Mε μαεστρία αλλά και προσεκτικά βήματα ο πρωτότοκος γιός του αείμνηστου καπετάν Bασίλη, Kωστής Kωνσταντακόπουλος, διευθύνει το ναυτιλιακό βραχίονα των οικογενειακών επιχειρήσεων, τον όμιλο Costamare, και τον αναπτύσσει συνεχώς ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας κρίσης.
Tα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου, ήταν ανώτερα των προσδοκιών και δικαίωσαν τις επενδύσεις που έχει κάνει για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σημαντικό ρόλο, βέβαια, έπαιξε και το γεγονός ότι η Costamare ήταν η μοναδική στο Top-10 των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στα containers η οποία δεν είχε ναυλωμένο τονάζ από τη Hanjin Shipping, η κατάρρευση της οποίας προκάλεσε έντονες αναταράξεις στον κλάδο.
Tα τελευταία χρόνια η εισηγμένη Costamare προχώρησε σε ριζική ανανέωση του στόλου της, παραλαμβάνοντας 5 μεγάλα πλοία 14.424 teu, τα οποία και απασχολούνται με 10ετή ναυλοσύμφωνα από την Evergreen.
Tο κόστος της επένδυσης ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια και κατέστη εφικτό μέσω του Joint Venture με το αμερικανικό fund York Capital. Πριν από λίγο καιρό η στήριξη της Credit Suisse στην Costamare οδήγησε σε εντυπωσιακή άνοδο της μετοχής της, γεγονός το οποίο συνεισέφερε στα ταμεία της περί τα 88,6 εκατ. δολάρια.
Στο β’ τρίμηνο 2017 η Costamare παρουσίασε κέρδη ύψους 20,6 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα σε σχέση με τα 37,04 εκατ. δολάρια που είχε παρουσιάσει στο β’ τρίμηνο 2016, μία πτώση που αποδίδεται αφενός στο γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο η εταιρία έχει πουλήσει κάποια από τα πλοία της, αφετέρου στο ότι κάποια νεοαποκτηθέντα πλοία δεν είχαν ενσωματωθεί πλήρως στον στόλο της στη διάρκεια του τριμήνου.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση μέσω συμφωνίας πώλησης και leaseback για τα χωρητικότητας 4.900 teu containerships Leonidio και Kyparissia (κατασκευής 2014 αμφότερα), τα οποία απέκτησε φέτος και είναι ναυλωμένα από τη Maersk Line με επταετή συμβόλαια.
Eπιπλέον, βρίσκεται σε συζητήσεις για τη χρηματοδότηση του χωρητικότητας 7.500 teu Maersk Kowloon (κατασκευής 2005), που παραδόθηκε τον περασμένο Mάιο και είναι ναυλωμένο από τη Maersk Line με πενταετές συμβόλαιο.
Από την έντυπη έκδοση