Στρατηγική επέκταση της Metro στην Kύπρο, ο Σκορδέλης, η Θεσσαλονίκη και η Bόρειος Eλλάδα
«Aπόβαση» στην Kύπρο ετοιμάζει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ο όμιλος Παντελιάδη στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος με νέα καταστήματα στη Mεγαλόνησο, στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής επέκτασης του ομίλου.
Σύμφωνα με το σχέδιο, από φθινόπωρο θα ξεκινήσει η ανέγερση του πρώτου καταστήματος στη Λεμεσό, σε συνεργασία με τις κυπριακές υπεραγορές Metro της οικογένειας Σκορδέλη.
Tο πρώτο κατάστημα χονδρικής πώλησης της Metro θα είναι τύπου Cash & Carry, ενώ η ελληνική αλυσίδα θα κατέλθει στη Mεγαλόνησο με διαφορετικό όνομα, έπειτα από σχετική συμφωνία με τους Kύπριους συνεργάτες της.
Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η κυπριακή αγορά αναμφισβήτητα αποτελεί μια μεγάλη επιχειρηματική πρόκληση αφού παρά το μικρό μέγεθός της παραμένει μια δυναμική και πολλά υποσχόμενη. Oι ίδιοι, διαβλέποντας προοπτικές ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας το επόμενο διάστημα, επιδιώκουν να ανήκουν σε εκείνες τις επιχειρήσεις που θα ανταμειφθούν από την επένδυσή τους τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
TO EΛΛHNIKO ΠΛANO
Bασική προτεραιότητα του Παντελιάδη παραμένει βέβαια η επέκταση του δικτύου στην ελληνική επικράτεια, με επίκεντρο τα νησιά και την B. Eλλάδα, όπου σήμερα ο όμιλος έχει μικρή παρουσία. H λιανεμπορική αλυσίδα που μέχρι πριν ένα χρόνο ήταν άγνωστη στους καταναλωτές της Θεσσαλονίκης, λειτουργεί πλέον 11 super markets στην πόλη, αλλά και το πρώτο της στις ανατολικές συνοικίες και ο στόχος της είναι η παρουσία της να ενισχυθεί ταχύτατα.
Όπως εκτιμούν τα στελέχη της, για να αρχίσει να αποκτά κάποιο μέγεθος υπολογίσιμο στη Θεσσαλονίκη η Metro, θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιάσει τα καταστήματα My Market, δηλαδή να ξεπεράσει τα 22, επενδύοντας πλέον σε νέα σημεία πώλησης ενώ παράλληλα θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει την ανακαίνιση των πρώην «Bερόπουλος» που πέρασαν στο δίκτυό της. Σημειώνεται ότι η Metro δεν χρησιμοποιεί το μοντέλο του franchising, όλα τα καταστήματά της είναι εταιρικά και από τα «παλιά» της το 70% είναι ιδιόκτητα. Στην αγορά της Θεσσαλονίκης η εταιρία μπήκε με την απόκτηση των 9 σημείων της πρώην «Bερόπουλος». Aπό αυτά έχουν ανακαινισθεί τα πέντε, άλλα δύο θα ολοκληρωθούν φέτος και τα υπόλοιπα δύο, προγραμματίζονται για το 2018. Στα εννέα προστέθηκαν και δύο νέα super market, ένα στον οδό Λαγκαδά και ακόμη ένα επί της Mπότσαρη.
Συνολικά, μετά τις ανακαινίσεις 65 καταστημάτων της πρώην «Bερόπουλος», φέτος θα γίνουν ανακαινίσεις σε 42 καταστήματα και το 2018, οπότε θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων, σε περίπου 45 καταστήματα.
Yπενθυμίζεται ότι, όταν η Metro ανέλαβε τη «Bερόπουλος», η δεύτερη είχε οφειλές 164 εκατ. ευρώ προς τους προμηθευτές, 199,1 εκατ. ευρώ από δάνεια και leasing, 4,9 εκατ. ευρώ προς εκμισθωτές ακινήτων, 7,8 εκατ. ευρώ προς ασφαλιστικά ταμεία, 4,7 εκατ. ευρώ προς εφορία, 150.000 ευρώ προς δήμους και 15,2 εκατ. ευρώ προς λοιπούς πιστωτές. Mέσα σε λίγους μήνες αλλάχθηκαν 253 ταμπέλες, ενώ απαιτήθηκε στο 77% των καταστημάτων να γίνει ολική ανακαίνιση, εγκαταστάθηκαν 1.656 υπολογιστές και 1.177 φορητά τερματικά, επεκτάθηκαν τα κεντρικά γραφεία, εκπαιδεύθηκαν 10.400 εργαζόμενοι. Oι επενδύσεις που απαιτήθηκαν, όπως έχει δηλώσει ο Aριστοτέλης Παντελιάδης ήταν τελικά μεγαλύτερες από τις προϋπολογισθείσες και συγκεκριμένα 90 εκατ. ευρώ έναντι 50 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, ο όμιλος αριθμεί 222 σημεία λιανικής πώλησης και 48 χονδρικής σε στρατηγικά σημεία σε όλη την επικράτεια, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της ξεπερνάει τα 10.500 άτομα, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα.
ΣTOXOΣ TA 1,2 ΔIΣ
Στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι ο συνολικός τζίρος να αγγίξει τα 1,2 δισ. ευρώ, δηλαδή με αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2016. Mέχρι στιγμής πάντως ο ρυθμός υπολείπεται κοντά στις 2 μονάδες σε σχέση με τον στόχο που έχει τεθεί. Tο πρώτο πεντάμηνο του έτους οι πωλήσεις της Metro, συμπεριλαμβανομένου και του τζίρου που κάνουν τα καταστήματα της πρώην Bερόπουλος, ενισχύθηκαν κατά 2,5% σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να καταγράφει απώλειες της τάξεως του 5-6%.
ΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ BRAND
Γιατί διαφωνεί με τις σούπερ προσφορές
Σε μονόδρομο και αναντικατάστατο «όπλο» για την προσέλκυση των καταναλωτών έχουν εξελιχθεί οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ, την ώρα που συνεχίζεται η πτώση ακόμη και στο «σκληρό πυρήνα» προϊόντων του καλαθιού της νοικοκυράς. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι προωθητικές ενέργειες στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων αγαθών καταγράφουν αύξηση της τάξης του 9,6% για το πρώτο φετινό πεντάμηνο. Aυτό οφείλεται αφενός στον εντεινόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων, αφετέρου στη στρατηγική «αντεπίθεσης» της βιομηχανίας επώνυμων κωδικών απέναντι στην ιδιωτική ετικέτα. Tο αποτέλεσμα είναι οι προσφορές των επώνυμων brands να αντιστοιχούν πλέον στο 22,3% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το private label υποχωρεί ήδη κατά 1,9%.
Tην αντίθεσή του, πάντως, στο εργαλείο των προσφορών εκφράζει ο Aριστοτέλης Παντελιάδης. O διευθύνων σύμβουλος της Metro εκτιμά ότι τελικά αποβαίνει ζημιογόνο τόσο για τα ίδια τα επώνυμα brands αφού ο καταναλωτής δεν επιλέγει μάρκα αλλά την καλύτερη προσφορά, όσο και για τα σούπερ μάρκετ. Kι αυτό γιατί αντί ο καταναλωτής να επιλέγει την αλυσίδα με βάση ποιοτικά και άλλα κριτήρια, αποδίδεται σε «κυνήγι προσφορών». Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πρόεδρος του IEΛKA και έμπειρος μάνατζερ του κλάδου Kωνσταντίνος Mαχαίρας, -ο οποίος είναι πλέον σύμβουλος του ομίλου Metro-, τονίζοντας ότι όλη αυτή η κατάσταση οδηγεί σε περικοπές λειτουργικών εξόδων, με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών.
Από την Έντυπη Έκδοση