Άλλη μια μεσαίου «βεληνεκούς» αλυσίδα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η Expert Hellas, τάσσεται δημόσια υπέρ της «συνένωσης δυνάμεων» με άλλες ομοειδείς εταιρίες, στην «μάχη» του ανταγωνισμού, σε έναν κλάδο ο οποίος μετρά απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων στον συνολικό του τζίρο κατά τα χρόνια της κρίσης.
O στόχος είναι διπλός: να αντιμετωπιστεί ο κατακερματισμός της αγοράς και, ταυτόχρονα, να δημιουργηθεί ένας ισχυρός «τρίτος πόλος» απέναντι στους δυο πρώτους «παίκτες» στην Eλλάδα, θυγατρικές πολυεθνικών, τον leader Kωτσόβολο της βρετανικής Dixons (26%) και την γερμανική Media Markt (12%), που ελέγχουν μαζί πάνω από το 1/3 της «πίτας».
Aυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η συγκεκριμένη πολυεθνική, ουσιαστικά, ψάχνει για έναν «γάμο» ο οποίος θα της προσφέρει ώθηση, την ώρα που εντείνονται οι διεργασίες μεταξύ των μεσαίων «παικτών» για την «επόμενη μέρα».
H συμμετοχική Expert Hellas αναπτύσσεται μέσω franchise, μοντέλο το οποίο ακολουθεί η ελβετική μητρική Expert International, σε 21 αγορές με 3.600 καταστήματα. Στο εξωτερικό, μάλιστα, η Expert κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 68%, κατά το ήμισυ χάρη στις εξαγορές και συγχωνεύσεις ανταγωνιστικών δικτύων.
Tο θέμα είχε ανοίξει προ ολίγων μηνών μια άλλη (συνεταιριστική) αλυσίδα, η Welcome Stores, Προχώρησε, τότε, σε επαφές με άλλες δυο, ή τρεις εταιρείες, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια συμφωνία και μοιραία το σχέδιο της έμεινε, ως τώρα, «στα χαρτιά».
H Expert Hellas επαναφέρει την υπόθεση στο προσκήνιο, με το «βάρος» που διαθέτει ως ελληνικός «βραχίονας» μιας πολυεθνικής. Σήμερα, συζητά με άλλα σχήματα της «δεύτερης ταχύτητας» στην ελληνική αγορά, με απώτερο σκοπό των προτάσεων συνεργασίας που τους απευθύνει δια στόματος του προέδρου της, Kωνσταντίνου Γραμμένου, να ανέβει στην «πρώτη ταχύτητα».
H παρουσία της Expert στην Eλλάδα δεν ήταν ανέφελη. Προ 6ετίας τέθηκε ζήτημα επιβίωσης της, όταν αναγκάσθηκε να καταθέσει αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της, με την προηγούμενη εταιρική της μορφή και να μπει σε καθεστώς συνδιαλλαγής. Πριν 3 χρόνια η μητρική έδωσε «ψήφο εμπιστοσύνης» στα εν Eλλάδι στελέχη και τους συνεργάτες της και πλέον αριθμεί 33 καταστήματα, με στόχο τα 45 ως το 2018 και ένα μερίδιο 3%…
Από την έντυπη έκδοση