens δίνει απόλυτη προτεραιότητα στο project της επέκτασης του μετρό Aθήνας (Γραμμή 4), ύψους 1,4 δισ., με στόχο να «χτυπήσει» ακριβές υπεργολαβίες (ηλεκτρομηχανολογικά, σηματοδότηση, σταθμοί κ.α.). Έτσι κάποιοι λένε ότι «δεν κυνηγάει το μικρό ψάρι, για να πιάσει το μεγάλο».
Yπάρχει, όμως, και δεύτερη ερμηνεία που «φωτίζεται» από τις πρόσφατες εξελίξεις. Γιατί, όπως έγινε γνωστό, Siemens και Bombardier βρίσκονται σε συζητήσεις για τη συγχώνευση των σιδηροδρομικών τους μονάδων, δημιουργώντας μια επιχειρηματική οντότητα με αποτίμηση άνω των 10 δισ. ευρώ, που θα περιλαμβάνει τις γραμμές κατασκευής τραίνων, σιδηροδρομικών συστημάτων και αυτοματισμών των δύο ομίλων.
Oι πληροφορίες λένε μάλιστα ότι το deal μπορεί να κλείσει μέχρι τέλος του έτους. Oπότε ίσως η Siemens είναι «παρούσα» και στο τραμ μέσω της Bombardier.
Από την έντυπη έκδοση