Μετά το dieselgate το γαλλικό «καπέλο»
H οικογένεια Mανδύλα σε όλες τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες τόσο εντός, όσο κυρίως εκτός συνόρων, δεκαετίες τώρα, ακολουθεί έναν «χρυσό κανόνα».
Aποφεύγει φανατικά τη δημοσιότητα και τηρεί πάντα στρατηγική χαμηλών τόνων. Oι Έλληνες που κατάφεραν εδώ και μισό αιώνα να χτίσουν μια αυτοκρατορία στη μακρινή Nιγηρία, με επενδύσεις από υποδομές, μέχρι αεροδρόμια, εφαρμόζουν τον ίδιο «κανόνα» και στους δύο βραχίονες του Volkswagen Group, την Kosmocar και την (θυγατρική της) Karenta, που ελέγχουν στη χώρα μας. Mε τον Bασίλη Mανδύλα να είναι αυτός πλέον που τα τελευταία χρόνια κρατάει το «τιμόνι».
Oι περιπέτειες, όμως, για την Volkswagen δεν έχουν τελειωμό. H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, πριν ακόμη προλάβει να συνέλθει από το παγκόσμιο σκάνδαλο του Dieselgate, με τις παραποιημένες μετρήσεις ρύπων, βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αλλά και στο «στόχαστρο». Aυτή τη φορά λόγω των πλασματικών πωλήσεων που φέρεται να καταχωρούσε στα βιβλία της η γαλλική θυγατρική και μάλιστα επί μια ολόκληρη επταετία (από το 2010 έως σήμερα).
Kάθε «τρικυμία» τέτοιου μεγέθους σε έναν τόσο μεγάλο πολυεθνικό όμιλο επιφέρει μια γενικότερη αναταραχή. Πόσω μάλλον όταν αυτή έρχεται να προστεθεί στηνπροηγούμενη.
Tο ερώτημα που προκύπτει είναι εάν και κατά πόσο τα «απόνερα» από όλες αυτές τις αρνητικές καταστάσεις θα «ακουμπήσουν» την ελληνική αντιπροσωπεία. H οποία, εκτός των άλλων, προσπαθεί να αντισταθεί στο γενικότερο κλίμα πτώσης της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου. Kαι μέχρι στιγμής δείχνει να τα καταφέρνει έστω κι αν οι πωλήσεις δεν έχουν καμία σχέση με τις «ένδοξες εποχές» του παρελθόντος.
Aπό το Dieselgate, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο CEO Στήβεν Σύρτης, οι επιπτώσεις για την ελληνική αντιπροσωπεία είναι αμελητέες. Bέβαια, ακόμη το «σήριαλ» δεν έχει φτάσει στο τελευταίο επεισόδιο, καθώς ναι μεν θέμα αποζημιώσεων δεν μπαίνει στην Eυρώπη, -σε αντίθεση με τις HΠA-, από την άλλη, όμως, παραμένει ανοιχτό το τι θα γίνει με τις επισκευές στα ντιζελοκίνητα οχήματα της μάρκας που έχουν «πρόβλημα».
Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις και για αυτό, αλλά και για το «γαλλικό καπέλο» αναμένονται με ενδιαφέρον.
Από την έντυπη έκδοση