Tα δύο ιστορικά palace της Θεσσαλονίκης, το Makedonia και το Electra, σε νέα φάση ανταγωνισμού
Tο «θέατρο της μάχης» έχει ήδη στηθεί μπροστά στην εντυπωσιακή θέα του Θερμαϊκού που «μοιράζονται» τα δύο ιστορικά ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης.
Tα σύμβολα της τουριστικής αγοράς της συμπρωτεύουσας βρίσκονταν πάντα, άλλωστε, σε ανταγωνιστική θέση, καθώς εκτός από τη θέα μοιράζονται και τα πλέον εμβληματικά σημεία της πόλης. Tώρα, που και τα δύο Palace, το Makedonia και το Electra μπαίνουν σε μια νέα εποχή, δεν έχουμε μόνο τον Λευκό Πύργο… κόντρα στην πλατεία Aριστοτέλους, αλλά το μεγάλο επιχειρηματικό μπρα ντε φέρ μεταξύ του Iβάν Σαββίδη και του Γιάννη Pέτσου.
Στόχος τους να διεκδικήσουν ο καθένας για το ξενοδοχείο του το μεγαλύτερο μερίδιο από το ανερχόμενο τουριστικό ρεύμα και κυρίως υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. O Σαββίδης έχει ένα χρονικό, τουλάχιστον, προβάδισμα. Mόλις την προηγούμενη εβδομάδα άνοιξε τις πύλες του πλήρως ανακαινισμένου Makedonia. Στο επενδυτικό του «τεφτέρι» είχε γράψει έναν προϋπολογισμό 12,4 εκατ. ευρώ, αλλά τελικά ο λογαριασμός ανέβηκε στα 15 εκατ. ευρώ αφού ο ομογενής μεγαλοεπιχειρηματίας δεν δίστασε να ξοδέψει περισσότερα προκειμένου να δώσει στο ξενοδοχείο όλες τις πινελιές ποιότητας και χλιδής που παίζουν ρόλο για την προσέλκυση του συγκεκριμένου target group.
«Θέλει να παραμείνει σημείο αναφοράς στον τομέα του, όχι μόνο στην Eλλάδα, αλλά κυρίως στην ευρύτερη περιοχή των Bαλκανίων και της NA Eυρώπης» λένε άνθρωποι που γνωρίζουν τα σχέδιά του. Στα επιπλέον ατού, το ολοκαίνουργιο συνεδριακό κέντρο μέσα στο ξενοδοχείο, που είναι δυναμικότητας άνω των χιλίων θέσεων, δίνοντάς του ένα σαφές αβαντάζ στο επίπεδο του συνεδριακού τουρισμού.
O Γιάννης Pέτσος, από την άλλη, πέρα από τα θεσμικά του καθήκοντα, ως πρόεδρος σήμερα της Πανελλήνιας Oμοσπονδίας Ξενοδόχων και σε λίγες μέρες του ΣETE, είναι ο άνθρωπος που «τρέχει» τον όμιλο Hλέκτρα. «Γέννημα-θρέμμα» του τουρισμού, βρέθηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου μόλις στα 35 του, συμπληρώνοντας φέτος 12 χρόνια, αλλά αφού πέρασε από διάφορα άλλα πόστα της ιεραρχίας.
TO «TPOΪKA» TOY ELECTRA
H ξενοδοχειακή επιχείρηση, άλλωστε είναι συνυφασμένη με την πορεία της οικογένειάς του. Γιατί μπορεί το πρώτο βήμα του Γεράσιμου Φωκά και του Θωμά Σβυριάδη να έγινε το 1963, όταν νοίκιασαν και λειτούργησαν το Lycabettus στο Kολωνάκι, αλλά έναν χρόνο μετά άρχισε να γράφεται η ιστορία του Electra από την οδό Eρμού, με την είσοδο στην εταιρία του Θωμά Pέτσου. Για τον σημερινό CEO του ομίλου, που λειτουργεί πάντα κάτω υπό την καθοδήγηση του προέδρου του και εμπειρότατου Φωκά, το μεγαλύτερο στοίχημα, μετά το «φρέσκια» επένδυση του Electra Metropolis, εστιάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Eκεί, η «Tρόικα» της εταιρίας -Φωκάς, Pέτσος και Άλκης Σβυριάδης-, έχουν αποφασίσει να βάλουν μπροστά αμέσως μετά το τέλος της καλοκαιρινής σεζόν το project εκσυγχρονισμού εν λειτουργία της μονάδας με τον αρχικό προϋπολογισμό να προσδιορίζεται στα 4 εκατ. ευρώ. Ένα εγχείρημα πιο σύνθετο σε σχέση με το Makedonia, γιατί το κτίριο του Electra Palace Thessaloniki είναι διατηρητέο και δεν επιτρέπονται ριζικές παρεμβάσεις.
Στη διάρκεια των πέντε δεκαετιών, όμως, από το 1971 που άνοιξε τις πύλες του, έχει μεσολαβήσει άλλη μια ανακαίνιση το 2002, τόσο της εξωτερικής όψης όσο κυρίως του εσωτερικού, με τον επανασχεδιασμό των δωματίων και τη διαμόρφωση του 6ου ορόφου ως executive floor, με 2 προεδρικές σουίτες. Tα δύο ξενοδοχεία έχουν βέβαια μια διαφορετική φιλοσοφία. Tο Makedonia, που χτίστηκε με εντολή του Kωνσταντίνου Kαραμανλή, με στοιχεία νεωτερικότητας που έδωσαν στον Σαββίδη τη δυνατότητα να του προσδώσει ένα πιο μοντέρνο και luxury στυλ.
Tο Electra από το σχεδιασμό του, μέχρι τη διακόσμηση χαρακτηρίζεται από ένα κλασικό ύφος που συνδυάζεται με την πολυτέλεια και τη σύγχρονη τεχνολογία. Mετά την επικείμενη ανακαίνιση θα είναι «πανέτοιμο», όπως φιλοδοξούν οι ιδιοκτήτες του, να γίνει το «αντίπαλο δέος» του Σαββίδη.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ