Αύξηση στα καθαρά έσοδα και στον όγκο πωλήσεων εμφάνισε η Coca Cola HBC κατά το α’ τρίμηνο του έτους. Συγκεκριμένα,τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 5,2%, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 0,7% στη διάρκεια του τριμήνου.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, εξαιρώντας την επίδραση από τη χρονική συγκυρία του Πάσχα, που μετατοπίστηκε στο δεύτερο τρίμηνο φέτος, σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων στις περισσότερες από τις χώρες όπου δραστηριοποιείται.
Πιο αναλυτικά, ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησε κατά 2,2%, ωστόσο η ανοδική πορεία του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα και την Ιρλανδία αντιστάθμισε μερικώς τις μειωμένες πωλήσεις στην Ελβετία και την Ιταλία, με την τελευταία να επηρεάζεται περαιτέρω από την κατάργηση σημάτων εμφιαλωμένων νερών χαμηλής αξίας.
Στις αναπτυσσόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,6%, κυρίως λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Πολωνία, ενώ στις αναδυόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,0%, με αύξηση στις περισσότερες αγορές.
Σε ό,τι αφορά τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 4,5%.
Στις αναπτυγμένες χώρες, τα έσοδα κατέγραψαν μείωση κατά 0,2% από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, λόγω του αρνητικού μείγματος καναλιών διανομής και την ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών.
Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 4,1% χάρη στο βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας.
Τέλος, οι αυξήσεις τιμών στις αναδυόμενες αγορές, ιδίως στη Νιγηρία, συνετέλεσαν στην αύξηση κατά 10,3% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.
Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία
Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,3%. Ο όγκος πωλήσεων στα εμφιαλωμένα νερά υποχώρησε οριακά κατά 0,1%, ενώ το ποσοστό των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης σημείωσε άνοδο κατά 1,2%.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Η εταιρεία πέτυχε σημαντική αύξηση εσόδων κατά το πρώτο τρίμηνο, ισχυρή δυναμική σε επίπεδο τιμών και μείγματος και βελτίωση όγκου πωλήσεων, παρά την αρνητική επίδραση από τη χρονική συγκυρία του Πάσχα.
Είμαστε ικανοποιημένοι από τις υποκείμενες τάσεις στη δραστηριότητά μας. Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες συνεχίζουν να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και να ενισχύουν την αυτοπεποίθησή μας για το υπόλοιπο του έτους.»