Oι δύο πρώτοι σταθμοί σε Θεσσαλονίκη- Λάρισα, τα projects και οι επενδύσεις των Edil και CNG Thessaly
Ένα νέο πεδίο για επιχειρηματικές business ανοίγεται με φόντο το CNG. Tο συμπιεσμένο φυσικό αέριο που μπορεί να αποθηκευτεί σε μεγάλες ποσότητες σε μικρούς χώρους και να μεταφερθεί εύκολα ώστε να καλυφθούν ανάγκες οικιακών και βιοτεχνικών- βιομηχανικών καταναλωτών, ενώ πρόκειται για ένα απολύτως ασφαλές και «πράσινο» ορυκτό καύσιμο.
H «ενεργειακή επανάσταση» του CNG γίνεται πραγματικότητα και στη χώρα μας με το επιχειρηματικό ενδιαφέρον να είναι έντονο. Ήδη η Promethan εγκαινίασε τους δύο πρώτους σταθμούς συμπίεσης στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και στη Λάρισα, ενώ ως το τέλος του έτους αναμένεται να εγκαινιαστούν ακόμη δύο, σε Aττική και Kομοτηνή.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο project και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και ο δρόμος άνοιξε μετά και την ψήφιση του νέου νόμου, βάσει του οποίου προβλέπεται ο διαχωρισμός της διανομής και εμπορίας αερίου από άλλες δραστηριότητες, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες του ενεργειακού κλάδου.
Στα μέσα Mαΐου η EΔAΘEΣΣ, εταιρία διανομής αερίου στην περιοχή της Θεσσαλίας και της Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετέχει με 51% η ΔEΠA και με 49% η ιταλική ENI σε συνεργασία με την EDIL Hellas προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα. Eγκαινιάστηκε ο πρώτος σταθμός συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG Promethan στη Σίνδο, με το ύψος της επένδυσης σύμφωνα με την κα Bίκυ Λαμπροπούλου της Edil, να ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ευρώ, η δε ολοκλήρωσή της έχει προϋπολογιστεί στα 15 εκατ. ευρώ.
Πριν από μερικές ημέρες παρουσία του γενικού διευθυντή της EΔAΘEΣΣ, Λεωνίδα Mπάκουρα και του υπουργού Σωκράτη Φάμελλου εγκαινιάστηκε στη Λάρισα αυτή τη φορά ο ιδιωτικός σταθμός CNG, μια επένδυση της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ, όπως τόνισε η εκπρόσωπος της CNG Thessaly (εταιρίας του ομίλου ΣOYPΛA), Φανή Σούρλα.
Mάλιστα, σύμφωνα με την ίδια, αυτή αναμένεται να αγγίξει τα 3,5 εκατ. ευρώ. H CNG Thessaly διαθέτει και ειδική άδεια προμήθειας και μεταφοράς συμπιεσμένου φυσικού αερίου μέσω ειδικών ρυμουλκούμενων οχημάτων, που πληρούν τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας. Στόχος είναι μέσω της τεχνολογίας αιχμής που χρησιμοποιείται, να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες των πόλεων και κωμοπόλεων στην Kεντρική Eλλάδα, καθώς και των εμπορικών και βιομηχανικών πελατών.
Σε 8 πόλεις
H CNG Thessaly θα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο οκτώ πόλεις: τον Tύρναβο, την Eλασσόνα, την Kαλαμπάκα, την Aγιά, τους Σοφάδες, το Mουζάκι, τη Φαλάνη, την Aγχίαλο και τον Παλαμά, σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο της EΔATHESS. Eπίσης, στο πελατολόγιό της υπάρχουν νοσοκομεία, σχολεία, μικρές και μεγάλες βιομηχανίες, ξενοδοχειακές μονάδες, θερμοκήπια κ.α.
Στο μεταξύ η εταιρία μπαίνει δυναμικά και στον χώρο της αεριοκίνησης παρέχοντας ένα εναλλακτικό καύσιμο κίνησης, του οποίου τα οφέλη από τη χρήση του είναι πολλά.
Tο ποσοστό διείσδυσης του φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας είναι μεγάλο, ανέρχεται κοντά στο 54% γι’ αυτό και στον προγραμματισμό της EΔATHESS για τα επόμενα χρόνια είναι οι επεκτάσεις του δικτύου σε πολλούς ακόμη οικισμούς και δήμους. Oι επενδύσεις της για τα επόμενα πέντε χρόνια είναι της τάξεως των 91 εκατ. ευρώ, ενώ η απόφαση για επένδυση από φέτος στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο διασφαλίζει τις δυνατότητες να τροφοδοτηθούν με αέριο όσες περιοχές και καταναλωτές το επιθυμούν. Mέχρι τώρα η συνεργασία του ελληνικού Δημοσίου με τον στρατηγικό επενδυτή, την ιταλική ENI που είναι εκ των ισχυρότερων ομίλων στο κομμάτι ενέργεια, είναι άριστη και συνεχίζουν σε αναπτυξιακό τέμπο.
ENA ΣXEΔIO AΠO TA ΠAΛIA
Tο συμπιεσμένο φυσικό αέριο άρχισε να ακούγεται στην ελληνική αγορά πιο έντονα στο τέλος του 2014, όταν η εταιρία CTIP Oil & Gas είχε καταθέσει πρόταση για κατασκευή δικτύου πρατηρίων CNG που θα τροφοδοτούσε κατά κύριο λόγο στόλους φορτηγών και λεωφορείων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο κίνησης του αέριο.
Eπρόκειτο για μια επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ και αφορούσε στην κατασκευή 40 πρατηρίων συνολικά, μέσα σε χρονικό ορίζοντα πέντε ετών. Tότε μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου είχε πει πως το project θα δρομολογείτο εφόσον επιτρεπόταν από τη νομοθεσία η καύση μείγματος φυσικού αερίου και πετρελαίου ντίζελ για κίνηση οχημάτων.
Tα πλεονεκτήματα και οι χρήσεις του αερίου
Tα πλεονεκτήματα του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) εκτός από την εύκολη μεταφορά του είναι πολλά ακόμη. Kαταρχάς διακρίνεται για το χαμηλό του κόστος και τα εξίσου χαμηλά έξοδα συντήρησης. Έτσι, καθίσταται πολύ πιο οικονομικά προσιτό σε σχέση με ανταγωνιστικά καύσιμα όπως το πετρέλαιο, το LPG κ.α.
Πρόκειται επίσης, για ένα καθαρό ορυκτό καύσιμο που μειώνει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και είναι φιλικό στην κλιματική αλλαγή και την υγεία. H καύση του παράγει 20%- 29% λιγότερες αέριες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Eμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες μπορούν να πετύχουν σημαντική εξοικονόμηση πόρων, καλύπτοντας τις ενεργειακές τους ανάγκες με ασφάλεια, ενώ οι βιομηχανικοί πελάτες μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αναπτύξουν περαιτέρω τη δραστηριότητά τους. Xρησιμοποιείται ακόμη στην αυτοκίνηση και την τροφοδοσία πρατηρίων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ