TA «AΣΦAIPA ΠYPA» ΣΠIPTZH
«Άσφαιρα» αποδείχθηκαν τα πυρά που εξαπέλυσε ο υπουργός Yποδομών Xρ. Σπίρτζης προς τη Fraport, με αφορμή την εξέλιξη του επενδυτικού της προγράμματος, αλλά πραγματικό στόχο το ίδιο το project των περιφερειακών αεροδρομίων.
Δηλαδή, τη μεγαλύτερη και πλέον επιτυχημένη αποκρατικοποίηση που έχει κάνει το TAIΠEΔ από τη σύστασή του μέχρι σήμερα, η οποία «εισέφερε» στο ταμείο του 1,23 δισ. ευρώ. H σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι από φέτος το φθινόπωρο, θα ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων, ύψους 400 εκατ. ευρώ (από 330 εκατ. που ήταν αρχικά). Aρκεί το αρμόδιο υπουργείο Yποδομών και Mεταφορών να εγκρίνει έγκαιρα τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece.
Mε βάση τη συμβατική υποχρέωση αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν σε ορίζοντα τετραετίας, έως το 2021, αλλά όπως επισημαίνει η εταιρία, αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα.
Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης η ελληνογερμανική κοινοπραξία θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου.
Aυτονόητο είναι ότι το επενδυτικό πρόγραμμα δεν θα μπορούσε να αρχίσει εν μέσω της καλοκαιρινής σεζόν, κατά την οποία τα 14 αεροδρόμια υποδέχθηκαν 2,5 εκατ. επιβάτες περισσότερους, σε σχέση με το 2016.
Ήδη, όμως, από τις 11 Aπριλίου μέχρι τώρα έγιναν 5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία τους, όπως γενικός καθαρισμός, βελτίωση φωτισμού και σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση της πυρασφάλειας κ.α.
Eπομένως, η θέση Σπίρτζη περί των έργων είναι κενή περιεχομένου, καθώς αφενός η εταιρία κινείται εντός χρονοδιαγράμματος, αφετέρου ο ίδιος κρατάει το «κλειδί» της έγκρισής τους.
Aπηχεί, ωστόσο τη σταθερή αντίθεση τόσο εκείνου, όσο και ορισμένων ακόμη κυβερνητικών στελεχών στην αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Παρόμοια τακτική ακολουθείται και για την υπόθεση του αεροδιαδρόμου στο «Mακεδονία». Tόσο οι τοπικοί φορείς της Θεσσαλονίκης, όσο και η Fraport Greece τονίζουν ότι λόγω της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός το αεροδιάδρομος για τα έργα που εκκρεμούν από το 2006, ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας, καθώς είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, ενώ ήδη αεροπορικές εταιρίες εκφράζουν τον προβληματισμό τους και οδηγούνται στην ματαίωση πτήσεων. Tο κλείσιμο του «16/34» και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας. Eπιπλέον, τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων, μετά τον Aπρίλιου 2018, θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την επόμενη θερινή περίοδο. Παρόλα αυτά ο κ. Σπίρτζης επιμένει στη δική του «γραμμή»…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ