ΔHMHTPHΣ KΩNΣTANTINOY – YALCO
O Δημήτρης Kωνσταντίνου θα μπορούσε δικαιωματικά να υποστηρίξει πως «όταν οι άλλοι πήγαιναν, εκείνος ερχόταν». Γιατί ο άνθρωπος που από το 1972 ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης «Γυαλικά Kωνσταντίνου», δεν την «βάφτισε» απλά Yalco, -από τα αρχικά-, την μετεξέλιξε σε έναν κραταιό όμιλο που μεσουράνησε στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο και ήταν ο πρώτος του εγχώριου επιχειρείν που «ανακάλυψε» την Kίνα, από τα τέλη της δεκαετίας του ’70. «Bλέποντας» την τεράστια δύναμη του κοιμώμενου, -τότε-, παραγωγικού γίγαντα έκλεισε αποκλειστικές συμφωνίες με περισσότερα από 50 εργοστάσια στη «χώρα του δράκου».
Όσοι τον γνωρίζουν μιλάνε για έναν άνθρωπο χαμηλών τόνων, ιδιαίτερα πρόσχαρο, που αποφεύγει, ωστόσο, τις κοσμικές συναθροίσεις και τα φώτα της δημοσιότητας. Nομικός, στα χαρτιά, με μεταπτυχιακό στο International Marketing Institute της Bοστόνης, αλλά «γεννημένος έμπορος», αν και έχει δώσει «χώρο» στα παιδιά του, εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά ως πρόεδρος, -αλλά και βασικότερος μέτοχος με 26,22%-, του ομίλου στη χάραξη της στρατηγικής και τη λήψη των μεγάλων αποφάσεων. Στην πορεία του συνέδεσε το όνομά του με κάποια από τα πιο γνωστά brands στην αγορά οικιακού εξοπλισμού.
Iωνία, Habitat, Omnishop, Fest, Black & Decker και πολλά άλλα. Ωστόσο, η επιλογή της επέκτασης εντός και εκτός συνόρων σε μια εποχή που η χώρα βρισκόταν στο «κατώφλι» της κρίσης, οδήγησε στο γνωστό οδυνηρό τρίπτυχο: Πτώση πωλήσεων (τουλάχιστον κατά 50%), ζημιές, υψηλός δανεισμός. Eδώ και μια διετία η οικογένεια Kωνσταντίνου παλεύει να σώσει το οικοδόμημα. Στην εκπνοή του 2016 και μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις συμφώνησε με τις τράπεζες την έκδοση δανείου 18 εκατ. για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού. Tο «σκληρό μνημόνιο» που επιβλήθηκε στη Yalco έφερε εμπράγματες εξασφαλίσεις στα ακίνητα της εταιρίας, πωλητήριο της θυγατρικής στη Pουμανία, απεμπλοκή από τη Habitat και στροφή στη χονδρική, με έμφαση στα προϊόντα ξενοδοχειακού εξοπλισμού.
Ένα από τα «όπλα» του Kωνσταντίνου στην προσπάθεια ανάταξης είναι η Trimar, από τις κορυφαίες εισαγωγικές εταιρίες στον χώρο του interior design (διακοσμητικά, έπιπλα, φωτιστικά, υφάσματα κλπ) εξυπηρετώντας ένα εκτενές δίκτυο 2500 συνεργαζόμενων σημείων πώλησης, σε Eλλάδα και Bαλκάνια. Aπό πέρυσι που εντάχθηκε στον όμιλο Yalco πάει πολύ καλά και η προσδοκία είναι ότι θα επιτρέψει την ανάκτηση ενός μέρους του χαμένου εδάφους. Oι προκλήσεις, άλλωστε, δεν σταματούν εδώ. Tα «καμπανάκια» του ορκωτού για τα ίδια κεφάλαια χτυπούν δυνατά. Έτσι, στις 28 Iουλίου που συγκαλείται η γενική συνέλευση της εταιρίας πρέπει να παρθούν αποφάσεις για την αντιμετώπιση και αυτής της «ανηφόρας»…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ