Την ώρα που στην Ελλάδα ο Γιώργος Δαυίδ καταγγέλλει την φορολογική πολιτική και προχωρά σε περικοπές προσωπικού, στη Ρωσία έχει χάσει τη «μάχη» των μεριδίων αγοράς από την Pepsico- ΗΒΗ και στην Ιταλία έκλεισε το ένα εργοστάσιο παραγωγής, ο ισχυρός άντρας της Coca Cola 3E στρέφει το επενδυτικό του «βλέμμα» στη Νιγηρία, η οποία ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά το 2009 από άποψη όγκου πωλήσεων σε όλες τις αναδυόμενες αγορές, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος.
Τα ταξίδια του πατριάρχη της Λέσχης Μπίλντενμπεργκ έχουν πυκνώσει το τελευταίο διάστημα στην αφρικανική ήπειρο, καθώς βρίσκεται σε επαφές με τους υπόλοιπους μετόχους της Nigerian Bottling Company ώστε να προχωρήσει στην πλήρη εξαγορά της και γι’ αυτό σκοπεύει να δαπανήσει 94 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το 33,6% της εταιρείας, το οποίο διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο του Λάγος.
Δέλεαρ για την Coca Cola 3 Ε αποτελεί το γεγονός πως μέσα στην επόμενη πενταετία διαβλέπει διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς και αν καταφέρει να αποκτήσει εξ ολοκλήρου την νιγηριανή εταιρεία εμφιαλώσεως- πράγμα διόλου δύσκολο λόγω του υψηλού τιμήματος που προσφέρει, αλλά και της χαμηλής εμπορευσιμότητας της μετοχής- θα μπορέσει να θέσει σε πλήρη εφαρμογή το business plan που έχει στα… σκαριά και περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής στο κομμάτι των γυάλινων μπουκαλιών, βελτίωση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και των logistics, αλλά και ενίσχυση των υποδομών στον στόλο των φορτηγών διανομής.
Μάλιστα, ο ελληνικός όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις με την The Coca-Cola Company για περαιτέρω επέκταση στη χώρα και εισαγωγή νέων προϊόντων.
Στόχος της μητρικής, όπως ανακοινώθηκε, είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2011, οπότε οι μετοχές της NBC θα σταματήσουν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νιγηρίας.
Τα μεγέθη
Σύμφωνα με την Coca-Cola 3E η αύξηση των πωλήσεων και του χαρτοφυλακίου της στην Νιγηρία αντικατοπτρίζει τη σταθερή ανάπτυξη στις κατηγορίες των ανθρακούχων και του εμφιαλωμένου νερού και αντισταθμίστηκε εν μέρει από σημαντική μείωση στην κατηγορία των χυμών κατόπιν μείωσης της παραγωγικής δυναμικότητας εξαιτίας της πυρκαγιάς που ξέσπασε σε ένα εργοστάσιο της eταιρείας στο Μπενίν στα τέλη του 2008.
Στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης ο όγκος πωλήσεων στη Νιγηρία παρουσίασε μονοψήφια αύξηση, αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης εισαγωγής του γυάλινου μπουκαλιού ULTRA στην περιοχή του Λάγος και η διευρυμένη διαθεσιμότητα της συσκευασίας PET μισού λίτρου. Σύμφωνα και με στοιχεία από ξένα δημοσιεύματα, η Coca-Cola 3E είδε τον όγκο πωλήσεων στη Νιγηρία το τρίτο τρίμηνο του 2010 να αυξάνεται κατά 5%, στα 610,5 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία επίσης, διαβλέπει ισχυρή ανάπτυξη στην κατηγορία των χυμών, καθώς όπως ανέφεραν τα στελέχη της «επωφελούμαστε από την αυξημένη παραγωγική δυναμικότητά μας, καθώς και την εισαγωγή νέων γεύσεων και συσκευασιών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Coca-Cola 3E λειτουργεί σήμερα 13 εργοστάσια στη Νιγηρία, εφοδιάζοντας περισσότερα από 200.000 σημεία πώλησης.