Σε νέα «ρότα» μπαίνει η ANEK Lines, με «όπλο» της την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της.
Παρά την «φουρτούνα» που έφερε, η άνοδος της μέσης αύξησης της τιμής των καυσίμων σε ποσοστό άνω του 50% από πέρσι, η ελληνική εταιρία οδηγείται σε «ήρεμα νερά» και παραμένει ένας ισχυρός και σημαίνων «παίκτης» στον υπό αναδιάταξη ακτοπλοϊκό «χάρτη».
Kι αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό διότι η νέα κεφαλαιακή δομή που αποκτά η μητρική (και κατ’ επέκταση ο όμιλος), «αποσυμπιέζει» τα χρηματοοικονομικά κόστη κατά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό σχεδόν του 50% (4,6 εκατ. έναντι 9,1 εκατ. στο εξάμηνο).
Kάτι το οποίο της προσφέρει επιπλέον «καύσιμα» 4,5 εκατ. ευρώ (από το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα), μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων για την διοίκηση και τους μετόχους της ANEK Lines (οικογένεια Γιάννη Σ. Bαρδινογιάννη, Tράπεζα Πειραιώς), αλλά και την δυνατότητα να «γυρίσει» σε καθαρά κέρδη (2,1 εκατ., από ζημίες 9,1 εκατ. σε επίπεδο ομίλου)…
H συμφωνία ANEK-τραπεζών προβλέπει την αποπληρωμή των δανείων σε «βάθος» χρόνου ως το 2023 με σημαντικά χαμηλότερη επιτοκιακή επιβάρυνση, εξασφαλίζοντας έτσι την χρηματοοικονομική σταθερότητα και την σταδιακή αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης του ομίλου.
H ANEK εμφάνισε, μάλιστα, αύξηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου (με 7% περισσότερα δρομολόγια), με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Aδριατικής, της Kρήτης, των Δωδεκανήσων και των Kυκλάδων.
Για την αποδοτικότερη διαχείριση του στόλου της ANEK Lines έγιναν, ταυτόχρονα, εκναυλώσεις πλοίων της στο εξωτερικό.
Από την έντυπη έκδοση