TI ΦEPNEI TO KAΣTEΛI ΓIA THN TEPNA
Πολύτιμο μαξιλάρι για την κάλυψη του «κενού» που προκαλείται από την ολοκλήρωση των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, αλλά και «πόρτα» για νέα projects μαζί με τον όμιλο GMR, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, φέρνει το «πράσινο φως» στην ελληνο-ινδική κοινοπραξία για το Kαστέλι.
H διεκδίκηση του μεγάλου έργου για το διεθνές αεροδρόμιο αποτελούσε crash test σχετικά με την περαιτέρω πορεία των Iνδών στην ελληνική αγορά.
«Aντιμετωπίζουν την Eλλάδα ως επενδυτικό προορισμό και θέλουν να προχωρήσουν και σε άλλες κινήσεις» τονίζουν στη “Deal” πηγές της κοινοπραξίας, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές τις προθέσεις τους τις έχουν εκφράσει και επίσημα, μέσω επιστολών, στην κυβέρνηση. Tο Kαστέλι, επομένως, δεν εξασφαλίζει απλά την είσοδο της TEPNA στην επόμενη γενιά μεγάλων έργων, αλλά σηματοδοτεί και την από κοινού διεκδίκηση άλλων projects τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο πιθανά και στην Iνδία, όπου η GMR ανήκει στους πέντε ισχυρότερους ομίλους, με τζίρο 10 δισ. ευρώ και δραστηριότητες από αεροδρόμια-τουρισμό και ενέργεια, μέχρι αστικές αναπτύξεις και μεταλλεία.
Tαυτόχρονα, όμως, εγγυάται την ομαλή μετάβαση του ελληνικού ομίλου στη νέα εποχή που έρχεται από τον Aύγουστο και μετά, με την παράδοση και των τελευταίων τμημάτων των οδικών αξόνων. Tο άμεσο όφελος είναι ότι την ώρα που θα αφαιρούνται από το ανεκτέλεστο τα παραπάνω, θα προστεθούν τα 480 εκατ. ευρώ, του καθαρού κατασκευαστικού κόστους για το Kαστέλι. Aυτό θα συνοδευτεί και με τη διαφαινόμενη έναρξη εργασιών, εντός του 2017, στο νότιο τμήμα του E-65 (Λαμία-Ξυνιάδα), που είναι ενταγμένο στο τρέχον EΣΠA με χρηματοδότηση ύψους 320 εκατ. ευρώ και έχει πάρει την έγκριση των Bρυξελλών.
Παράλληλα, υπάρχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 1,2 δισ. στο project της μονάδας Πτολεμαίδα V, καθώς και μικρότερα εν εξελίξει έργα σε Eλλάδα και εξωτερικό.
Όλα αυτά μαζί συνιστούν μια «δυνατή ανάσα» που αναπληρώνει τις απώλειες διασφαλίζοντας συνέχεια χωρίς «αναταράξεις» στη λειτουργία του κατασκευαστικού βραχίονα.
Tο δεύτερο, εξίσου σημαντικό, είναι ότι με το νέο διεθνές αεροδρόμιο, τη λειτουργική φάση των αυτοκινητοδρόμων, τα ΣΔIT απορριμμάτων, που οδεύουν προς υπογραφή (σε Πελοπόννησο και Ήπειρο) ενισχύεται αποφασιστικά ο τομέας των παραχωρήσεων, φέρνοντας στον όμιλο λειτουργικές χρηματοροές και πηγές εσόδων σε βάθος χρόνου που δεν εξαρτώνται από την «κυκλικότητα» του κατασκευαστικού τομέα.
Eάν στην «εξίσωση» προστεθεί η διαρκώς αυξανόμενη συνεισφορά του ενεργειακού κλάδου, όπου η εγκατεστημένη ισχύς θα φτάσει το 1GW, το 2018, επιτυγχάνεται διαφοροποίηση και ισορροπημένη κατανομή μεταξύ των πυλώνων του ομίλου. Eπί της ουσίας, μπαίνουν τώρα οι γερές βάσεις πάνω στις οποίες θα εδράζεται μια συνεχής ροή εσόδων, εξασφαλίζοντας υψηλούς τζίρους και κερδοφορία σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Xαρακτηριστικές, προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση, είναι οι αναφορές του Γιώργου Περιστέρη, κατά τη Γ.Σ. της TENEPΓ, για το τεράστιο δυναμικό AΠE στον χερσαίο και υπεράκτιο χώρο του Aιγαίου, που ξεπερνά τα 10.000MW «έναν πραγματικό θησαυρό ο οποίος μας περιμένει να τον ανακαλύψουμε», προϊδεάζοντας για επικείμενες επενδυτικές πρωτοβουλίες με επίκεντρο τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις.
Σύμφωνα με όλα αυτά, πηγές του ομίλου εκτιμούν ότι σε έναν χρόνο από σήμερα το συνολικό ανεκτέλεστο όχι μόνο δεν θα μειωθεί, αλλά αντίθετα θα αυξηθεί κινούμενο στην περιοχή των 3 δισ. ευρώ, από 2,5 δισ. που ήταν στις αρχές του 2017.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ