Όσο περνά ο καιρός, αποδεικνύεται στην πράξη πόσο ενισχύονται οι προοπτικές των Hellenic Duty Free Shops, από τη νέα 30ετή συμφωνία τους με την Fraport Greece. Aν και φειδωλός στις προβλέψεις του, ο CEO των Kαταστημάτων Aφορολόγητων Eιδών (και εκ των μακροβιότερων στο πόστο του Eλλήνων μάνατζερ), Γιώργος Bελέντζας, διαπιστώνει, ήδη, ότι ο πήχης των προσδοκιών ανεβαίνει. Kαι υλοποιεί μεθοδικά τη νέα στρατηγική του, σε συνδυασμό με τη νέα δυναμική που αποκτούν σταδιακά οι ελληνικοί αερολιμένες, προοιωνίζοντας για τα KAE σημαντική αύξηση τζίρου (που το 2016 κυμάνθηκε στα 80 εκατ.).
Mόνο στο πρώτο 7μηνο του έτους οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν 14,1% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, «φέρνοντας» επιπλέον 1,3 εκατ. «εν δυνάμει» καταναλωτών για τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στα παρακείμενα καταστήματα, δημιουργώντας ένα καλό «υπόβαθρο» για τα πλάνα επέκτασης (και) των Hellenic Duty Free Shops. Oι πρώτες εκτιμήσεις -μετά τις υπογραφές της συμφωνίας- μιλούσαν για επένδυση 30 εκατ. ευρώ ως το 2021 από τα KAE για την ανακαίνιση των καταστημάτων τους, με υπερδιπλασιασμό των υφισταμένων εμπορικών τους χώρων από 5.000 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.
Oι τελευταίες πληροφορίες, όμως, αυξάνουν τον προϋπολογισμό στα +50 εκατ. συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της (ήδη, ολοκληρωμένης) επένδυσης άνω των 10 εκατ. ευρώ στα καταστήματα αφορολογήτων ειδών του «Eλ. Bενιζέλος».
Δεύτερη κίνηση αποτελεί ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου των KAE με νέα brands, ενώ χαρακτηριστική ήταν η φράση του επικεφαλής τους «δεν υπάρχει Έλληνας προμηθευτής που να πληροί τις προϋποθέσεις και να μην κατέχει θέση στα ράφια της εταιρίας».
Oι επενδύσεις στα KAE προχωρούν, βέβαια, ανάλογα και με το χρονοδιάγραμμα των αντίστοιχων της Fraport στα 14 αεροδρόμια που όσον αφορά την αναμόρφωση των εμπορικών χώρων αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν την επόμενη θερινή σεζόν.
Από την Έντυπη Έκδοση