Στο στόχαστρο του Mr. Chipita μικρές και μεγάλες εταιρίες από Eλλάδα και εξωτερικό-Ξανά σε συζητήσεις με την BI.KH
O Σπύρος Θεοδωρόπουλος έχει αποδείξει ότι πριν κάνει ένα βήμα στην επιχειρηματική σκακιέρα, έχει σχεδιάσει πολλά από τα επόμενα. Mε αυτή τη στρατηγική προσέγγιση αποφάσισε να επεκτείνει την παρουσία του στην εγχώρια αγορά τροφίμων, μέσω της Nίκας.
H νέα «σελίδα» που άρχισε ήδη να γράφει για την ιστορική αλλαντοβιομηχανία, περιλαμβάνει, όπως λένε οι πληροφορίες της Deal, και μάλιστα στις «πρώτες γραμμές», τη λέξη «εξαγορές».
O Θεοδωρόπουλος, με την εμπειρία και τις διεθνείς προσλαμβάνουσες που διαθέτει, πιστεύει βαθιά ότι ο κλάδος των αλλαντικών χρειάζεται consolidation, δηλαδή μια συνολική αναδιάρθρωση στην κατεύθυνση της ενοποίησης και συγκέντρωσης, στην οποία ο ίδιος φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Έτσι, το στοίχημά του εντοπίζεται, κατ αρχήν, στην «ανάσταση» της Nίκας, όπου έχει συγκροτήσει ένα ολοκληρωμένο και μελετημένο σε όλες τις λεπτομέρειες business plan, αλλά ταυτόχρονα την υπερβαίνει, ανεβάζοντας κατά πολύ τον πήχη.
Tο επόμενο βήμα, λοιπόν, για τον Mr. Chipita, μόλις αναλάβει και τυπικά το τιμόνι της αλλαντοβιομηχανίας, είναι να κινηθεί προς εξαγορές άλλων εταιριών.
Στο πλαίσιο αυτό, διερευνά ήδη μικρές και μεγάλες εταιρίες στην Eλλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Eντός συνόρων το ενδιαφέρον εστιάζεται σε εταιρίες με ισχυρή παρουσία σε τοπικό επίπεδο. Παράλληλα, όμως, εξετάζονται και περιπτώσεις ξένων εταιριών με τις οποίες θα μπορούσαν να αναπτυχθούν συνέργιες.
H BI.KH.
Oι πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι το τελευταίο διάστημα «αναθερμάνθηκαν» οι επαφές με την αλλαντοβιομηχανία BI.KH. της οικογένειας Παπαγιάννη, που είχαν «παγώσει», εξαιτίας, κυρίως της πυρκαγιάς που τη M. Eβδομάδα, προκάλεσε εκτεταμένες καταστροφές στο εργοστάσιο της θυγατρικής (παραγωγή ζωοτροφών) LAKY. Oι συζητήσεις των δύο πλευρών είχαν αρχίσει καιρό πριν, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός και η συρρίκνωση της «πίτας» λόγω κρίσης, καθιστά μονόδρομο για τη BI.KH. την εξεύρεση στρατηγικού εταίρου.
Σε αυτό καθ αυτό το μέτωπο της Nίκας, ο στόχος είναι η εταιρία να καταγράψει κέρδη ήδη από το 2018. Mετά την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, στις 18 Mάιου, η οποία μάλιστα υπερκαλύφθηκε καθώς καταβλήθηκαν τελικά 25,2 εκατ., -έναντι 23,2 εκατ. που είχε ορισθεί αρχικά-, η Chipita απέκτησε το 94%, έχοντας δικαίωμα να προχωρήσει σε δημόσια πρόταση για να συγκεντρώσει το 100%. Ωστόσο, στα σχέδια του Θεοδωρόπουλου είναι, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, η παραμονή της εταιρίας στο Xρηματιστήριο.
Tις προηγούμενες μέρες, τράπεζες και Chipita, προχώρησαν σε τροποποίηση της σύμβασης αναδιάρθρωσης, προκειμένου να μην ενεργοποιηθούν διάφορες αιρέσεις που προβλέπονταν. Έτσι, η νέα ημερομηνία που το αργότερο θα περάσει η Nίκας στα χέρια του Θεοδωρόπουλου είναι η 30η Iουνίου.
Παράλληλα, τίθεται σε ισχύ και η συμφωνία αναδιάρθρωσης των χρεών της αλλαντοβιομηχανίας, ώστε οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να διαμορφωθούν από 86,15 εκατ., σε 22,9 εκατ. και οι μακροπρόθεσμες από 2,45 εκατ. σε 22,2 εκατ.
H NEA EΠOXH
Στα πλάνα του Θεοδωρόπουλου είναι να δώσει άμεσα το πρώτο επενδυτικό «σάλπισμα», με σκοπό την συνολική επανατοποθέτηση του brand και την ανάκτηση του χαμένου εδάφους. Aυτό περιλαμβάνει νέα πολιτική μάρκετινγκ, με δυναμική αντεπίθεση στο ράφι και σε διαφημιστικό επίπεδο, διεύρυνση της προιοντικής γκάμας και ξεκλείδωμα νέων αγορών.
Παράλληλα, θα πέσουν περί τα 8 εκατ. μόνο για τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και των παραγωγικών εγκαταστάσεων. Στόχος είναι η πλήρης αξιοποίηση της δυναμικότητας των δύο παραγωγικών μονάδων για αλλαντικά και τυροκομικά, που σήμερα κινούνται σε χαμηλά επίπεδα της τάξης 40%-75%, ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.
Από την Έντυπη Έκδοση