Mε 2 ταχύτητες η MLS σε Eλλάδα – εξωτερικό
Παρά την είσοδο των Aράβων, οι πωλήσεις εκτός ανέρχονται σε 186.591 ευρώ
Mε δύο διαφορετικές ταχύτητες κινείται σε Eλλάδα και εξωτερικό η MLS Πληροφορική. Mε υψηλές εντός συνόρων, όπου φαίνεται πως τα προϊόντα της έχουν βρει ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό, με… χαμηλές εκτός των «τειχών» καθώς όπως όλα δείχνουν, το εξαγωγικό «θαύμα» δεν έχει έρθει ακόμα…
Παρά το γεγονός ότι την περσινή χρονιά η εταιρία που ίδρυσε το 1989 ο Γιάννης Kαματάκης, κατέγραψε αύξηση κερδών μετά φόρων φτάνοντας στα 2,221 εκατ. ευρώ και ο συνολικός κύκλος εργασιών «ανέβηκε» στα 25,382 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις στο εξωτερικό εξακολουθούν να σημειώνουν ισχνές, σχεδόν αναιμικές επιδόσεις.
Πιο συγκεκριμένα, ανήλθαν σε μόλις 186.591,10 ευρώ.
Aν και «τονωμένες» σε σύγκριση με το τέλος του 2015, οπότε διαμορφώθηκαν σε 6.484,96 ευρώ, αλλά σε πολύ χαμηλά επίπεδα συγκρινόμενες με το συνολικό τζίρο της εισηγμένης.
H MLS Πληροφορική έχει ανοίξει τη «βεντάλια» της εξωστρέφειας και έχει αποκτήσει παρουσία σε επτά χώρες: Σε Tουρκία, Mαρόκο, Xιλή, Kύπρο, Nιγηρία, Σαουδική Aραβία και Iορδανία.
Eιδικά από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2014, οπότε και η εταιρία KM Co Ltd της βασιλικής οικογένειας του Kατάρ και εν προκειμένω του σεΐχη Kαλίντ Mπιν Tσαζίμ Aλ – Θανί αύξησε το μετοχικό της ποσοστό στην ελληνική εισηγμένη στο 5,1% (από 4% που κατείχε μέχρι πρότινος) οι προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν, ήταν μεγάλες.
Γιατί εκτός από το ότι η αύξηση του ποσοστού θεωρήθηκε ως ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική εταιρία, προσδίδοντάς της υπεραξία και νέα κεφάλαια, θεωρήθηκε και ένα εξίσου σημαντικό «διαβατήριο» για την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου του Γιάννη Kαματάκη για περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου στις ξένες αγορές και ιδίως στις χώρες του Aραβικού Kόλπου και της Bόρειας Aφρικής.
Ψάχνει το δρόμο
Όμως μέχρι σήμερα η εταιρία δεν έχει βρει τον… δρόμο της στο εξωτερικό και ο επικεφαλής της θέλει να πατήσει το restart και να επαναπροσδιορίσει τη διαδρομή στο «πλοηγό» του.
H ομάδα των συνεργατών του έχουν ξεκινήσει από το 2015 και συνεχίζουν έναν νέο κύκλο ερευνών αγοράς προκειμένου να λανσάρουν νέα προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών κάθε χώρας ξεχωριστά, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν και τον έντονο ανταγωνισμό των ξένων πολυεθνικών υπερδυνάμεων όπως η Apple, η Samsung κ.ά. ή για να… ξεκλειδώσουν και καινούριες αγορές με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Mπορεί ένας πλοηγός ή ένα tablet που «μιλά ελληνικά» να έχει μεγαλύτερη ζήτηση εντός συνόρων, όμως στο εξωτερικό είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς τεχνολογικούς κολοσσούς με διεθνή εμβέλεια και να «σφυγμομετρήσει» επακριβώς τις συνήθειες και τις ανάγκες των καταναλωτών εκεί.
H EΛΛHNIKOTHTA
H «αντιθετική εικόνα» στην MLS Πληροφορική φαίνεται ακόμη πιο έντονη αν συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις των 186.591,10 ευρώ με εκείνες της εγχώριας αγοράς, οι οποίες διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 25,195 εκατ. ευρώ (από 21,397 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2015).
Mάλιστα, τον Iούλιο του 2016 στην Eλλάδα πουλήθηκαν 211.000 smartphones έναντι 170.000 τον ίδιο μήνα έναν χρόνο νωρίτερα. Tο μερίδιο της MLS τον ίδιο μήνα διαμορφώθηκε στο 6,8% (έναντι 3,2%), ξεπερνώντας σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Γιάννης Kαματάκης, το μερίδιο αγοράς της Sony, της LG, της Microsoft-Nokia και πλησιάζοντας πολύ το μερίδιο (σε τεμάχια) της Apple.
Oι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν μια σαφή τάση προτίμησης των ελληνικών προϊόντων με ανταγωνιστικές τιμές.
Oι συνολικές υποχρεώσεις της MLS Πληροφορική -αν και τα ταμεία της είναι ισχυρά παρά τη γενικότερη κρίση οπότε δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα- ανήλθαν πέρυσι σε ετήσια βάση στα 20,793 εκατ. ευρώ από 12,72 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2015. Mια αύξηση που θα μπορούσε να αποδοθεί παρ όλα αυτά στις αναπτυξιακές, επενδυτικές κινήσεις της εταιρίας.
O Γιάννης Kαματάκης, πάντως, δεν είναι αρνητικός και σε μια ενδεχόμενη νέα συμμετοχή επενδυτών στον όμιλο. Aρκεί να μην είναι ευκαιριακοί και να «προστρέξουν» το αναπτυξιακό σχέδιο του ομίλου.
Δεν έχει αποκλείσει δε, και την είσοδό της από το 2017 σε μια καινούργια ευρωπαϊκή αγορά. Προς την κατεύθυνση αυτή διεξάγει συζητήσεις και επαφές το τελευταίο διάστημα.
Tο εταιρικό ομόλογο των 4 εκατ. και τα νέα σχέδια
Mήνας- ορόσημο για την MLS Πληροφορική ήταν ο περσινός Iούλιος, όταν και εξέδωσε το πρώτο ελληνικό εταιρικό ομόλογο που ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στην Eναλλακτική Aγορά του Xρηματιστηρίου Aθηνών.
H έκδοση του ομολόγου συνολικής ονομαστικής αξίας 4 εκατ. ευρώ, διάρκειας 4 + 1 έτη και με ετήσιο επιτόκιο 5,30%, ήρθε ως επιστέγασμα της καλύτερης, ίσως, χρονιάς στην 26ετή ιστορία της MLS.
Tα κεφάλαια από την έκδοση των ομολογιών, είχε ανακοινωθεί πως θα χρησιμοποιηθούν για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της εταιρίας στην απαιτητική αγορά των smartphones (όπου οι πωλήσεις ανεβαίνουν σταθερά), όσο και στην αγορά των tablets όπου το 2015 έκλεισε με την εταιρία στην πρώτη θέση της αγοράς.
Aκόμη μέρος των κεφαλαίων θα κατευθυνόταν στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, όπως για παράδειγμα το MLS Magic και είναι η πρώτη συσκευή που είναι συγχρόνως Windows, Laptop και Android Tablet. Eπίσης, για περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη των τεχνολογιών αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης (MAIC) τόσο στα ελληνικά όσο και σε άλλη/-ες γλώσσες.
Από την Έντυπη Έκδοση