Σε αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της λιμενικής ζώνης με νέες επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς, λιμενικές υποδομές και εξοπλισμό, που έχουν στόχο να προσελκύσουν μεγάλες εταιρείες του κλάδου στον τομέα της κρουαζιέρας και των εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και να προσδώσουν στο λιμάνι του Πειραιά ηγετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με άλλα λιμάνια της Μεσογείου, αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο προσεχές διάστημα η διοίκηση του ΟΛΠ.
H διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και Marketing του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, Θεοδώρα Ρήγα, μιλώντας το πρωί στο πλαίσιο του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum με θέμα “Αναζητώντας νέες στρατηγικές για τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο”, που διοργανώνεται στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στο επίκεντρο της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο, έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα 9 με 11 πλοία, μεταξύ των οποίων και νέας γενιάς.
Η κ. Ρήγα αναφέρθηκε στην επέκταση του νότιου λιμένα, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης 4 κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς άνω των
Ακόμη, σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει συντονισμός και συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προκειμένου να υπάρχει σύνδεση του αεροδρομίου με το λιμάνι, ενώ αναπτύσσονται συνέργειες με τις αεροπορικές εταιρείες, αυξάνοντας την ευελιξία.
Για το κομμάτι διαχείρισης των εμπορευματοκιβωτίων, είπε ότι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της ελεύθερης ζώνης, αφού η εθνική νομοθεσία επιτρέπει την αναστολή της αξίας του προστιθέμενου φόρου κατά την είσοδο των εμπορευμάτων, υπό τον όρο ότι υπόκεινται σε εξαγωγή ή παράδοση σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
Η κ. Ρήγα πρόσθεσε ότι εφαρμόζεται ολόκληρη η διαδικασία μέσω απλουστευμένων διαδικασιών σε στενή συνεργασία με τις τελωνειακές Αρχές.
Εξάλλου, επισήμανε ότι λιμενικές εγκαταστάσεις σε κρουαζιέρα και εμπορευματοκιβώτια εφαρμόζουν πλήρως τον ISPS, προσφέροντας προηγμένες υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας.